Tan codes komen te vervallen bij ING.

MZw

Senior Member
User systemen
Afgezien van de onhebbelijkheden en kosten van een smartphone. De klant verplichten om twee open onveilige systemen (PC en smartphone) te gebruiken, garandeert nog geen veilige transactie. Daar heeft de bank wel een verantwoordelijkheid, maar misschien moet je daarvoor iets ouder zijn :p

Quercus

Senior Member
User systemen
Alle 4 de bovenstaande toestellen zijn uiteindelijk mobiele telefoons/smartphones, wel dan met de kanttekening erbij hoe smart ze zijn waarbij het uiterlijk een bijzaak is
Je kan met de 3310 bellen, SMS'en, alles wat er meer aan features op zitten zijn in de praktijk door het ontbreken van WiFi, 3G- en 4G hoegenaamd niet te gebruiken. Als bijna 59 jarige zou ik hem in ieder geval niet als (smart)phone willen.

Die snap ik even niet wat je daarmee bedoeld smartphone is gewoon de chiquere benaming voor een mobiele telefoon maar komt op hetzelfde neer.
Behalve dan dat je voor veel geld allerlei functies erbij krijgt, o.a. met dat touchscreen. Allerlei dingen die ik thuis op een gewone computer ook kan. Ik hoef en wil dat niet met dat gepriegel. En zo zijn er wel meer, het heeft niets met niet willen meegaan met de moderne tijd en met leeftijd te maken. Ik protesteer tegen het moeten aanschaffen van zo'n ding waar je totaal niet op zit te wachten.

Roel1966

Senior Member
User systemen
Ik protesteer tegen het moeten aanschaffen van zo'n ding waar je totaal niet op zit te wachten.
Voor mij persoonlijk is/was het zo dat ik in de lokale politiek zit en secretaris ben van een lokale politieke partij en daardoor de smartphone wel een handig hulpmiddel is, agenda, even snel iets opzoeken, even iemand snel bellen voor iets etc.. Was dat nu niet het geval dan zou ik zelf ook niet direct het nut er van in zien om een smartphone te moeten hebben. Bijkomend dan ook nog dat je tegenwoordig abbo's hebt met vrij bellen naar vaste en mobiele nrs. wat eerder nog wel eens anders was.

Als de bank je min of meer gaat dwingen mobiel te bankieren en je wilt dat niet, wordt het tijd voor een andere bank, lijkt mij.
Denk dat dat weinig zin heeft want de meeste banken in NL zijn inmiddels allemaal al richting mobiel bankieren gegaan en als ze dat nog niet zijn gegaan dan volgen die wel snel. Rabobank heeft dan nog wel die reader maar ook bij de Rabo zie je steeds meer dat ze ook richting mobiel bankieren gaan en het niet lang zal duren dat die reader ook weg zal gaan.

7

78134

Gast
User systemen
Ik doe alleen nog mobiel betalen, via betaallinks, en een enkele keer een overboeking via de app of desktop. Ik probeer wel zo min mogelijk gebruik te maken van de RABO Scanner

Ik protesteer tegen het moeten aanschaffen van zo'n ding waar je totaal niet op zit te wachten.
Dat is wat ik bedoel. Oud zijn heeft niets met je leeftijd te maken maar met de manier waarop je in de wereld staat, of niet. Vooral stug volhouden dat jij er niet op zit te wachten.

Maar 36 jaar geleden vond jij het ongetwijfeld heel plezierig dat je niet meer in de rij bij een postkantoor hoefde te staan om geld op te nemen maar dat je het zo uit de muur kon trekken. Of zat je daar toen ook niet op te wachten?

Forum m8

Senior Member
User systemen
Dat is wat ik bedoel. Oud zijn heeft niets met je leeftijd te maken maar met de manier waarop je in de wereld staat, of niet. Vooral stug volhouden dat jij er niet op zit te wachten.

Maar 36 jaar geleden vond jij het ongetwijfeld heel plezierig dat je niet meer in de rij bij een postkantoor hoefde te staan om geld op te nemen maar dat je het zo uit de muur kon trekken. Of zat je daar toen ook niet op te wachten?
In tegenstelling tot de huidige verandering was dat wél een vooruitgang.

eismc2

Senior Member
User systemen
Je hebt tegenwoordig toch zo'n chipknip of zoiets voor 'contactloos' betalen tot een bepaald bedrag. Ik zie m'n vriendin regelmatig met zo'n kaart zwaaien. Weer zo'n fantastische manier om het overzicht van je betalingen zoek te raken.
Vooruitgang hoeft niet altijd verbetering te betekenen. Ik heb al genoeg grappen & grollen van bank think-tanks voorbij zien komen, om te weten dat je een rat in hun labyrint bent. Die bank-bemoeiallerigheid en opgelegde regels tegenwoordig zijn te waanzinnig voor woorden.

Bovenaan