Sony koptelefoon audiokabel

hage

Senior Member
User systemen
Ook mijn Sony MDR 1A audio kabel heeft het begeven.
De aansluiting is een Jackplug 3.5mm.

Ik denk dat hij te snel kapot gaat aan de uiteinde van de plugs. Omdat ik nog wel eens blijf hangen aan mijn fietsstuur.
Zou ik ook een TTRS kabel kunnen opzetten? Ik gebruik hem echt enkel voor mijn Ipod.

Dit zijn de opties.

1) Ugreen AUX-kabel, 3,5 jack naar 3,5 jack, 24K vergulde contacten ......
2) 3,5 mm vervangende kabel voor audiokabel met inline microfoon en afstandsbediening voor Sony MDR.....
3) 3,5mm Aux kabel auto handy Spiral-Audiokabel 360-Grad-Mikrofon zum Freisprechen männlich zu männlich Automobil Geeignet für Geräte mit 3,5mm-AUX-Schnittstell...
4) Aux-kabel 3,5 mm audiokabel voor Sony WH-1000XM3/WH-CH700N/WH-H900N/WH-1000XM2/.....

Roel1966

Senior Member
User systemen
Ik wilde juist een snoer die beetje steviger is dan die Sony draadjes.
Nou dan zou ik zeker niet bij Amazon een snoertje pakken van net 9 euro want daarvan kan je vanuit gaan dat die zeker niet steviger zijn. Maar daarbij blijft de vraag of dt gaat werken want bij die Sony connector zitten 4 ringen. Of je dan zomaar een standaard kabeltje kan gebruiken durf ik je niet te zeggen en moet je toch even mee oppassen.

Maar ik vraag mij sowieso wel af of het wel zo verstandig is om zo'n dure koptelefoon op de fiets te gebruiken en zeker als het alleen voor je iPod is. Denk dat je nog beter dan 2 goede oortjes kan gaan gebruiken en misschien dan draadloos als die iPod dat ondersteund.

Flipking94

Senior Member
User systemen
Zo te zien zitten er specifieke connectoren aan en ik betwijfel of je daar andere kabels voor kan gebruiken
Ik denk het niet, dit is toch een gewone 3,5mm jack? Ik heb dezelfde kabeltjes bij een sony mdr 10rc en daar kan je echt gewoon alle 3.5mm kabeltjes op aansluiten.

Wat ik je aanraad om te doen @hage is altijd kabels met een vergulden kop kopen, dat vermindert slijtage en is dus beter voor de levensduur.
Hier heb je een heel scala aan mogelijkheden:
http://www.allekabels.be/audio_kabels/jack_kabel.html

Als je in nederland woont, maak je er natuurlijk ipv be/nl van ;)

Roel1966

Senior Member
User systemen
Ik denk het niet, dit is toch een gewone 3,5mm jack?
Wat ik zo zien kan is deze plug langer dan een normale 3,5 mm jack, maar daarbij ziten op een normale 3,5 mm jack maar 3 ringen ( links, rechts en massa ). Bij deze pluggen zitten 4 ringen en of dat gelijk loopt qua contacten met een normale 3,5 mm jack durf ik niet te garanderen.

hage

Senior Member
User systemen
Maar ik vraag mij sowieso wel af of het wel zo verstandig is om zo'n dure koptelefoon op de fiets te gebruiken en zeker als het alleen voor je iPod is. Denk dat je nog beter dan 2 goede oortjes kan gaan gebruiken en misschien dan draadloos als die iPod dat ondersteund.
O nee oortjes vreselijk. Ik snap niet dat mensen oortjes in hebben. Ik wil muziek kunnen horen.

Altijd kabels met een vergulden kop kopen,
Op Allekabels.nl hoef ik niet te kijken naar Enkel/DubbelAfgeschermd toch?
Wat een vreselijke website. Die filters werken voor geen meter.
Kan ik dan deze nemen?
Ziet eruit alsof hij 'verguld' is maar is enkel afgeschermd.

hage

Senior Member
User systemen
Ik denk eerder dat je beter deze kan pakken want die is 4 polig zoals de originele stekker.
Die is 5 meter lang. Ik wil maximaal 1,5 meter

Je kan maar 1 filter aanzetten.

Maar als het niets uitmaakt kan ik deze van Amazon halen toch
Ziet er verguld uit en met afstandsbediening
Bij Allkabels komen er nog verzendkosten bij. Ik wil bij Amazon toch een grote bestellingen maken.

Laatst bewerkt:

Roel1966

Senior Member
User systemen
Maar als het niets uitmaakt kan ik deze van Amazon halen toch
Dit is een met afstandsbediening erin en of dat werkt met de iPod, geen idee.
O nee oortjes vreselijk. Ik snap niet dat mensen oortjes in hebben. Ik wil muziek kunnen horen.
Snap ik maar je bent je hopelijk er wel bewust van dat het levensgevaarlijk is wanneer je omgevingsgeluiden niet meer hoort als je op de fiets zit ? Stel er komt b.v. een politieauto/ambulance of brandweerauto met sirene aan en jij hoort het niet, lekker gevaarlijk.

Flipking94

Senior Member
User systemen
Ik snap niet dat mensen oortjes in hebben. Ik wil muziek kunnen horen.
Nu geef ik je gelijk, maar ik moet eerlijk zeggen dat als je kwaliteitsoortjes koopt van bvb bose, je het verschil eigenlijk niet meer merkt. Ok, je voelt alsof je minder fel in de muziek zit, maar dan nog is het veel veiliger in gebruik. Ik heb voor vaderdag de bose soundsport oortjes cadeau gedaan omdat mijn vader een getraind fietser is en hij vindt het een verademing.

Bovenaan