Tip: Linker slash veranderen in shift

Ik heb een Logitech G810 met zo'n vervelende kleine '|\' toets naast de linker 'shift' toets.

Nu heb ik bordje al jaren (in de kast liggen) en mij er niet echt in verdiept om dit te veranderen.
Tot nu dan.

Dus nu een korte instructie hoe je de linker |\ toets kan veranderen in een tweede (of derde) shift toets.

Regedit (registry editor) kan problematisch zijn. Je kan voor de zekerheid een backup (export) van Keyboard Layout maken vóórdat je iets toevoegt.

Stap 1: open regedit
Stap 2: scroll naar HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Keyboard Layout

Stap 3: Maak een nieuwe binaire waarde aan met de naam: Scancode Map

Stap 4: Vul de volgende waardegegevens in:
00 00 00 00 00 00 00 00
02 00 00 02 2a 00 56 00
00 00 00 00 00

Stap 4&5: Klik op OK en herstart je pc.

Na de herstart zal de linker |\ toets een shift toets zijn, de rechter |\ toets werkt gewoon.

Forum m8

Senior Member
User systemen
Nu nog een oplossing om de rechter |\ te veranderen in enter en de bovenste helft van de enter te veranderen in |\

Logitech moet gewoon eens optyfen (vriendelijk gezegd) met hun qwerty-EU borden. Niemand zit op die onzin te wachten.

Zelf koop ik altijd expliciet qwerty-US borden. Mocht ik toch -EU krijgen gaan ze direct terug.

Forum m8

Senior Member
User systemen
@Forum m8 Bekijk deze youtube video (das trouwens de bron van mijn verhaal, was ik vergeten erbij te zetten)
Wat een clusterfuck. Ik wil m'n F12 niet verliezen.

Wat mij betreft is de volgorde;

qwerty-EU bord > prullenbak

Wordt tijd dat die fabrikanten dat eens door gaan krijgen. Ik heb werkelijk nog nooit iemand gehoord die de -EU layout boven de -US layout verkiest. Ofwel mensen hebben geen voorkeur of voorkeur voor de -US layout. Ofwel; gewoon standaard de -US layout gebruiken.

Bovenaan