1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Simpele vraag: wat voor Molex kabeltje?

Discussie in 'Overige randapparatuur (speakers, webcams)' gestart door wul62, 12 feb 2013.

1. wul62

wul62 Senior Member

Sinds:
    31 jan 2012
    Ik geef toe, het is lef hebben om zo'n simpele vraag hier te stellen . . . Waar anderen geblinddoekt kaarten verwisselen wordt ik al zenuwachtig als de kast openschroef :)

Ik heb een Cooler Master Real Power M850 (http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=2543) en wil
    een Silverstone USB 3.0 PCI Card (Model: SST-EC04-P) inbouwen.
    Een kaart voorzien van een NEC (of nu dan Renesas) controler.

Links een afbeelding van een testwebsite - rechts zoals die in mijn pc zit.

De EC04-P: Power requirement : 5Vdc via peripheral 4pin power connector.

Simpele vraag: wat voor Molex kabel heb ik nu nodig? Aan de ene kant (kaart) 4pin, maar wát aan de andere kant?

Thanks
    =

2. ThomasJ

ThomasJ Senior Member

Sinds:
    22 okt 2008
    Wat mij bij staat van die Real Power voedingen, is dat die zwarte 5 pins zorgen voor de stroom voor molex, Sata power en floppy power. Je zult dus een kabel moeten pakken die op die zwarte aansluiting kan. 1 van de connectors aan de voeding kant is dan leeg.

3. magic4ce

magic4ce Senior Member

Sinds:
    15 okt 2010
    Laatst bewerkt: 12 feb 2013
  4. Morkovka

Morkovka Senior Member

Sinds:
    6 nov 2010
    5 pin to periferal

5. Sw333t

Sw333t Senior Member

Sinds:
    26 jun 2010
  6. wul62

wul62 Senior Member

Sinds:
    31 jan 2012
    Dank voor de reacties.
    Ik zie maar van de koop af. Eindeloos veel tijd gestopt in het zoeken op Internet.
    Heb ook de leverancier gevraagd. Die gaf aan dat ik de onderste geel/groene aansluiting moet hebben. Daar zijn ook weer tig varianten in. De winkel levert dan weer geen losse kabeltjes, die moet dan weer ergens anders bestellen, kortom: laat maar. Misschien een product waar een kabel meegeleverd wordt.
    Nogmaals dank.
    =

Overigens, het blijft bij mij ten ene male een raadsel wanneer ik directe emailnotificatie heb ingesteld, zie onder,
    ik dan toch geen bericht krijg. Nooit, trouwens, van HardwareInfo.
    Dit staat bij mij standaard ingesteld. HardwareInfo is de enige site waar ik geen bericht van krijg.
    Het komt ook niet aan in mijn spambox... maar okay.
    =

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 13 feb 2013
  7. ThomasJ

ThomasJ Senior Member

Sinds:
    22 okt 2008
    Volgens mij snap je het niet helemaal. Je hebt een kabel nodig die met je voeding is meegeleverd. Deze steek je in een van die vrije 5 pins aansluitingen op je voeding.

Aan de andere kant zit dan een molex aansluiting zoals magic4ge liet zien. Deze aansluiting komt dan weer op die USB 3 kaart.

Mocht je om wat voor reden niet meet zo'n molex kabel hebben, heb ik er nog wel een voor die Coolermaster voedingen liggen.