TE KOOP - Intel Core i7 processor 6800K socket 2011-3

bokuohn

Senior Member
User systemen
Noctua NH-C14. Heb nu AM4 brackets bij Noctua aangevraagd. Zal binnen een paar dagen thuis zijn.

Noctua NH-C14 hield mijn 6800K ook mooi koel. Geen waterkoeling nodig.

bokuohn

Senior Member
User systemen
Ik heb nu de 2700X, maar overklokt is de 6800K toch sneller, in games zeker. Ook is het 2011-3 platform veel robuuster dan X470. Alleen als iets over alle 8 cores/16 threads schaalt dan is de 2700x sneller.

Ik houd nog vast aan 200 euro, de bewering dat je bij AMD een goedkopere 6 core krijgt is niet helemaal beter. Heb nog even wat tests gezien maar al die testers doen niks aan de uncore van het 2011-3 platform, dat maakt ze juist flink sneller dan in tests.

Ik heb nu de 2700X, maar overklokt is de 6800K toch sneller, in games zeker. Ook is het 2011-3 platform veel robuuster dan X470. Alleen als iets over alle 8 cores/16 threads schaalt dan is de 2700x sneller.

Ik houd nog vast aan 200 euro, de bewering dat je bij AMD een goedkopere 6 core krijgt is niet helemaal beter. Heb nog even wat tests gezien maar al die testers doen niks aan de uncore van het 2011-3 platform, dat maakt ze juist flink sneller dan in tests.
Ik zou die 2700x te koop zetten en lekker verder gaan met die 6800k

bokuohn

Senior Member
User systemen
Nee, ik vind de 2700X mooi voor de hobby, ik heb geen processor specifiek voor dat ie sneller of langzamer is.

Processor moet meer interessant zijn, 8 core en de AMD instellingen schalend met geheugen snelheid is erg leuk. Ik ben uitgekeken op de 6800K.

Nee, ik vind de 2700X mooi voor de hobby, ik heb geen processor specifiek voor dat ie sneller of langzamer is.

Processor moet meer interessant zijn, 8 core en de AMD instellingen schalend met geheugen snelheid is erg leuk. Ik ben uitgekeken op de 6800K.
Daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
Legitieme reden voor een upgrade.

bokuohn

Senior Member
User systemen
De 6800K processor is nu te koop voor vaste prijs 150 euro.

En bijbehorend Corsair 4x4GB kit LPX zwart 2400mhz toegevoegd voor 75 euro.

Laatst bewerkt:

Sw333t

Senior Member
User systemen
Als je al een 2011-3 moederbord hebt is enkel een tweedehands passende cpu goedkoper.

Past ook je al huidige quadchannel ram geheugen ook beter op. Met Ryzen borden moet je nog maar afwachten of het gaat werken aangezien quadchannel geheugen niet op de QVL zal staan.

De goedkopere X470 ondersteunen maar maximaal 64gb ram. Socket 2011-3 ondersteunt maximaal 128gb ram.

Dus fijn dat je appels en peren wilt vergelijken, maar beter is dat niet te doen.

Ik zie niet echt een verschil tussen beide. Kan je beter voor een nieuwe gaan ipv van een gebruikte voor €150.

@Sw333t
Als je al een 2011-3 moederbord hebt is enkel een tweedehands passende cpu goedkoper.
Die moederborden waren nooit goedkoop dus meestal heb je dan al een 6800K of hoger.
Past ook je al huidige quadchannel ram geheugen ook beter op. Met Ryzen borden moet je nog maar afwachten of het gaat werken aangezien quadchannel geheugen niet op de QVL zal staan.
Je vergelijkt een HEDT met een gaming bord, dus je doet zelf ook aan appels vs peren verhaal.
De goedkopere X470 ondersteunen maar maximaal 64gb ram. Socket 2011-3 ondersteunt maximaal 128gb ram.
Wederom, HEDT vs gaming.

Ik wil geen discussie, zei alleen dat €150 te veel is als je ook kijkt naar nieuwe producten, daarom staat hij ook al zolang te koop.

Benchmarks spreken dat tegen.
Zoals @Forum m8 al liet zien in zijn link zijn ze stock aan elkaar gewaagd, de 6800k kan je echter makkelijk op 6 x 4,5ghz zetten en dan gaat ie de 2600x lachend voorbij.

alleen dat €150 te veel is
Daar heb je wel een punt, er staat er bv. 1 voor 125 op marktplaats.
Een hele upgrade set met 32gb geheugen gaat nog wel voor 300+ weg.

Sw333t

Senior Member
User systemen
High end of Gaming maakt geen snars uit in deze kwestie. Voor Ryzen is er een max van 64gb en max dualchannel. 2011-3 is max 128gb en quadchannel.

Maar goed, jij zal het niet kopen. Iemand die een socket 2011-3 bord heeft kan prima op zoek zijn naar een 6800K. Wellicht om te zien of hij/zij daarmee verder komt dan OC.

@division
Ik kijk nergens meer van op. Maar frappant is het zeker.

Bovenaan