1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

stotters en 58 fps

Discussie in 'Videokaarten & 3D-chips' gestart door lennox-06, 18 mei 2017.

1. lennox-06

lennox-06 Member

Sinds:
    23 feb 2015
    ik heb sinds een week het probleem dat al mijn spellen stotteren en de fps op 55-58 fps hangt. dit gebeurde met de nieuwste drivers, ik heb zelfs 6 oudere nvidia drivers geprobeerd en het systeem paar keer geformatteerd maar het gebeurt nog steeds. Ik heb zelfs windows 7 erop maar helaas gezet zonder resultaat. v-sync on/off gezet. waar kan het aan liggen ?

I7 3770K
    Evga gtx 980 ti
    16gb ram
    Msi z77a g-45

Laatst bewerkt: 18 mei 2017
  2. tommy76

tommy76 Senior Member

Sinds:
    6 sep 2016
    heb je al eens gekeken of de cpu te zwaar belast is of 100 procent aangeeft met een ander programma ?? via taken beheer ?
    je bedoelt opnieuw geinstalleerd windows en de hard disk geformatteerd

3. lennox-06

lennox-06 Member

Sinds:
    23 feb 2015
    Yes windows opnieuw en geformatteerd, alle
    TempS en gpu usage is in orde. spellen op andere schijf geinstalleerd.Hier heb ik een test;

http://www.passmark.com/baselines/V9/display.php?id=83280008747

4. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    tommy76 vroeg naar de Cpu belasting te kijken... Ook deze kan een gpu nl bottlenecken... tevens welke resolutie, welke games? Al windows 10 geprobeerd? (zie dat je nog op archaisch win 7 zit ;) (graptje hé))

5. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Ik mis een van de belangrijkste onderdelen in je lijst namelijk de voeding en het misschien ook nog wel eens richting voeding gaan kijken en die misschien niet meer genoeg kan leveren aan de videokaart.

quiller vindt dit nuttig.
  6. lennox-06

lennox-06 Member

Sinds:
    23 feb 2015
    Voeding: modxstream 700W. Cpu belasting is in orde. Ik heb keer v-sync eraf gehaald bij instellingen van nvidia en toen springde hij wel naar 59-60fps. Ik speel altijd op v-sync 60fps.

7. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Okoe en stel v-Sync eens uit in de game en dan zal het beter moeten gaan. En anders is het DVR van Windows die roet in het eten gooit.

8. lennox-06

lennox-06 Member

Sinds:
    23 feb 2015
    Ook allemaal gedaan. Ik blijf de stotters houden, ook springt hij op 60 fps. Ik had hetzelfde vorig jaar met een slechte driver maar nadat ik toen terrugerold was naar een oudere driver was het probleem opgelost. De stotters gebeuret met alle spellen van nieuw tot oud.

9. Nahoj Gnileh

Nahoj Gnileh Geband

Sinds:
    18 aug 2015
    Ik vermoed door de rotte Windows update, ik had er ook hickups door met mijn GTX 980 Ti, die gaming functies zijn waardeloos op dit moment. Alles draait hier als een zonnetje met driver versie 382.05

10. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Nu ik even zo zit te denken heb ik dit gehad met de CU update toen had ik dit soort symptomen ook. Een schone installatie van Windows was de oplossing. Een schone installatie van de GPU driver was toen niet de oplossing.

11. lennox-06

lennox-06 Member

Sinds:
    23 feb 2015
    Het vreemde is dat dit gebeurt met windows
    Zonder CU met CU en zelfs windows 7.

12. Nahoj Gnileh

Nahoj Gnileh Geband

Sinds:
    18 aug 2015
    Is je HDD misschien ergens constant mee bezig? Mischien een virus of malware?

13. lennox-06

lennox-06 Member

Sinds:
    23 feb 2015
    Nope helemaal niks aan de hand alles gecheckt. Misschien moet ik op een goede driver update wachten van nvidia of windows.

14. Nahoj Gnileh

Nahoj Gnileh Geband

Sinds:
    18 aug 2015
    Ik vermoed van niet want ik heb het probleem ook niet met mijn gtx 980 ti.
    Hie zien de stutters eruit, kun je er een filmpje van maken met je mobiel en op youtube uploaden?

15. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
    Dat zeg je nu twee maal zonder ze simpelweg te vermelden of te weergeven. Mogen we wellicht zelf hierover oordelen? Je komt er klaarblijkelijk niet zelf uit, gelieve dan alle informatie posten.

Heb je toevallig iets van Bandicam/Fraps/MSI Afterburner in het gebruik waar een framecap limiter aanstaat?

16. lennox-06

lennox-06 Member

Sinds:
    23 feb 2015
    Nee, ik gebruik wel altijd evga precision x met frame target. Maar die is op dit moment niet geinstalleerd.

17. lennox-06

lennox-06 Member

Sinds:
    23 feb 2015
    sorry voor de dubbelpost !

ik heb op de nvidia forum 2 van dezelfde gasten gevonden die hetzelfde probleem ervaren als ik. eentje met een gtx 1060 en de andere heeft een gtx 1080.

18. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
    Weet je zeker dat rivatuner server niet draait op de achtergrond? En zou je toch even alles in Monitoring willen aantikken bij MSI afterburner, de pollingrate op 100ms zetten en even rechtermuisknop op het schermpje doen en "log to file". Minuut of 10 spelen, en in je program files x86/MSI Afterburner de hardwaremonitoring.htm file hier plakken.

Ik heb zelf een GTX 1070, nergens last van. Dus tis niet een gtx 10 serie probleem.

19. lennox-06

lennox-06 Member

Sinds:
    23 feb 2015
    ik had toen geen msi afterburner op mijn pc. ik heb hem nu geinstalleerd, waar vind ik pollingrate ? hoe doe ik dat? ik ben er niet mee bekend..

20. jurrian120

jurrian120 Senior Member

Sinds:
    26 aug 2011
    Dit kan een probleem zijn die de riva statistics tuner server met zich mee brengt. Zal niet de eerste keer zijn die rare problemen veroorzaakt. Kijk even of die te vinden is onder programma's in het configuratie scherm. zo ja verwijderen.