1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

[TKA] Nintendo Switch, compleet en met garantie

Discussie in 'Afgeronde verkopen' gestart door patrick k, 16 mrt 2017.

Topicstatus:
Gesloten, verdere reacties plaatsen is niet mogelijk.
  1. patrick k

patrick k Senior Member

Sinds:
    26 jun 2007
    Beste lezers,

Bij deze een zo goed als nieuwe, zeg maar gewoon nieuw en compleet aangeboden Switch.
    De console is niet beschadigd en niet defect. Ook zit er een screenprotector op.

Helaas moet ik hem weer weg doen vanwege onverwachte uitgaven en de webshop weigert mijn herroepingsrecht.

Voor de normale prijs mag hij weg. €330,- ik hoef geen winst te maken.

Edit: Nintendo is inmiddels verkocht.

Laatst bewerkt: 28 mrt 2017
  2. Nahoj Gnileh

Nahoj Gnileh Geband

Sinds:
    18 aug 2015
    2e hands is de Nintendo Switch nog maar 75% van de nieuwprijs waard. Anders kan ik net zo goed naar de winkel om de hoek lopen om een nieuwe te kopen voor 329 euro.

3. patrick k

patrick k Senior Member

Sinds:
    26 jun 2007
    ja daaaag. En nee je kan niet zo naar de winkel lopen, overal uitverkocht.

4. Nahoj Gnileh

Nahoj Gnileh Geband

Sinds:
    18 aug 2015
    Ik heb vandaag met mijn neefje een Nintendo Switch opgehaald voor 329 euro bij de Bart Smit. Er lagen er genoeg volgens de verkoper.

5. patrick k

patrick k Senior Member

Sinds:
    26 jun 2007
    prima, reageer dan niet als je er al een heb

6. Nahoj Gnileh

Nahoj Gnileh Geband

Sinds:
    18 aug 2015
    Nee was voor me neefje, ik zelf heb er geen één. Als ik er een wil had ik de Switch wel nieuw gekocht ipv 2e hand voor een nieuwprijs.

7. patrick k

patrick k Senior Member

Sinds:
    26 jun 2007
    deze is ook nieuw maargoed.

8. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Ik weet niet of je binnen de voor hun geldende periode er gebruik van gemaakt hebt, want anders mogen ze dat zeker niet zomaar weigeren. Buiten die periode van minimaal 2 weken kan je inderdaad weinig doen en dan is het best balen natuurlijk, maar in elk geval veel succes verder met de verkoop.

9. patrick k

patrick k Senior Member

Sinds:
    26 jun 2007
    Ik ben gewoon nog binnen de wettelijke termijn maar ze weigeren zich er aan te houden omdat ik de controllers heb aangesloten, pure onzin uiteraard

10. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Zou ik toch aanvechten want je moet ook volgens de regels van het herroepingsrecht in staat worden gesteld het apparaat uit te kunnen proberen, dus je ontkomt er dan niet aan de controllers aan te sluiten. Niet zomaar accepteren dit en blijven aanhouden want het kan je wel heel wat geld schelen want tja, 2de hands verkopen zie je wel wat voor commentaren je dan krijgt. Als het verschil tussen 2de hands en nieuw te klein is haken velen gewoon af en zou je al een stuk lager qua prijs moeten gaan. Dus ik zou toch proberen dat aan te vechten bij die webshop en dat niet zomaar accepteren.

11. patrick k

patrick k Senior Member

Sinds:
    26 jun 2007
    Ik ga morgen ook vrolijk verder, ze houden zich gewoon niet aan de wet en de wet heeft niets te maken met hun verkoopvoorwaarden. Die mensen met dat soort reacties proberen gewoon te profiteren van mijn problemen helaas. Dan staat er zelfs nog op papier dat ik bij hun 100 dagen heb, wat een grap.

12. Cry Raven

Cry Raven Senior Member

Sinds:
    2 dec 2016
    Volgens mij sta je volledig in je recht. Iedere consument heeft 2 weken zicht termijn waarbij je het product mag uitproberen. Mits je er niet mee gaat voetballen natuurlijk. Een vriend van mij had een tijd geleden een Playstation 4 gekocht bij de intertoys en hij wou hem toch niet hebben. Ze zeurden even omdat hij de controller had gebruikt, maar na lang discussiëren heeft Bart Smit hem toch teruggenomen.

13. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    De rede zal natuurlijk wel zijn dat je die controller in de hand hebt en vanwege hygiëne maar ze vergeten dat je een PS4 geeneens zonder controller kan testen. En tja sommige winkels/webshops verzinnen van alles om er onderuit te komen net zoals ik eens iets meegemaakt heb bij BCC filiaal Beek in de Makado daar.

Ik had dus een aantal keren een tablet binnen pak weg 1,5 jaar tijd geretourneerd binnen het herroepingsrecht, totdat dus bij de laatste keer de bedrijfsleider mij even moest spreken. Hij wilde het tablet dus terug nemen en kreeg ik het geld retour maar hij had opdracht uitgedeeld aan alle verkopers dat ze mij niets meer mochten verkopen. Echt extreem zoiets en dus vanaf die tijd koop ik absoluut nooit meer iets bij welke BCC dan ook.

14. Cry Raven

Cry Raven Senior Member

Sinds:
    2 dec 2016
    Tja sommige winkels balen als je een beetje op de hoogte bent van je rechten;)
    Maar ik moet wel zeggen dat het per filiaal erg kan verschillen, sommige filialen doen totaal niet moeilijk en andere wel.

15. patrick k

patrick k Senior Member

Sinds:
    26 jun 2007
    @Roel1966, herroepingsrecht geld alleen buiten de verkoopruimte.@Cry Raven, ja in je recht staan is wat anders dan het ook krijgen. Misschien als mensen de discussie die ik met ze heb verder delen over Social media dat het ze dan eindelijk wat kan schelen.

16. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Die tablets had ik online besteld en per post ontvangen, maar volgens hun eigen regelement kon je ze gewoon terugbrengen bij een BCC filiaal.

17. patrick k

patrick k Senior Member

Sinds:
    26 jun 2007
    Dan geld het inderdaad wel als je ze gewoon online besteld hebt..

18. suijkerbuijk

suijkerbuijk Senior Member

Sinds:
    21 dec 2016
    Ze houden het tegen omdat hun het niet meer mag verkopen als nieuw
    Ze moeten het terug gaan sturen en dat kost geld en enz
    Gewoon door zeuren en als het kan als er veel mensen er zijn
    Duidelijk maken met een copy van je rechten

19. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Coolblue heeft daar een prima oplossing voor en die verkopen geretourneerde producten weer door als 2de kansje en dit concept perfect werkt. Vaker dat ik ook gewoon een 2de kansje gekocht heb en dit best wel scheelde qua prijs, plus dat je bij hun evenzogoed dan de volledige garantie krijgt op het product.

20. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
    Ik zou dat bedrijf eens een mail sturen waarbij je ook verwijst naar deze pagina: http://consumentenjurist.nl/varia/nieuws/herroepingsrecht-voor-consumenten/

Om welke winkel gaat het eigenlijk, want dan loop ik daar voortaan ook voorbij. Als ze hier al moeilijk over doen, hoe moeilijk gaan ze dan doen bij garantie dat overgedragen is naar een nieuwe eigenaar.

Overigens, om welke versie gaat het eigenlijk (kleuren van de controllers)?

Topicstatus:
Gesloten, verdere reacties plaatsen is niet mogelijk.