• Opgelet: het discussieforum is sinds 1 oktober 2020 op "alleen lezen" gezet. Dit houdt in dat posts en reacties plaatsen niet meer mogelijk is, maar de discussies wel gelezen kunnen worden. Meer informatie kan je in dit artikel vinden.

Theoretische snelheid 5Ghz-band?

Stel de ene router heeft 800Mbit/s en de andere 1300Mbit/s maar je snelheid is maar 250Mbit/s (Ziggo) via de AOP.

Wat is de meerwaarde van WiFi 6 over bijvoorbeeld WiFi 5?

Mij lijkt dat de bottleneck nu de AOP is? Als je glasvezel hebt snap ik wel weer dat je WiFi 6 zou nemen etc.

Maartenlei

Member
Wat is de meerwaarde van WiFi 6 over bijvoorbeeld WiFi 5?
ja, de stabieliteit zou ik zeggen;
zet je unlocked framerates, krijg je tussen 100-150 fps (voorbeeld) zet je capped op 100, dan krijg je altijd 100.
wat ik wil zeggen; als je monitor (acces point) goed is, kan je input in ieder geval goed door gaan, en heb je dus nooit last van drops of dergelijke.
ik zou zelf de wifi 5 nemen boven de wifi 6, tot 500mbit doet dat prima stabiel.

joz

Member
En vergeet ook niet de verbeterde omgang met storingssignalen of meerdere clients, verbeterde beveiliging (WiFi 6 routers komen over het algemeen met wpa3), verbeterde latency (wpa3 handshake is eenvoudiger) en vast nog wel meer wat ik vergeten ben.
Heb hier overigens glasvezel met 250mbs down. Met je uitgangspunt had WiFi 6 dan ook (of toch niet) zin gehad vanwege de bandbreedte?
Je moet wel clients hebben die het überhaupt ondersteunen anders heb je er niets aan.

Stel de ene router heeft 800Mbit/s en de andere 1300Mbit/s maar je snelheid is maar 250Mbit/
Het verschil is alleen dat de snelheid van ziggo wel gehaald word maar die van wifi een theoretisch maximum is waarbij je blij mag zijn als je de helft haalt als je er niet vlak naast gaat zitten.

Laatst bewerkt:
Bovenaan