Slechste & Beste hardware webshop van NL

Is het voor hardware.info niet mogelijk om een schaal te maken van slechtste en beste hardware webshops te maken?
Misschien met awards?
Dit na zelf toetsing of na beoordelingen en reviews van leden?
Heb zelf bijvoorbeeld zeer slechte ervaringen met Redcoon en Otto.
Daarin tegen zeer goede ervaringen met Alternate en 4launch.
Bij producten doen jullie ook testen of iets goed of niet goed is, lijkt me van webshops die de hardware verkopen ook geen slecht idee.
Ben benieuwd of hier ook meer animo voor is, of dat hier totaal geen vraag naar is.
Lijkt mij, dat de consument ook graag wil weten waar hij of zij zijn spulletjes betrouwbaar kan kopen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Noord26

Senior Member
User systemen
Dat is er toch al lang? Je kan bij elke product wat je zoekt in de price-watch zien waar het voor hoeveel het te koop is en hoe HWI leden hun aankoop hebben ervaren.

Op zich is dat mooi met die http://nl.hardware.info/shops
Wat ik jammer vind is dat er wel 5 sterren kunnen staan met maar 3 beoordelingen, dus dat geeft niet echt een goed beeld.
Had graag gezien dat hardware.info hier ook iets meer mee deed in de vorm van toetsing door hardware.info zelf en met awards voor shop die dit verdienen.
Lijkt me voor een koper dan zeer snel duidelijk wanneer die bij een shop met gold award koopt zeker is van goede service en kwaliteit.

philpend

Senior Member
User systemen
Hoe zou HWI dat moeten/kunnen toetsen anders dan door reviews van gebruikers?

En overal waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, ook als een bedrijf zijn uiterste best doet om dit te voorkomen. Dus kopen bij een eventuele gold- award shop geeft geen 100% garantie dat het allemaal goed zal gaan.

En dat er maar drie reviews staan is natuurlijk niet iets waar HWI wat aan kan doen, zij zijn afhankelijk van de input van gebruikers.

TiezZ_BE

Senior Member
User systemen
Daar is deze HWI users award ook voor: nl.hardware.info/reviews/5823/12/hardwareinfo-awards-2014---de-uitslag-online-shop-en-normale-shop

Maar persoonlijk vind ik het vreemd dat alternate deze wint, zie ook de comments onderaan (ik ben niet de enige...).

Noord26

Senior Member
User systemen
Op zich is dat mooi met die http://nl.hardware.info/shops
Wat ik jammer vind is dat er wel 5 sterren kunnen staan met maar 3 beoordelingen, dus dat geeft niet echt een goed beeld.
Had graag gezien dat hardware.info hier ook iets meer mee deed in de vorm van toetsing door hardware.info zelf en met awards voor shop die dit verdienen.
Lijkt me voor een koper dan zeer snel duidelijk wanneer die bij een shop met gold award koopt zeker is van goede service en kwaliteit.
Je zal altijd je gezonde verstand moeten blijven gebruiken. En bij producten is het zo dat awards altijd van toepassing zullen blijven. Die producten zullen namelijk niet veranderen. Maar bij winkels kan de service er wel opeens behoorlijk op achteruit gaan. Dus daaraan awards koppelen is bijna niet aan te beginnen.

De crew van HWI komt al om in het werk. Wat jij nu wilt is heel veel extra werk voor iets wat in feite je nu al af kan leiden uit de shopreviews.

Hoe zou HWI dat moeten/kunnen toetsen anders dan door reviews van gebruikers?

En overal waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt, ook als een bedrijf zijn uiterste best doet om dit te voorkomen. Dus kopen bij een eventuele gold- award shop geeft geen 100% garantie dat het allemaal goed zal gaan.

En dat er maar drie reviews staan is natuurlijk niet iets waar HWI wat aan kan doen, zij zijn afhankelijk van de input van gebruikers.
Je kunt toch voorwaarden stellen aan een gold award winkel, bijvoorbeeld ze moeten aangesloten zijn bij een winkelwaarborg of ict keurmerk.
Als bij een product een award wordt toegekend vind ik dat dat ook bij een webshop moet kunnen.
Een gold award bij een product geeft toch ook niet de garantie dat die zonder gebreken is.

Roel1966

Senior Member
User systemen
Tja, ook webshops zijn natuurlijk afhankelijk van hun leveranciers en de leveranciers weer afhankelijk van fabrieken en er altijd iets fout kan gaan. Probleem is vaak ook dat vooral bij zelfbouw het niet gemakkelijk is te kunnen beoordelen of een onderdeel wel op de correcte manier ingebouwd is.

Goede reviews kunnen daarom ook altijd wel ietwat gekleurd zijn en ik vaak op Google kijk en gemiddelde ervaringen van verschillenden bekijk.

Bovenaan