speedtest.net Wat haal jij ?

Antilochos

Senior Member
User systemen
Er zullen hier nog maar weinigen zijn die zich het 'inbellen' met een modem kunnen herinneren, met een 1200/75 baud modempje.
Dat geluid, wanneer verbinding werd gemaakt, zal ik nooit vergeten.
Toen kregen we kabel, nou dat beloofde wat!
Maar in de begindagen was dat een drama, althans, bij ons. Iedereen ging 'op de kabel'. Dus de snelheid moest je delen.
Ben toen weer teruggegaan naar Internet via de telefoon. Internet via de kabel, daar was ik voorgoed van genezen.
Downloadsnelheden waren soms slechts 1-4Kbps (kilobit per second), lees 0,01-0,04 Mbps. Dat laatste was 'snel'...
Het downloaden van een 20MB AV virus pakket ging als volgt: ik startte 's avonds -zeg rond 18:00 -en liet het doorlopen tot de volgende dag.
Een 20MB file deed er vlug zo'n 12 uur over, bij een snelheid van 3-4Kbps...
Allemaal heel lang geleden....
Hetgeen mij bijstaat van die oude inbel modems was dat er maar één lijn in huis was. Zat er iemand op internet, was je telefonisch niet bereikbaar (vaste lijn, geen gsm destijds). Prachtig als dan iemand de hoorn oppakte om te bellen en ontdekte dat iemand in huis de lijn door internet bezet had...

Wifi 2.4Ghz boven waar een kabel maar een 100Mbit link heeft (Die is stuk)

Wifi 5.2 Ghz beneden

Heb zelf het Ziggo Alles in 1 Complete (€ 67,00 per maand), als er geen Pandemie was kreeg ik gewoon 250/25 binnen als geadverteerd door Zigoo (Woon in Wilnis). Geen glasvezel en een hele slechte ADSL lijn, dus Ziggo of niets hier.

Laatst bewerkt:

Crewz

Senior Member
User systemen
Een week geleden vanaf beneden naar zolder een Ethernet kabel getrokken, het verhaal met power over ethernet werkt toch niet zo best in de praktijk. Wij hebben het middeldste pakket bij tele2. Eigenlijk zouden we maar 10 mbps upload horen te hebben, maar op een of andere manier toch 30??
1586164924746.png

Bovenaan