speedtest.net Wat haal jij ?

Quercus

Senior Member
User systemen
200_200.JPG
Gisteren de KPN monteur gehad om de Eperiabox en de rest van de glasvezel apparatuur aan te sluiten, een kwartier van te voren belde hij, hij had gezien dat we al online waren, dat was inderdaad het geval we hebben sinds een week glasvezel en zijn met onze Fritz!box van ADSL naar Glasvezel geswitched. Hij kon zonder wat te doen weer verder.

Sw333t

Senior Member
User systemen
Nog even geduld hebben totdat alles goed aangesloten is qua glasvezel. Voor nu nog maar doen met:

We hebben al glasvezel in de straten liggen en de huisaansluiting is ook gemaakt. Nu alleen nog wachten op een tweede inspectie en ze moeten de kabel nog onder de Maas door leggen. En dan nog aansluiten op de diverse centrales en dan moet de provider nog het modem en dergelijke opsturen. Hopelijk nog dit jaar en anders nog een jaartje aanmodderen met Ziggo.

royrc

Senior Member
User systemen
Nog even geduld hebben totdat alles goed aangesloten is qua glasvezel. Voor nu nog maar doen met:

We hebben al glasvezel in de straten liggen en de huisaansluiting is ook gemaakt. Nu alleen nog wachten op een tweede inspectie en ze moeten de kabel nog onder de Maas door leggen. En dan nog aansluiten op de diverse centrales en dan moet de provider nog het modem en dergelijke opsturen. Hopelijk nog dit jaar en anders nog een jaartje aanmodderen met Ziggo.
Zou mooi zijn als Ziggo ook zou beginnen met glasvezel. Zelf was ik overgestapt van Ziggo naar KPN, omdat de kwaliteit van de verbinding hier in de buurt bizar slecht was. Voor mij geen Ziggo meer zo lang ze nog op kabel zitten.

King Horse

Senior Member
User systemen
Zou mooi zijn als Ziggo ook zou beginnen met glasvezel. Zelf was ik overgestapt van Ziggo naar KPN, omdat de kwaliteit van de verbinding hier in de buurt bizar slecht was. Voor mij geen Ziggo meer zo lang ze nog op kabel zitten.
Ziggo levert op sommige plaatsen over glasvezel, maar heb zelf niks te klagen over de stabiliteit van de verbinding. Glasvezel hoort al 5 jaar tot de mogelijkheden in Heiloo.

Screenshot_20200510-091009.png

King Horse

Senior Member
User systemen
Bij glasvezel zal het probleem inderdaad niet spelen. Ik wist niet dat ze over glasvezel leverden op sommige plekken. Is dat een gewone consument abonnement of alleen zakelijk?
Wat ik van mijn project genoot(HBO-student) die op kamers woont had hij een glasvezel verbinding. Voor de rest weet ik niet de snelheid. Wat ik wel wist dat hij een eigen moden & ip had voor portforwarding.

De upload van ziggo blijft gewoon lachwekkend..
Ja, hoop dat iemand ooit het besef krijgt en dat meer in lijn legt met VDSL(zou al heel erg gewaardeerd worden). Heb er gelukkig zelf 50/50 glasvezel naastl, dus als er iets moet worden geupload dan behoord dat tot de mogelijkheden.

Sw333t

Senior Member
User systemen
De upload van ziggo blijft gewoon lachwekkend..
Dat is ook de reden dat ik heel erg in mijn nopjes ben met het aankomende glasvezel netwerk. De download is al gauw snel genoeg, maar die upload... Ga over van 50/5 naar 250/250. Ga dan ook nog eens goedkoper uit zijn en tv kijken via IPtv. Eindelijk die stomme coaxkabel eruit jassen.

Forum m8

Senior Member
User systemen
Dat is nu net de reden dat ik mijn schotelverbinding voor TV blijf houden. Ik wil geen losse kastjes omdat ik in de huiskamer, keuken en slaapkamer de TV's aan de muur heb hangen zonder zichtbare kabels.
Jajaja. Gewoon voor TV Türkiye bedoel je? :p

Dat is ook de reden dat ik heel erg in mijn nopjes ben met het aankomende glasvezel netwerk. De download is al gauw snel genoeg, maar die upload... Ga over van 50/5 naar 250/250. Ga dan ook nog eens goedkoper uit zijn en tv kijken via IPtv. Eindelijk die stomme coaxkabel eruit jassen.
Bij het glasabbo wat m'n broer had waren ze vergeten de upload te cappen. 100 down, gbit up :p.

Zojuist heb ik 5G geactiveerd via T-Mobile! Op mijn Galaxy S20 Ultra. Wat een snelheden uit de lucht! Ik kreeg vaak reacties van dat als 5G uit is ik al toe ben aan mijn volgende smartphone

Dit is vrijblijvend en ik kan iedere maand uit of aanzetten via de app. Het kost mij €2 per maand extra. Ik wilde het eerst niet, maar dacht ik ga het testen. Ik wilde Unlimited pakket kiezen maar betaal ik €7,51,- extra en mijn verbruik vorige maand was 6GB en met een pakket van 12GB is dat ruim. Straks bij Sim-Only neem ik Unlimited pakket voor €25,- met klantvoordeel. Bij T-Mobile Unlimited zit 5G er standaard bij.

6341027457.png

Screenshot_20200731-123517_One UI Home.jpg

joz

Senior Member
User systemen
Mijn vraag zal zijn wat doe je er mee?
Persoonlijk heb ik amper bandbreedte nodig. Netflix heeft bv al genoeg aan 25 mb/s maximaal, je kan met die internetverbinding dus bijna 10 netflix streams tegelijk kijken op de hoogste kwaliteit (die ws niet eens mobiel word aangeboden) :)
Iets downloaden doe ik eigenlijk niet via 4G en als ik het doe zijn het kleine dingetjes.
Surfen gaat niet echt sneller, omdat de latency belangrijker is dan de bandbreedte (veel kleine files over het algemeen).

Ik zie dan voor mij persoonlijk ook geen toegevoegde waarde. Wat is die voor jou @Van der berg ? Voor welke usecase heb je zoveel bandbreedte nodig?

TrueTactiX

Senior Member
User systemen
Ik ken vdberg niet maar denk dat hij het gewoon leuk vindt "omdat het kan" en ja dat mag.. Ik zie ook geen meerwaarde er in maar de technologie mag niet stilstaan en we zullen er ooit allemaal aan moeten geloven.

Zolang je er extra voor moet betalen hoeft het van mij ook niet en ik red me prima met mijn 2000mb abootje, zou zelf wel met de helft minder kunnen.

5G met een databundel hoeft van mij ook niet, onbeperkt (met schappelijk prijs) dat heeft zeker potentie. (als hotspot in de auto bv, handig voor de kinders met hun tabletjes..)

@joz @TrueTactiX Ik vind het leuk om te proberen. Het verbaasd mij dat niet overal 5G beschikbaar is. In het centrum had ik 5G en thuis had ik alleen 4G+ en op werk heb ik ook 4G+.

Het is leuk dat het kan en als het waar is hebben we eind 2020 landelijke dekking 5G. Ik ga het einde van de maand 5G uitzetten totdat het standaard landelijke is.

Bij mijn volgende abonnement zit 5G standaard ik neem dan Unlimited voor €25

5G is mooi en supersnel de toegangstijden zijn minder.
Het is niet nodig inderdaad deze hoge snelheden

Bovenaan