1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Thuisdelen naar iPad werkt niet

Discussie in 'Mobiele besturingssystemen en apps' gestart door Skatawes, 30 mei 2016.

1. Skatawes

Skatawes Senior Member

Sinds:
    23 jun 2010
    Hallo,

Ik heb sinds kort een iPad mini 4 en wil hier graag muziek(en andere media ook) naar toe streamen. Ik gebruik Plex op mijn thuisnetwerk echter kost het me 5 euro om mij mijn eigen muziek op mijn eigen apparaten af te spelen.

Dus ben ik gaan zoeken en kwam ik thuisdeling tegen via iTunes. Ik draai iTunes op mijn Windows 10 pc(met ethernet kabel). De configuratie van iTunes verliep gewoon goed en mijn muziek is zichtbaar in de bibliotheek van iTunes.

Ik heb vervolgens de stappen gevolgd in dit artikel:
    https://support.apple.com/en-us/HT202190

Echter, na het uitvoeren is mijn muziek niet zichtbaar in de muziek app. Video's wil hij wel weergeven in de video app als een gedeelde bibliotheek, maar hier kan hij de video's niet afspelen met de error "toegang tot de gevraagde resource is niet toegestaan".

Ik heb vervolgens de stappen gevolgd uit het support artikel
    https://support.apple.com/en-us/HT203311

Echter maakt dat niets uit.

De Apple ID is op beide apparaten hetzelfde en ook heb ik mijn computer gemachtigd. Ik heb meerdere malen geprobeerd thuisdelen opnieuw te configureren zonder success.

Ik heb geprobeerd de firewall uit te zetten maar ook dat bied geen success.

Ook heb ik delen geconfigureerd op mijn muziek map en heb ik alle rechten toegekend aan iedereen, maar ook dat heeft niets geholpen.

Nu ben ik echt een Apple en iOS noob dus ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik verder nog zou kunnen proberen.

Heeft iemand een idee hoe ik thuisdelen wel kan laten werken(of mis ik gewoon iets overduidelijks?)?

2. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Ik zal eens voor je kijken hoe ik dat hier gedaan heb maar mijn situatie is wel weer ietwat anders omdat ik een iMac gebruik en daarnaast een Windows 10 desktop pc. Belangrijk is in elk geval wel dat je op alle devices de laatste versie iTunes gebruikt en je op de iPad ergens iets moet instellen van afstandsbediening. Normaal gesproken krijg je dan ook een code te zien die je dan op het andere apparaat weer moet intoetsen om afstandsbediening mogelijk te maken.

3. Skatawes

Skatawes Senior Member

Sinds:
    23 jun 2010
    Ik gebruik de laatste versie van iTunes & iOS. Ik heb nergens op de iPad iets kunnen vinden over een afstandsbediening. Wel de instelling voor het thuisdelen, maar daar heb ik me met mijn Apple ID op ingelogd

4. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Ik heb helaas hier geen iPad liggen dus dat kan ik niet voor je na kijken, maar ik heb wel regelmatig vanuit mijn vorige Android tablet gewerkt via iTunes op de iMac.

5. Skatawes

Skatawes Senior Member

Sinds:
    23 jun 2010
    Okee even een update:

Ik heb in mijn eventviewer gekeken en de Bonjour-service gooit heel veel errors erin
    ERROR: handle_resolve_request bad interface
    en Client application registered 2 identical instances of service <locatie>

Ik heb gegoogeld naar de eerste (aan de 2e ga ik zo beginnen :p) en er waren veel verschillende dingen die genoemd werden. Ik heb de Wifi synchronisatie uitgeschakeld in iTunes en Firewall uitzonderingen (opnieuw) aangemaakt voor de Bonjour-service en iTunes.

Verder werd verwezen naar de Apple remote(welke je waarschijnlijk bedoelt) en ik heb deze app geïnstalleerd en geconfigureerd. Deze gaf een probleem met 2-factor authenticatie welke ik vervolgens heb uitgeschakeld. De configuratie voltooid en mijn bibliotheek is zichtbaar in de remote, en ook te besturen.

Met dit alles kan ik de video's die in de video-app zichtbaar waren afspelen. Echter, in de muziek-app heb ik nog steeds mijn muziek niet.

EDIT: Ik heb iTunes ook in een virtuele machine geinstalleerd en hierop thuisdelen ingeschakeld. En daar werkt het wel. Ik kan in de virtuele machine gewoon mijn gedeelde bibliotheek benaderen. Echter, via de muziek app nog steeds niet

Laatst bewerkt: 31 mei 2016
  6. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Ik neem aan dat je de muziek app op de iPad bedoeld maar dat klopt inderdaad, via die app kan je voor zover ik mij kan herinneren niet remote muziek afspelen. Jammer dat het mij even niet te binnen schiet hoe ik dat ook alweer met de iPad deed maar er moet in elk geval een manier zijn.

7. Skatawes

Skatawes Senior Member

Sinds:
    23 jun 2010
    Als ik het goed begrijp zou je via thuisdelen je muziek kunnen streamen van iTunes naar je iPad. Dus dan zou mijn bibliotheek toch zichtbaar moeten zijn in de app? De handleiding voor thuisdelen geeft iig wel de suggestie.

8. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Wel via de iTunes app maar niet rechtstreeks via de app waarmee je muziek afspeelt op de iPad, althans zoiets kan ik mij herinneren maar ik heb helaas even geen iPad in de buurt om het voor je na te kijken.

9. Skatawes

Skatawes Senior Member

Sinds:
    23 jun 2010
    Ah okee, dat verklaart een hoop. Wel apart dat het wel met Video's kan maar niet met muziek.

10. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Mijn vermoeden is dat het komt doordat iTunes die hele muziek bibliotheek intern ordent en b.v. videofiles vaak in aparte "universele" mappen staan. Maar je kan trouwens ook eens via Airplay proberen want als ik mij niet vergis kan je namelijk wel dan via Airplay ook iTunes binnen Windows besturen.

11. Skatawes

Skatawes Senior Member

Sinds:
    23 jun 2010
    Airplay was ik zelf ook al tegen gekomen, echter is dat alleen naar Apple TV en/of ondersteunde speakers, niet een iDevice