Slechte RMA-service bij CLUB 3D en 4Launch.nl

Ik heb begin dit jaar mijn Club 3D Radeon HD 7950 RoyalKing afgeleverd voor een RMA bij 4Launch in Eindhoven.
Bij simpele Windows-handelingen was er een geratel waarneembaar van de grafische kaart.
Hierbij kan je denken aan het geknipper van een tekstcursor in een tekstveld, het Start-menu dat omhoog springt,...
Raar maar waar, het geratel was niet aanwezig als ik een Youtube-clip op de achtergrond liet spelen. Was het filmpje gestopt, was het geratel er weer.

Dus, hun RMA-tester bencht de GPU en meldt me doodleuk dat ik onterecht van hun RMA-service gebruik heb gemaakt omdat er geen gebreken vastgesteld werden. Ze hebben volgens hun uitleg "benchmarks laten lopen", maar mijn specifieke mededeling wanneer het geratel present is hebben ze dus straal genegeerd.

Omdat ik de RMA-service van 4Launch dus ondermaats vind, heb ik rechtstreeks contact opgenomen met de fabrikant, Club 3D dus in dit geval.
Zij waren bereid om dit kostenloos uit te voeren. Ik moest enkel hun RMA-formulier invullen en het pakket opsturen met de verwijzing naar het RMA-nummer op de buitenkant van het pakket. Via Track&Trace zie ik dat het pakket niet kan afgeleverd worden omdat het adres niet klopt.
Ik zag net dat op het door hun aangeleverde RMA-document een foutief adres vermeld staat.

Je zou toch verwachten dat een bedrijf al hun documenten wijzigt naar de correcte locatie...?

Ik was m'n vertrouwen in Club 3D al kwijt, nu dit nog... Nooit meer koop ik hardware van dat merk.

Club 3d heb ik nooit gehad, dus kan daar niet over beoordelen, maar wel over 4launch, vindt ook dat hun RMA wat problemen heeft, service hebben ze niet, heb met pijn en moeite een nieuwe hardeschijf gekregen, omdat volgens hun de hardeschijf niet werkte met mijn laptop(2,5 inch)

Het probleem bij 4Launch ligt vooral bij het gebruik maken van standaardprocedures, volgens mij.
Als ze een grafische kaart binnenkrijgen om te testen/repareren en ze voeren steeds dezelfde benchmarks uit zonder naar de persoonlijke opmerkingen van de klant te kijken, zal je nooit tot een goeie service komen.

De mensen die werken in die RMA afdelingen hebben te weinig technische inzicht en opleiding. Alle ervaringen wat ik heb met RMA services zijn pure frustratie over hun gebrekkige inzicht en het feit dat ze mijn opmerkingen volstrekt negeren.

Denk dat dat niet zozeer met 4Launch te maken heeft, maar met RMA's in het algemeen.

Wat t aller ergste is dat men nog liegt en bedriegt.
Ze vertelde dat men n rma verzoek had gedaan bij corsair en toen ik om dat rma nr. vroeg moest ik maar de kast opsturen naar 4all en n onderzoek betalen van 60euro
waarin hun bepalen of t garantie is of niet hoe zout kan je t krijgen.

Even n update omtrent de rma die ik aangevraagd had bij 4 launch.
nadat men mij t kunstje probeerde te flikken om 60euro onderzoek kosten te laten
betalen heb ik n rma aangevraagd bij corsair wat in eerste instantie niet makkelijk leek omdat dit via de usa loopt.
Nu 1week verder is onder garantie t onderdeel onderweg moet je nagaan wat n oplichtings praktijken 4 launch er op na houd, ik raad daarom iedereen aan geen spullen meer bij deze firma te kopen aangezien je grote problemen krijgt bij n garantie vraag stuk.

Bovenaan