Tinting alvorens koelpasta ?

LaCrimosa

Senior Member
Ik ben een frequent gebruiker van de Arctic Silver 5 koelpasta. Normaal gebruik ik de lijn of erwt methode om deze pasta aan te brengen. Maar bij het lezen van de instructies van Arctic Silver 5 (vanaf pagina 4 van de bijgevoegde link) spreek men van tinting de basis van de koeler en metalen cap van de CPU. Heeft iemand dit reeds gedaan ? Wat zijn de resultaten ? Helpt dit echt met lagere temperaturen of wordt dit enkel aangeraden om de curing periode te versnellen ?

http://www.arcticsilver.com/PDF/appmeth/amd/vl/amd_app_method_vl_1.3.pdf

WhiteSnake

Senior Member
Ik doe het wel maar weet nou niet of het echt veel zal uitmaken, merk zelf geen verschil.

@Forum m8
Dat hij hij zelf ook al gelezen begrijp ik uit zijn tekst, maar zijn vraag is of het echt wat uitmaakt of niet aan iemand die dit wel eens heeft gedaan.

LaCrimosa

Senior Member
Ik doe het wel maar weet nou niet of het echt veel zal uitmaken, merk zelf geen verschil.

@Forum m8
Dat hij hij zelf ook al gelezen begrijp ik uit zijn tekst, maar zijn vraag is of het echt wat uitmaakt of niet aan iemand die dit wel eens heeft gedaan.
Heb toch het gevoel dat tinten het inwerking/breaking/curing process versnelt. Haal nu een min. idle temp van 26.5 °C, gemiddelde idle van 33 °C en onder gaming maar net een 59 °C gemiddeld, dit op een 2600X waar PBO en XFR2 zijn ingeschakeld en een Mugen 5 PCGH Editie. Indien ik de gewone methode had gebruikt met AS5 had een min idle van 33 °C amper, gemiddeld 36 °C en bij gaming een temp van 65 °C.

Bovenaan