Te goedkoop iemand ervaring?

joz

Senior Member
User systemen
Het komt wel heel erg amateuristisch over. Tis ook gemaakt met een of andere template of makkelijk framework.
Ik zou het niet wagen, aftersales kan soms ook wat waard zijn en vraag me sterk af of je bij een dergelijke winkel een beetje wat kan verwachten.

janvdb

Senior Member
User systemen
Hmja, als je de site bekijkt voelt het niet écht goed.......

Lijkt me logisch dat je toch met een of andere uitleg komt waaróm die lage prijzen worden gehanteerd. Taalgebruik is niet erg zorgvuldig, ik vind weinig (geen...) mogelijkheden om te reclameren, geen gewoon adres of zelfs een afhaaladres.......

Misschien mis je een hele goeie deal, maar ik zou het niet gokken.

protest

Senior Member
User systemen
Heb je de kleine lettertjes onderaan de site gezien??

© 2008 markthoek | typefouten en prijswijzigingen voorbehouden | prijzen zijn inclusief 19% BTW
powered by mijnwebwinkel.nl

Zo, da's goedkoop! Ik in ieder geval vertrouw het niet. Ik koop liever bij shops die duidelijk de regels, gebruikersvoorwaarden etc weergeven.

Maar heel toevallig heb ik diezelfde tv een aantal weken geleden gekocht! Bij de buren in de pricewatch was 600 de laagste prijs, maar na een beetje zoeken kwam ik hem tegen in eshop.nl voor 550 euro. (het is nu wel 10 euro duurder: http://www.eshop.nl/winkel/LCD_Televisie/Samsung_LE32A552.html)
Heb even gekeken naar de shopreviews en die zagen er vrij goed uit: Klik
Zondag 12 oktober geld overgemaakt, 13 oktober bevestiging bestelling, 14 oktober betaling ontvangen, 15 oktober bestelling verstuurd en 16 oktober in de ochtend was ie binnen. Goede service overigens!

Ik heb even een mail gestuurd naar de bovenliggende organisatie. Dit bedrijf biedt gratis webruimte en programma's aan om kleine webshops te beheren, maar deze prijzen lijken mij niet te kloppen. Ofwel zijn het gestolen goederen, ofwel gaat het om een grap, of je krijgt na het overmaken niks opgestuurd...

Normaal ben ik niet snel in het negatief beoordelen van webshops.
Ik geloof niet in keurmerken als Thuiswinkel waarborg (want als die verder gaan dat de wet, waar je als concument toch al recht op hebt) dan raken ze leden wkijt en dus ook inkomsten. De wet geeft voldoende bescherming.)
Iedereen heeft recht op een kans.

Maar er zijn wel een aantal zaken waar ik minimaal op let:
1 Contactgegevens, kan je die vinden en staat alles erbij?
2 Algemene voorwaarden, stellen die wat voor en houden die zich aan de wet?
3 Algemene indruk van de site, zit er wat werk in en ziet het er een beetje porfessioneel uit?
4 Prijzen en breedte van het assortiment, weinig producten van 1 soort kan lage prijzen verklaren?
5 Prijzen in verhouding tot de grootte van de shop. Een grotere shop kan makkelijker kortingen regelen dus klopt de grootte van de shop met de aangeboden prijzen?
6 Betalingsmogelijkheden en eventueel uitleg daarbij, alleen vooruitbetalen, heeft dat een goede grond?
7 Subjectief: Gevoel, welk gevoel krijg je bij de site?
8 Correctheid, klopt alle info?

Bij deze winkel:
1 Zwaar onder de maat, niet beschikbaar FAIL
2 Wel heel sumier en niet gedeponeert bij de KvK FAIL
3 Simpel en door een grotere organisatie gedaan. Niet mijn smaak, maar daar gaat het niet om. Overzichtelijk en eenvoudig PASS
4 Weinig producten wat lagere prijs kan verklaren, al is het verschil wel erg groot. NEUTRAL
5 Zie 4, NEUTRAL
6 Te lage prijzen en enkel vooruit betalen, geen uitleg waarom en geen uitleg waarom geen bezoekadres FAIL
7 Te weinig stie om hier iets zinnigs over te zeggen. Dat zorgt juist voor kriebel dus imho FAIL
8 Algemene informatie/voorwasrden verwijzen naar klantenservice, maar nergens contactgegevens klantenservice. FAIL

ik zou hier niets bestellen of ze via contactform mailen en telefonisch contact vragen.
Daaruit komt dan wel de benodigde info. klinken ze goed, is er afspraak te maken om op locatie een bezichyteging te doen? Betalen bij ophalen op locatie etc. NIet mogelijk? niet bestellen.

GeertJan88

Senior Member
User systemen
Bedankt voor al jullie input ik twijfelde al maar nu weet ik zeker dat ik het niet doe.. zeker omdat je zoals hierboven genoemd alleen vooruit kan betalen...

Ben wel benieuwd of Harmen nog antwoord krijgt op zijn mailtje...

Het kan ook iemand zijn die nog maar net begint, en gewoon nog niet de middelen heeft om een ''mooie'' webwinkel te bouwen of te laten bouwen. Maar zoals hier al angegeven, er zijn echt wel noodzakelijke dingen die er gewoon niet op terug te vinden zijn.

Beste Harmen Meijer,
Hartelijk dank voor uw terugkoppeling.
Na meerdere meldingen over deze webwinkel hebben wij inmiddels besloten deze webwinkel te sluiten.
Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
--
Met vriendelijke groet,
mijnwebwinkel.nl team
bij deze uw antwoord ;)

• Like
Waarderingen: Race
Bovenaan