[Syngrow] vorderingen ronde 2

Syngrow

Senior Member
Zo, laat ik ook maar eens wat posten dan. Ik zal tenslotte toch een keer wat moeten laten zien :razz:

Helaas gaat ronde 2 voor mij een beetje een fiasco worden zoals het er nu naar uit ziet.

Ik heb namelijk de afgelopen weken en de komende weken compleet geen tijd om serieus aan de slag te gaan met de 8800GT. Voor school moet ik in de week na de deadline van de contest een 3 tal projecten inleveren op school (hoe krijgen ze het voor elkaar om zo te plannen, vorige ronde eindigde in de tentamenperiode hier nl :| )

De komende weken zit ik door de week dus gewoon vol.

In het weekend werk ik nu voor de 5e week op rij zo'n 20u verdeeld over 2 dagen. Toevallig is precies tegelijk met de contest op het bedrijf van m'n pa het afleverseizoen begonnen waardoor er per weekend zo'n 1000 ton aan aardappels gereed gemaakt moet worden voor transport naar de verwerker. Aangezien ik dit werk in het weekend moet doen heb ik het daarmee dus erg druk wat zorgt voor weinig tijd voor de contest

Daar bovenop heb ik de komende weken van allerlei dingen te doen 's avonds in het weekend (verjaardagen, feestjes, optredens van vrienden van me) wat dus ook geen tijd overlaat om na m'n werk aan te gaan prutsen.

En uiteindelijk zit ik hier ook nog met een A64 3000+ als benchpc (heb geen C2D spullen meer) waardoor ik eigenlijk uberhaupt al geen kans maak.

Ik heb vandaag eens een testrun gedaan en het is gewoon hopeloos....
Het systeem is gewoon veel te traag voor deze kaart. Dit vind ik zelf niet echt erg (ik heb toch amper tijd om iets te proberen) maar het is natuurlijk wel jammer aangezien ik sowieso geen serieuze scores neer kan zetten.

Kaart op stock met beetje LOD. Ik mis hier dus 100den FPS vergeleken met de C2D mannen, bij voorbaat al kansloos dus.

Al met al zit het er niet zo rooskleurig uit :razz:

Ik ga wel proberen om m'n broertjes PC te lenen om wat mee te prutsen (hij draait een E6300 op 3.4GHz) maar echt heel veel verwacht ik er niet meer van omdat ik al geluiden hoor dat ook die PC een beetje te langzaam is. Eigenlijk zal ik dus een nieuwe PC moeten gaan kopen van zo'n 500e voor deze contest en daar heb ik niet zo heel veel zin in..

Iig, ik ga proberen om een dagje in te plannen de komende weken, hopelijk gaat daar nog wat uitkomen :)

voor de liefhebbers een setuppic:

ME4ME

Senior Member
echt jammer man!
zou leuke strijd zijn geworden anders..en weet zeker dat je ver was gekomen:D

@Extera: kun jij koen niet even gaan helpen.. mooi met je QX er heen, en kun je gelijk je gpu tube uittesten lol :mrgreen:

Ralf Schilders

Senior Member
idd jammer.. want de persoon die doorging ipv zyAp was het dacht ik snot_aap? die had ook al weinig tijd dacht ik gelezen te hebben..

op deze manier word het niet echt een spannende compo:( meer een halve compo vind ik..
maar is niets aan te doen geen tijd is geen tijd en school etc is veel belangrijker dat zeker

Extera

Senior Member
HenryKruijf zei:
echt jammer man!
zou leuke strijd zijn geworden anders..en weet zeker dat je ver was gekomen:D

@Extera: kun jij koen niet even gaan helpen.. mooi met je QX er heen, en kun je gelijk je gpu tube uittesten lol :mrgreen:
Koen heeft geen tijd he :)

Boxman

Member
Kan dan niet de pixel-featuretest van 3dmark06 gepakt worden? Voor zover ik weet is dat ding ECHT cpu-onafhankelijk (en kort, dat helaas wel), aangezien op mijn setup mijn crossfire echt met 100% schaalt.

Syngrow

Senior Member
Niet nodig, regels houden zoals ze zijn. Het is mijn probleem dat m'n sys te traag is, niet dat van de anderen en de contest draait niet alleen om mij dus om alles om te gooien omdat ik toevallig een trage bak heb tegenwoordig vind ik niet terecht tegenover de anderen.

Boxman

Member
Het gaat me er ook meer om dat het een GPU-contest is, en niet een PC-contest. Dus moet het gewoon uit principe zo CPU-onafhankelijk mogelijk zijn, niet perse omdat er eentje niet mee kan idd.

Beetje vreemde reactie wel, als iemand meedenkt over iets waarover je zelf een halve post zat te klagen ;)

Syngrow

Senior Member
Boxman zei:
Het gaat me er ook meer om dat het een GPU-contest is, en niet een PC-contest. Dus moet het gewoon uit principe zo CPU-onafhankelijk mogelijk zijn, niet perse omdat er eentje niet mee kan idd.
Mwa, vind ik niet. Ik ben zelf altijd groot voorstander geweest van een 3DMark01 - Nature contest en daarvan ga ik niet afwijken. Gewoon houden zoals het is, dat ik dan niet mee kan komen kan ik niet mee zitten.

Beetje vreemde reactie wel, als iemand meedenkt over iets waarover je zelf een halve post zat te klagen ;)
Als je m'n openingspost als klaagreactie ziet dan heb je hem niet helemaal begrepen denk ik :razz: in m'n op leg ik alleen uit waarom er (nog) geen results van mij zijn verder zit er geen bedoeling achter.

Viss

Senior Member
Good luck Koen. Weet zeker dat je er, voor de gebruikte HW, lekkere scores uit zal halen :)

rapsacw

Senior Member
Zo zeg, dat scheelt een smak met een C2D! Zo'n groot verschil had ik niet verwacht. Erg jammer dat je systeem het niet kan bijbenen. Als je nog een C2D bord hebt of er eentje kan lenen heb ik nog wel een E4300 liggen die je kan lenen (goed voor 3.2GHz op water of goede luchtkoeling).

Syngrow

Senior Member
Zo, net even een paar uur de PC van m'n broertje geleend.

Qua snelheid van dat ding zit het wel goed dus ik ben langzaam aan begonnen met wat spelen

Eerst de kaart voorzien van andere koeling:

Kale kaart

Alpha PAL socket A blok erop

Fannetjes toegevoegd

Hele spul in de PC

Hierna langzaam wat gaan OC'en.

Uiteindelijk blijkt het bij mij zo rond de 1000MHz mem al een heel eind op te houden. In de screenshot zijn de 2D artifacts al te zien Mijn kaart komt dus (helaas) niet in de buurt van Rob's exemplaar maarja, niks aan te doen :)

Mijn score voor vandaag:

666.1 FPS

Helaas vergeten een compare URL te maken dus die kan ik jullie niet geven....

Rol-Co

Senior Member
Jammer koen , das wel erg slecht inderdaad.....had toch wel gehoopt op wat competitie van jou. :mrgreen:

Extera

Senior Member
duivelse score koen... en dat op goede vrijdag :twisted:
lekker blijven pushen koen, rob heeft een drive nodig :)

als je hardware wilt lenen, you know where to find me.

Bovenaan