TNT Post

Bethesda

Senior Member
User systemen
Beste HWI'ers,

Het is niet echt een shopervaring maar ik wil het toch eens hebben over TNT Post.

Een paar weken terug had ik voor mijn nieuwe systeem had ik een extra harde schijf besteld.
(Seagate Baracuda) Puur voor de opslag.

Ik had een week vrij en was thuis. Dus ik zie het wagentje van de TNT staan en loop naar buiten om het aan te pakken.
Laat hij mijn harde schijf dus vallen - ja ik weet dat er van alles omheen zit maar toch.

Vervolgens maak ik hier een opmerking over, hij had mij niet gezien en wilde het pakje gewoon aan mij geven. Dus ik zeg "Meneer, ik zie dat u mijn paketje zojuist liet vallen."
Waarop hij antwoord: "Ja, dat gebeurd nog wel eens." en vervolgens gewoon weer weg loopt.

De brutaliteit!

Maar ik heb zelf niet zo'n grote mond dus liet het er maar bij zitten. ( wat me later nog duur kwam te staan! )
Vervolgens installeer ik mijn harde schijf en valt hij zo opeens uit.
Heb er een goede vriend naar laten kijken, deze vertelde mij dat de harde schijf kapot was.
Dus ik bel de shop waarbij ik het besteld heb en deze verteld mij dat zij er niets aan kunnen doen, en dat ik direct een klacht had moeten indienen bij TNT Post.

Ik bel TNT Post zo'n 4 dagen na de bezorging en ik kreeg een: "U bent wel erg laat meneer, ik vrees dat wij nu niets meer kunnen doen."
U begrijpt, ik stond perplex en met mijn mond vol tanden.

Bij deze wil ik de TNT Post VAN HARTE bedanken voor de geweldige service.

Mgv,

Joost

Race

Senior Member
User systemen
ik zou het er niet bij laten zitten hoor! als het goed is weet je de naam van de bezorgen (op afleverbon). 4 dagen is helemaal niet TE laat. Gewoon aangetekende brief sturen naar TNT.

ps. ik weet niet zeker wie nu aansprakelijk is, de webshop of TNT. Probeer dit eerst uit te vinden. Jij bent hoe dan ook niet de dupe van deze praktijk (daarmee bedoel ik dat je niet voor de kosten moet opdraaien)

frafra

Senior Member
User systemen
Mijn ervaring met TNT is toch dat ze normaal gesproken wel goed met de pakketjes omgaan.
Bij mijn vorige baan deden we werk voor UPS, daar werd letterlijk met kleine doosjes gevoetbald bij het overladen op andere wagens.

Ik ben ook eens in het distributiecentrum van UPS in Duitsland geweest en daar worden alle pakketjes in een trechter gegooid en belanden dan een paar meter lager op de band.

Ik denk dat zo'n werkwijze wel bij alle vervoersbedrijven zal zijn, niet bij UPS in het bijzonder.

Wat heb je verteld aan het bedrijf waar je hem gekocht hebt? Ik had gewoon een RMA gevraagd voor DOA (dead on arrival).

Edit: desnoods claim je je garantie bij Seagate.

Bovenaan