Testsuggesties voor Hardware.Info

Welke producten moeten we testen op Hardware.Info Online We luisteren altijd graag naar onze lezers, dus alles suggesties zijn welkom! Helaas kunnen we niet aan alle verzoeken voldoen, we zijn immers afhankelijk van beschikbaarheid van testproducten en de beschikbare capaciteit in ons testlab.

We zullen de suggesties echter wel meenemen in onze planningen.

Laatst bewerkt door een moderator:

Eric

Senior Member
Ik zou wel een test willen lezen van de Samsung SM940MW, een LCD monitor van 19 inch (1440x900px) met ingebouwde TV tuner. Is dit een goed alternatief voor op een slaapkamer? Bij de specs staan een aantal leuke dingen zoals Picture-in-Picture, HDTV ready, veel connectiemogelijkheden.

DruGsBuNNy

Senior Member
- Spinpoint T serie
- grote Case-fan test (op internet staan er hier en daar wel wat, maar nergens een duidelijk iets)
- ZM-NBF47 vs ZM-NB47J en de Blue Ice 2 van CM

bedankt voor de catagorie :)

MoodyBlues

Senior Member
Ik sluit me bij Detmer aan wat betreft het testen van koelpasta.

Een test van NAS-apparaten (zoals ik in het topic over het volgende HWI magazine al aangaf). Welke mogelijkheden ze bieden qua opslag (1-4 HDD's) en welke uitvoer daarbij gebruikt wordt naast ethernet (eSATA/USB/FireWire). Hoe het zit met extra functionaliteit als FTP/HTTP/PHP/MySQL/BitTorrent client/iTunes server/etc... en of dit allemaal naadloos werkt in deze apparaten. En daarnaast natuurlijk de prestaties. Enkele merken die dergelijke apparaten voeren:
- Synology
- Thecus
- Buffalo
- LaCie

Een test van Logitech's G25 racestuur die mid-september uitkomt zou ook erg welkom zijn, vooral het vergelijk met de lelijke - maar vaak goed geteste - Saitek R440 en Logitech's eigen MOMO.

En waar nog vrij weinig over te vinden is, maar waarschijnlijk wel veel vraag naar zal komen: de nieuwste sub-generatie nVidia en ATi videokaarten, te weten de 7650 GT, 7950 GT, X1950 XTX en eventuele anderen. Dit is interessant omdat dit waarschijnlijk de laatste DirectX 9 kaarten zullen gaan zijn. Ofwel: wat weten ATi en nVidia er nog uit te persen.

Als laatste schiet me nog een test van ADSL2+ modem/routers te binnen. Het is alweer een tijd geleden dat er in het magazine een test van (modem/)routers stond, misschien weer een keertje tijd nu ADSL2 op begint te komen. ;)

Goshar

Member
Wellicht een idee om toetsenborden en muizen te testen? Ik weet dat er veel keus is, wellicht dat je dan binnen een bepaalde prijsrange kunt zoeken... bijvoorbeeld tussen de 15-30 euro voor muizen en toetsenborden. Desktopsets zouden ook kunnen worden meegenomen.
Als de keuze te groot is, is het misschien nog eens een idee om het te beperken tot maximaal 3 per merk (of: serie in een merk?) en uitsluitend de invoerapparaten met draad (Als het dan nog (te) veel is kunnen minder bekende merken eventueel ook worden weggelaten...).

Tweede idee: geluidssetjes. Zelfde 'concept': beperken tot een bepaald(e serie per) merk, en binnen een bepaalde prijsklasse.

CD- en DVDschijfjes is ook een optie, maar de werking ervan hangt ook samen met de gebruikte branden, misschien dat beiden dan getest kunnen worden? Misschien is een duurzaamheidstest uit te voeren bij de schijfjes, om na te bootsen hoe lang schijfjes bewaard kunnen worden zonder dat er data verdwijnt. Altijd handig: tips om de schijfjes zo goed mogelijk op te bergen.

-EDIT- Aansluitend op bovenstaand bericht: is het mogelijk om ADSL-abonnementen te testen? Dat is ook zeer interessant, er zijn zoveel verschillende opties en combinaties mogelijk en er is de laatste tijd aardig wat veranderd dat je haast door de bomen het bos niet meer zou kunnen zien..

Martin769

Member
Ik zou met name interesse hebben in de volgende tests:

-mATX moederborden
-behuizingen voor HTPC's
-tv-kaarten
-5.1 en 7.1 speakersets
-dvd writers (normale/double layer/blueray etc.)
-draadloze desktop sets (met oa. ook bluetooth)
-grote casefans

Ben met een nieuw systeem bezig, heb nog wat twijfels betreffende bovenstaande componenten.

HDi1979

Senior Member
Misschien een beetje een niche-markt, maar ik zou weleens een test van stuurwielen voor racegames willen zien. Veel mensen vinden het toch mooi om zo'n ding te gebruiken, maar er is veel keuze en vaak onduidelijk welke stuurwielen de beste spelbeleving geven. Ook de besturingssoftware kan bij sommige merken voor grijze haren zorgen, bij andere merken werkt dit probleemloos.

Arthur Vijghen

Senior Member
Goshar zei:
-EDIT- Aansluitend op bovenstaand bericht: is het mogelijk om ADSL-abonnementen te testen? Dat is ook zeer interessant, er zijn zoveel verschillende opties en combinaties mogelijk en er is de laatste tijd aardig wat veranderd dat je haast door de bomen het bos niet meer zou kunnen zien..
Dit is helaas geen hardware.

Voor de rest staan er wel goede ideeën ;-)

MoodyBlues

Senior Member
Je bedoeld Wireless USB? Dat is volgens mij uitgesteld, aangezien Microsoft de ondersteuning niet (standaard) in Vista gaat leveren. Maar zou wel leuk zijn om daar weer eens wat over te lezen en over eventuele alternatieven/concurrenten.

rlmdejong

Senior Member
ik was zojuist door de produktdatabase aan het snuffelen,
maar ik kwam volgens mij geen geluidskaarten tegen...

wel een 50 tal artikelen maar niets in de database dus..
Is het een idee om dit een keer te testen..?
creative x-fi versus 2zs bv, en evnt andere merken..

Martin769

Member
Ik weet niet of het hier thuis hoort. Ik zou wel eens willen lezen over de mogelijkheden van een computer in de woonkamer. Bijv. waar moet je op letten indien je de computer op je tv aansluit, welke uit- en ingangen heb je nodig. Hoe sluit je je computer aan op je surroundsysteem e.d. Misschien zijn nog veel meer toepassingen, waar je niet snel aan denkt. Kort samengevat: de computer centraal in de woonkamer.

Test speaker sets
Test m-Atx moederborden. Die lees je bijna nergens. Normale ATX borden vind je in elk magazine, echter mAtx kom ik zelden tegen.

irshaad

Senior Member
wat dacht je dan van e-paper, bijna niemand weet wat het is en ik wel best weten wat je er allemaal mee kan.

Jut

Senior Member
Mee eens met het testen van zelfbouw wc systemen.

En dan gewoon advies welke onderdelen je het beste kunt gebruiken voor:

higend wc systemen
stille wc systemen

En hoeveel radiators je nodig hebt, welke pompen aan te raden zijn, hoe groote aansluitingen het beste zijn.

Heb zelf wel zin om ooit een klein setje aan te schaffen maar weet niet wat ik moet kiezen.

Natuurlijk graag enkele goede luchtkoelers ertegenover zetten. Zodat je kunt zien vanaf hoeveel euro het echt nut heeft qua koeling om een setje aan te schaffen.

maardein

Senior Member
WC systemen??:grin:

Maar ok, ik zou idd ook graag een mATX test (misschien zelfs wel gewoon alle ATX varianten, behalve standaard ATX?) Ik zit erg te overwegen een mATX bord te kopen, maar het is heel lastig goede vergelijkingen te vinden (het liefst ook wel vergelijken met twee of drie bekende ATX borden, alleen zodat je een goed vergelijkingspunt hebt)

RazorBlade

Senior Member
Ik ben wel benieuwd in een compatibiliteits test tussen verschillende merken draft N wireless producten (draft 802.11n). Hier zou je een mooie kruistabel van kunnen maken.

Bovenaan