SSD of laptop defect?

Derk Schut

Member
Na het afsluiten van een programma deed mijn pc vreemd. Kon programma’s niet meer openen, kreeg daar meldingen dat het bestand niet gevonden kon worden. Op een gegeven moment, na een herstart was het hele buroblad leeg, alleen de prullebak stond er nog op. Als ik nu opstart komt even het windows logo in beeld, daarna blijft he scherm zwart.
Nu wilde ik W10 opnieuw installeren in de hoop dat het allemaal weer zou werken In de bios staat de SSD vermeld, daar de bootvolgorden aangepast om te starten vanaf usb. Krijg dan het recoverscherm waarna ik kies voor herstellen en alles verwijderen. W10 begint met herstellen maar komt na enige tijd dat niet hersteld kan worden. Al met al kan ik mijn laptop dus niet meer gebruiken. De laptop is 8 jaar oud en heeft tot nu toe steeds goed gefunctioneerd. I5 processor en8gB werkgeheugen. De ssd is van Samsung en 250gB groot.
Tijdens installeren knippert wel het ledje dat de schijfactiviteit aangeeft. Kan op de gok wel een nieuwe ssd kopen, maar doet hij het dan weer? Heb zo mijn twijfels wat te doen.

Derk Schut

Member
Er staat herstellen, maar hij gaat een nieuwe installatie doen volgens mij want alle bestanden zijn weg. Ik kies voor de optie ga depc verkopen.
Heb daarvoor een bestandje op usb stick van de site van Microsoft
Heb nog wel de installatie cd van W8, maar kan ik dan weer upgraden naar W10

Laatst bewerkt:

Derk Schut

Member
Kan het ook niet helpen, maar dat kan ik kiezen.
Je hebt ook de optie om de bestanden te behouden, of alleen te wissen of de genoemde optie, dan is de schijf helemaal leeg op w10 na dan.

Derk Schut

Member
Ja dat is goed gekozen,het kan tot twee uur duren,dus heb wel geduld.
Zolang je de hdd led ziet knipperen,laat je de pc met rust.
(knipperen is juist een goed teken in dit geval)
Duurt een poosje, daarna weer blauw scherm met de foutmelding helaas

Derk Schut

Member
Je moet ook niet herstellen maar opnieuw instaleren.
Gaat dat ook fout ben ik bang dat je ssd of laptop defect is.
Hoe doe ik dat? Heb alleen een usb stick voor W10 of een cd van W8 met licentie. Zou die kunnen proberen, maar hoe dan terug naar W10? Een licentie daarvoor aanschaffen?

nutty

Senior Member
Zoals je het nu doet,gaat windows een nieuwe windows installeren,dus jij doet niets fout.
Afgezien van de mogelijkheid dat de installatie cd/stick corrupt is,is er hardware kapot.

Derk Schut

Member
Zoals je het nu doet,gaat windows een nieuwe windows installeren,dus jij doet niets fout.
Afgezien van de mogelijkheid dat de installatie cd/stick corrupt is,is er hardware kapot.
Ik was er al bang voor. Zal de ssd uitbouwen en op een andere pc door mijn collega laten testen.

Bovenaan