1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Toetsenborddriver Windows 10 niet beschikbaar, hoe op te lossen?

Discussie in 'Notebooks en tablets' gestart door Evelyn Veringa, 11 jul 2018.

1. Evelyn Veringa

Evelyn Veringa Member

Sinds:
    11 jul 2018
    Ik hoop dat iemand een idee heeft: ik heb een Samsung NP 740U3E-X01NL
    Mijn cursor springt bij ieder woord naar de regel erboven, ook de enter en backspace en 0\
    doen niet OK. Windows 10 opnieuw geïnstalleerd, helpt niet. Lijkt
    driverprobleem
    Samsung heeft geen toetsenborddriver voor Windows10, hij kwam namelijk met Windows8
    Ik weet niet wat ik nog kan doen?

2. Paulus61

Paulus61 Senior Member

Sinds:
    13 dec 2016
    Eerst in de BIOS testen of het toetsenbord daar wel werkt.
    Volgens mij kan je de driver van Windows 8 ook in windows 10 gebruiken. Dus handmatig installeren/toewijzen.

Evelyn Veringa vindt dit nuttig.
  3. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Zou toch eerder denken aan een hardwarematige probleem. Als in een defect in de interne aansluitkabel.

Evelyn Veringa vindt dit nuttig.
  4. Evelyn Veringa

Evelyn Veringa Member

Sinds:
    11 jul 2018
    Ik heb tijdens opstarten
    F2 ingedrukt, kwam in BIOS maar zie geen mogelijkheid iets te typen om het te testen.
    Sorry ben beginner:(

5. Evelyn Veringa

Evelyn Veringa Member

Sinds:
    11 jul 2018
    Ok, dat zou dus ervoor pleiten hem naar een servicecentre te brengen?

6. Hoyt

Hoyt Member

Sinds:
    1 mrt 2018
    Is een laptop? Wat doet een extern Toetsenbord?
    Standaardvragen:
    Sinds wanneer doet ie dit?
    Wat is er op de PC aangepast vlak voordat dit probleem kwam?
    Heb je iets geinstalleerd voordat dit probleem optrad?

7. FatBoyNL

FatBoyNL Member

Sinds:
    20 apr 2014
    Heb je hetzelfde probleem als je het On-Screen Keyboard gebruikt in Windows 10?
    EDIT: Of als je een extern toetsenbord aansluit?

8. Jeroen germers

Jeroen germers Senior Member

Sinds:
    28 aug 2012
    Of de keyboard heeft zelf een gebroken lijntje, komt helaas vaker voor(het is ook geen typemachine he), Hier is niks aan te doen behalve een nieuwe kabel en of toetsenbord erin zetten.

Je hebt windows geïnstalleerd, daar(onder installatie) deed hij het prima? of niet getest?

Elke toetsenbord zal werken zonder drivers, vooral die van een laptop, drivers zijn alleen nodig voor extra poespas zoals: een lcd schermpje, macro toetsen, verlichting, etc. (anders had je ook geen windows kunnen her-installeren zonder drivers)

9. Evelyn Veringa

Evelyn Veringa Member

Sinds:
    11 jul 2018
    Inderdaad een goede tip, ik heb een extern toetsenbord aangesloten en nu is het verholpen. Uit de bovenstaande reacties maak ik op dat ik dan dus of moet kijken of het gerepareerd kan worden ofwel permanent met een extern toetsenbord en muis moet gaan werken....

10. Evelyn Veringa

Evelyn Veringa Member

Sinds:
    11 jul 2018
    goed te weten, zowel bij Microsoft als bij Samsung werd mij gezegd dat het daardoor zou komen

11. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Dat wordt dus inderdaad wegbrengen naar het servicecentrum.

Of een extern toetsenbord gebruiken.

12. Jeroen germers

Jeroen germers Senior Member

Sinds:
    28 aug 2012
    Inderdaad.

Daar zitten ook alleen maar mensen die 'op' de pc/laptop werken, en niet 'met' de pc/laptop werken.
    Kortom hun zijn fout, en dit gebeurd veel te vaak.

2 maand geleden heeft microsoft support (3 personen) naar een probleem gezocht op mijn pc, gewoon omdat ik is wilde zien hoe hun te werk gaan (omdat ik normaal alles zelf oplos). Resultaat, pc is 3x trager, veel rotzooi software erop die hun hebben geïnstalleerd/gebruikt, een logboek vol met fout meldingen, en het probleem was nog steeds aanwezig . Het probleem werd simpelweg veroorzaakt door de microsoft cloud service(waar support dus niet achter is gekomen). Ik mocht dus een format uitvoeren om alles weer schoon en werkend te krijgen. Ik zal ook nooit meer naar hun support afdeling gaan (letterlijk 1x nooit weer)