Splinternieuw pc, samengesteld door alternate, start niet op.

Nog ff off topic.
De belgische wegen zijn niet de fraaiste maar "belgische" gewoonte om rechts in te halen zorgt er wel voor dat de wegen daar goed benut worden.
je ziet daar zelden dat iedereen met 100km links hangt terwijl er rechts enkel vrachtwagens met grote tussen ruimte rijden.
chapeaux ;)

Flipking94

Senior Member
User systemen
@LaCrimosa niet mee eens. Het is allereerst een fout van de webshop als je een volledige assemblage aanvraagt, deze niet werkt bij ontvangst (doa). Als je dan opnieuw naar de webshop gaat en achteraf hetzelfde probleem hebt, is er gewoon niet grondig genoeg getest, simpel. Ik heb mijn ssd ook 2x moeten opsturen vooraleer ze zagen dat de connector kortsluiting gaf. Dat heeft dus wel degelijk met expertise in het vak te maken en de technieker kan dus wel met de vinger gewezen worden. Ik geef je gelijk dat een reproductie van een probleem soms erg moeilijk kan zijn, maar daarom dat iemand die ervaren is in het oplossen van computerproblemen, meerdere scenario's test en ook langdurig op zoek gaat naar het probleem.
Over die sollicitatiegesprekken, dat neem ik met een serieuze korrel zout. De motivatie weet je totaal niet, dus wat je hier zegt is evenveel waard als gebakken lucht. Het kan evenzogoed dat de motivatie in het financiële of geografische zit ipv in het liefhebben van hardware.

Betreffende onze snelwegen, ik zal het doorgeven, dan komt er binnenkort een wegenvignetje bij ;). En de boomsesteenweg, die zou ik al helemaal niet kiezen. Dan blijf ik nog liever in de file zitten op de ring. Als je daar vast zit tijdens de spitsuren, kan je beter de weg af wandelen :'D

LaCrimosa

Senior Member
User systemen
Dat is ook leuk gelegen dan. Geplaatst op de drukste straat in A'pen :eek:. Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar wel op de boomsesteenweg, en dat is verschrikkelijk om te rijden. Als je al vooruit komt.
Denk dat je het verkeerd voorstelt. De Boomsesteenweg/Antwerpsesteenweg die ik bedoel zijn wat eigenlijk de banen die evenwijdig aan beide zijden van de A12 zijn, tussen Boom en Antwerpen. De route die ik voorstelde komt nog niet eens in de buurt van A'pen.

nutty

Senior Member
User systemen
Dat is ook leuk gelegen dan. Geplaatst op de drukste straat in A'pen :eek:. Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar wel op de boomsesteenweg, en dat is verschrikkelijk om te rijden. Als je al vooruit komt.
Je kunt ook op een andere manier er komen,behalve die boomsesteenweg.
Gaf even het adres in maps,en deze laat je een alternatieve route zien vanuit NL,welke net zo kort is,maar dan via een andere weg.

quiller

Senior Member
User systemen
Jongens, adres en routes doen er niet toe. De planning van om welk uur vertrekken en inschatten wanneer je ongeveer zou terug kunnen lossen elke file (behoudens ongevallen) gewoon op.
Betreffende : Jammer van het voorval … ik vermoed toch ergens een slecht contact.

LaCrimosa

Senior Member
User systemen
Jongens, adres en routes doen er niet toe. De planning van om welk uur vertrekken en inschatten wanneer je ongeveer zou terug kunnen lossen elke file (behoudens ongevallen) gewoon op.
Betreffende : Jammer van het voorval … ik vermoed toch ergens een slecht contact.
Juist, planning is alles. Probleem, bijna onmogelijk om een routeplanner te vinden online die je tussen stops laat doen ;) Deze laat het wel toe: https://www.vab.be/nl/info-en-diensten/tools/routeplanner. Volgens de berekening zou de TS maar 37 minuten op weg zijn van Gent tot Aartselaar via Sint-Niklaas/Puurs. Welke dichter ligt bij het tijdsgevoel die ik heb als ik deze route neem. Natuurlijk, zoals altijd in het verkeer, files zijn nooit te voorzien en niet altijd te vermijden.

Nieuwste update:

Uiteindelijk probleem opgelost: mobo die niet de nieuwste bios update had

Gisteren binnengebracht en elke onderdeel werd 1 per 1 uitgeschakeld en pc opnieuw opgestart. Eerst nieuwe ssd en didnt work. Ventilators uit op gegeven moment, zelfs de cpu werd eruit gehaald en getest op andere pc. Men vermoedde een defecte moederbord. Het ging niet vr vandaag gebeuren, dus een "spoedformulier" gekregen en ze gingen het nader onderzoeken.
Kreeg net telefoon, en mobo moest een bio update ondergaan. Alle componenten zijn hetzelfde gebleven.

Toch ben ik niet laaiend enthousiast, wnt ben 2x teleurgesteld, dus ik houd mn verwwchtingen bewust laag.

Ik hoef niks te betalen en personeel zeer vriendelijk, dus hopelijk is dit de laatste hierover.

Major major tip voor nieuwe aankopers van samengestelde pcs: test aub je product onmiddelijk in de winkel.
Net zoals bij een aanschaf van 2dehands ps4 ofzo, test het terplekke uit, bezorgt je veel tijd en kopzorgen!

Haha, er is veel werkzaamheden daar op dit moment. En gigantisch veel bedrijven daar, wel leuk zicht eerste keer. Nu heb ik dat plek wel beu gezien.

Ik gebruik de waze app, ik vertrouw op hun alziend oog op verkeer. Haal altijd toch minimum een uur tot kwartier later. Ik vertrek ook pas in late namiddag, dus altijd files.

nutty

Senior Member
User systemen
Major major tip voor nieuwe aankopers van samengestelde pcs: test aub je product onmiddelijk in de winkel.
Net zoals bij een aanschaf van 2dehands ps4 ofzo, test het terplekke uit, bezorgt je veel tijd en kopzorgen!
Hmm,bij een goede winkel doet de medewerker het in één keer goed,die houdt het niet voor gezien bij het inlogscherm,maar laat de pc helemaal opstarten.

Fijn voor je dat het is opgelost!

Manyuken

Senior Member
User systemen
Ik koop zelf niks meer bij Alternate.. :(
Te vaak slechte ervaringen mee gehad qua service 😭

Vond het vroeger 1 van de betere webshops en ze zijn de afgelopen 10 jaar erg hard gegroeid alleen is de klantenservice niet meegegroeid :(

nutty

Senior Member
User systemen
Ik hoef niks te betalen en personeel zeer vriendelijk, dus hopelijk is dit de laatste hierover.
Nou ja,enige wat je in de pot zou kunnen gooien is wat geld voor een cursus computer assemblage voor de medewerker...:)
Eindigt het toch nog positief,hoop dat Alternate ook frequent hier langs komt,en er iets van oppikt.

Gronaldo

Senior Member
User systemen
Vreemd verhaal. Zonder juiste BIOS doet de pc niets. Vastlopen komt pas ver hierna en zeker niet pas na opgestart zijn van Windows. Ik hoop voor je dat het opgelost is, maar wellicht heeft Alternate niet alles verteld wat er gevonden is.

Bovenaan