1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Thuisnetwerk Windows 7

Discussie in 'Routers, NAS-apparaten en netwerkapparatuur' gestart door Rick E., 3 feb 2010.

1. Rick E.

Rick E. Senior Member

Sinds:
    29 jun 2008
    Een paar dagen geleden heb ik voor het eerst een thuisgroep aangemaakt voor mijn normale PC en mijn netbook. Op deze manier dacht ik makkelijk films over te kunnen zetten van mijn normale PC naar m'n netbook, om die dan aan te sluiten op m'n TV. Een externe HDD heb ik (nog) niet, dus op die manier overzetten is even geen optie.

Nou zit ik dus met het probleem dat ik een MKV-bestand heb van 12GB en dat via het thuisnetwerk wil kopieren van mijn PC naar m'n netbook. Dit gaat echter met een snelheid van tussen de 250 en 750 kb/s. Dat moet natuurlijk veel sneller kunnen, want op deze manier duurt het uren voordat hij over is gezet. Zowel draadloos als netbook met draad en PC met PowerLAN (200 Mbps) gaat het zo traag.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Heb al met de firewall zitten kloten, maar dat werkte ook niet. Ping is gemiddeld 80ms, alle pakketjes komen aan wanneer ik in 'cmd' ping [ip netbook] doe.

2. Evert-Jan

Evert-Jan Senior Member

Sinds:
    26 apr 2008
    Heb je misschien ergens een 100mb/s router of switch er tussen zitten? Dat kan je probleem zijn.
    Wat ook mee kan helpen is bijvoorbeeld een 100mb/s netwerkpoort op je pc of netbook.

Edit:
    750 kb/s is niet heel veel. Zou zo snel ff niet weten hoe je verbinding zo traag word.

3. Rick E.

Rick E. Senior Member

Sinds:
    29 jun 2008
    Alles gaat via de Experia Box van KPN, er zit verder geen switch of router tussen. Qua netwerkpoorten draait het gewoon om de standaard netwerkaansluiting op m'n Acer 1810TZ en op het ASUS P6T SE moederbord in m'n i7 systeem. ;)

4. koennie

koennie Senior Member

Sinds:
    8 nov 2007
    maar een ping van 80ms in een thuisnetwerk is ook niet normaal. dat hoort <1ms te zijn. Ik heb gehoord dat bij de eerste keer pingen naar een andere pc het pingen langer duurt dan normaal omdat de pc het mac adress van die andere pc nog niet in zijn mac routing table heeft staan. Dus misschien blijft het mac adres van die andere pc gewoon niet in de router staan ofzo, maar daar heb ik niet zo heel veel verstand van :oops:

5. Rick E.

Rick E. Senior Member

Sinds:
    29 jun 2008
    Ping test nog een keer gedaan, je had gelijk, zit nu op gemiddeld 1ms. Dus hij slaat dat wel op. ;)

6. Rick E.

Rick E. Senior Member

Sinds:
    29 jun 2008
    Bump, iemand een idee? ;)

7. lairnoc

lairnoc Senior Member

Sinds:
    7 mrt 2003
    Misschien via FTP doen?

En Qos uitzetten dat helpt soms