Splinternieuw pc, samengesteld door alternate, start niet op.

Even een stapje terug: hoe lang wachtte je de eerste keer nadat je de pc opstartte? De eerste keren kan het lang duren.
Eerste keer dat ik het opstarte, kwam het verder dan het "aurus" scherm, maar niet verder dan het windows logo en ik denk dat ik een klein kwartier wachtte. Dan pc terug uitgezet, weer aan en dan kreeg ik het 'windows automatisch herstel' scherm die ook blokkeerde.

Vreemd verhaal. Zonder juiste BIOS doet de pc niets. Vastlopen komt pas ver hierna en zeker niet pas na opgestart zijn van Windows. Ik hoop voor je dat het opgelost is, maar wellicht heeft Alternate niet alles verteld wat er gevonden is.
Medewerker van alternate zei dat er bij het opstarten soms geen problemen opduiken en alles vlekkeloos werkt en dat men daarom gn problemen detecteert.

Ik vermoed zelf dat ze het in elkaar gestoken hebben zonder het te testen, maar mijn vermoeden is weinig waard haha.

pizzaman

Senior Member
User systemen
Eerste keer dat ik het opstarte, kwam het verder dan het "aurus" scherm, maar niet verder dan het windows logo en ik denk dat ik een klein kwartier wachtte. Dan pc terug uitgezet, weer aan en dan kreeg ik het 'windows automatisch herstel' scherm die ook blokkeerde.
Hmmm vreemd, kennelijk hebben ze Windows wel geïnstalleerd gekregen. Heb je een andere pc om een Windows usb installatie stick te maken? Met goedkeuring van de webshop kun je dat nog proberen. En bios in default settings zetten. En anders maar terug sturen. Dat is wel het voordeel van je systeem laten bouwen :)

Bovenaan