1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Socket 1155 moederbord (z77)

Discussie in 'Te Koop Gevraagd' gestart door YuriV, 17 nov 2018.

1. Hermano Conejo

Hermano Conejo Senior Member

Sinds:
    14 mei 2012
    Nice. Dmv. Probleemoplossing (of hoe het ook heet)? Met een driver van Microsoft?

2. YuriV

YuriV Senior Member

Sinds:
    2 jun 2012
    De graka functioneerd naar behoren na een update via windows 10.

Alleen nu doet het volgende probleem zig voor.

Als de pc in slaapstand/ idle gaat en deze aan probeer te zetten via het keybord of muis freezed ie misschien iets mis met de bios settings ?

3. Dabomb

Dabomb Senior Member

Sinds:
    9 jul 2012
    Omdat Z77 het enigste bord is van die die pci-express 3.0 ondersteunt als je de juiste processor plaatst.

4. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Wat?? PCIe 3.0 heb je wanneer je een Ivy Bridge i5 of i7 combineert met een moederbord zonder SLi switches die geen 3.0 kunnen. Dat kan dus ook een P67 of Z68 bord zijn. Zo had Asrock Sandy Bridge borden die meteen met "gen 3" gepromoot werden; PCIe 3.0, USB 3.0 en SATA 3. De eerste alleen met toekomstige CPU upgrade... Sommige andere borden pas bij latere revisies. Bij H67 en H77 zitten er sowieso geen SLi bridges op dus heb je dat gezeur niet.

En dat zijn dan alleen de CPU lanes (voor de videokaart). De chipset lanes zijn sowieso 2.0 op LGA1151

5. Dabomb

Dabomb Senior Member

Sinds:
    9 jul 2012
    Dat gen 3 gebeuren was overigens alleen op de z68 borden aanwezig, de P67 hadden naar mijn weten geen optie ervoor..
    De gen 3 borden waren een nieuwe G3 revisie op de bestaande Z68 borden.. Dit weet ik omdat ik hier een MSI Z68A GD65 G3 moederbord nog heb liggen.

Dus ja feitelijk heb je wel een Z77 nodig om dat te kunnen (officieel support)

Overigens raad ik geen G3 moederbord aan omdat deze geen spectre / meltdown bios update hebben gehad.. Die van de Z77 wel..

6. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Omdat het toen pas een issue begon te worden werd het alleen daar gepromoot. Dat komt omdat de meeste P67 / Z68 borden die SLI switches hebben. Maar er zijn ook P67 borden zonder SLI. Die moeten gewoon PCIe 3.0 doen op het GPU slot met een Ivy Bridge i5 of i7.

Niet persé. Sommige direct vanaf het begin. Wellicht verwar je het met de B3 borden voor Sandy Bridge