Tips/Hulp custom loop Corsair LL 140/120?

[]

Member
Hi,

Ik zit erover na te denken om binnenkort een custom loop in elkaar te zetten, voorlopig alleen voor CPU mogelijk met GPU later.

Voor de cooling wil ik graag de Corsair LL 140/120 (afhankelijk van radiator) gebruiken aan beide kanten van de radiator (push/pull). Ik weet dat deze vergelijkbare Static Pressure hebben als de fans die NZXT bij hun kraken series AIO's gebruikt.

Ik vraag mij af, zijn deze fans geschikt voor gebruik op een radiator(in push/pull)?
Ik twijfel nog maar de radiator zal 45mm of 60mm dik worden met in allebei de gevallen een fpi van 16.

Als ik toch bezig ben, ik heb 2 radiatoren in gedachte op het moment (allebei passen in mijn case). Welke van deze zouden jullie aanraden voor betere cooling prestatie i.v.m in de toekomst de loop uitbreiden met GPU?
- EK- Coolstream XE 480 (4 x 120mm), 60mm dik, FPI:16
- EK- CoolStream CE 420 (3 x 140mm), 45mm dik, FPI:16

Ik denk dat de CE 420 fijn zou zijn omdat er maar 6 fans i.p.v 8 nodig zijn maar hoe zit het met de thermal capacity i.v.m de XE 480?

FYI, de case die ik wil gebruiken voor de loop is de ThermalTake Core P5 TG

Ik hoor graag jullie gedachten hierover.
Groeten,
Joost

Roel1966

Senior Member
gebruiken aan beide kanten van de radiator (push/pull)
Push/pull heeft niet echt veel zin en scheelt in de praktijk bijna niets qua koelcapaciteit, iets wat men wel ondertussen al vaak uitgetest heeft. Wel scheelt het of je fans als push of pull monteert en altijd push betere resultaten oplevert, maar het kan je dus nogal geld schelen.

Ik vraag mij af, zijn deze fans geschikt voor gebruik op een radiator(in push/pull)?
Door de bot genomen zijn casefans minder geschikt voor een radiator vooral omdat de luchtbundel vaak niet in het midden geconcentreerd is maar zeg maar breder. Voor een radiator is beter dat je fans gebruikt met een geconcentreerde luchtbundel.

Bovenaan