Subwoofer resoneert

-R-R-

Senior Member
User systemen
Beste HWI'ers,

Ik heb een subwoofer gekocht bij een online shop. Mijn klacht is dat de subwoofer al resoneert vanaf het begin. Dit vind ik erg storend bij het kijken van b.v. een actiefilm, waarbij ik gelijk afgeleid ben omdat de subwoofer erge bij trillingen maakt. Ik besloot om de subwoofer als reparatie aan te bieden.

Op 28 oktober 2009 is de subwoofer bij de online shop aangekomen. Op 5 november 2009 is de klacht ook opgemerkt bij de reparatie dienst van de online shop. De subwoofer is opgestuurd naar de reparatie dienst van de fabrikant.

Op 4 december 2009 heb ik de subwoofer uit reparatie ontvangen. Na een 5 weken durende reparatie vertoont de subwoofer nog steeds dezelfde klacht. De subwoofer heb ik daarom weer terug gestuurd en is op 8 december bij de online shop in goede staat aangekomen.

Op 17 december heb ik van de online shop 3 voorstellen gekregen (reparatie, nieuw exemplaar of ander model), waarbij ik akkoord ben gegaan met een nieuw exemplaar.
Vandaag, 23 december, heb ik een nieuwe subwoofer ontvangen met wéér hetzelfde probleem. De subwoofer zal terug gestuurd worden naar de online shop.

Na een reparatie en een nieuw exemplaar heb ik dus nog steeds hetzelfde probleem. Om die reden wil ik graag mijn geld terug en 3× verzendkosten, omdat de online shop& fabrikant mij geen probleemloos exemplaar kunnen leveren. Heb ik hierbij gelijk?

Ik wil de shop de tijd geven om te reageren, dus vandaar dat ik de naam niet noem.

Alvast bedankt!

LeMoN

Senior Member
User systemen
Als er een probleem is dat binnen de eerste 6 maanden zich opdoet is de leverancier sowieso verantwoordelijk voor alle onkosten, dus ook verzendskosten (kijk desnoods even de aflevering van HWI TV over online kopen (is een aflevering of 20 geleden)

LeMoN

Senior Member
User systemen
Dat is volgens mijn shop afhankelijk, ik weet dat bij ons op de zaak (ik werk bij paradigit) je je geld terug kan krijgen binnen 14 dagen of als het product echt defect is en niet vervangbaar. Maar dat zijn wij :)

Als je klacht daadwerkelijk een defect zou zijn kan je mogelijk een punt hebben. Maar als een product al is gerepareerd en vervangen lijkt het mij aannemelijker dat de klacht wel een klacht is maar geen defect.

Is het wel daadwerkelijk de subwoofer die resoneert, en niet een kastje dichtbij.
Leg eens wat zwaars op de subwoofer en wat absorberend eronder.

-R-R-

Senior Member
User systemen
Het is 100% zeker de subwoofer. Het resoneert intern uit de bass reflex poort. Bij de reparatie is er extra geluiddempend materiaal geplaatst in de subwoofer, maar dat heeft niet echt geholpen.

Bovenaan