1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

thunderbird en kpnmail problemen

Discussie in 'Overige software en programmeren' gestart door assainator, 10 dec 2011.

1. assainator

assainator

Sinds:
    28 mei 2011
    Hallo allemaal,

Gisteren heb ik een e-mail account aangemaakt bij kpnmail. Ik heb toen gecontroleerd of dit werkte door een mail ernaar te sturen vanaf een ander email adres en via de webmail van kpnmail te kijken deze aankwam. Dit werkte. Ook versturen was geen probleem.

Nu wil ik graag met Mozilla Thunderbird bij mijn email komen. Ik heb de nieuwste versie van Thunderbird en een account aanmaken in thunderbird ging prima en mijn provider wordt herkent (kpnmail.nl). Maar zodra ik dan de email wil binnenhalen krijg ik een bericht dat het inloggen niet lukt:
    Nu heb ik al op het internet gekeken voor oplossingen. Ik heb al geprobeerd:
    - de inkomende server veranderen in pop.kpnmail.nl of pop3.kpnmail.nl
    - wachtwoord versleuteling uitzetten/aanzetten

Heeft iemand suggesties?

2. Renegade666

Renegade666 Senior Member

Sinds:
    6 dec 2006
    je zou even live mail kunnen proberen als die wel werkt?

Maar zijn de wachtwoorden en poorten goed ingesteld?

3. assainator

assainator

Sinds:
    28 mei 2011
    Ik heb windows mail geprobeerd, en dat werkt maar ik wil liever thunderbird gebruiken.
    De poorten zijn:
    POP3: 110
    SMTP: 25
    En ik heb in windows firewall een uitzondering toegevoegd voor thunderbird.

4. Jeroen3

Jeroen3 Senior Member

Sinds:
    13 apr 2009
    Aan de poorten ligt het niet want je krijgt al respons van de server. Namelijk dat de inloggevens fout zijn.

Probeer het eens met of zonder @kpnmail of wat je domein ook is.

5. assainator

assainator

Sinds:
    28 mei 2011
    We hebben de kpn service opgebelt en het bleek heel erg simpel te zijn.
    Als er een nieuw account wordt aangemaakt door thunderbird, gaat thunderbird er van uit dat de inlognaam zonder @kpnmail.nl is. Dit bleek niet het geval te zijn, ik moest @kpnmail.nl toevoegen en klaar, alles loopt nu als een trein.

Toch bedankt voor de hulp.