Shopreview onnodig laag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larsiano

Geband
De onderstaande shopreview word na het invullen van het formulier onjuist beoordeeld met 3.5 v/d 5.0 sterren. Het feit dat ik aangeef dat er niet veel info op de pagina staat is dan wel niet handig echter ook totaal geen belemmering, last of negatieve invloed op de eindbeoordeling wat mij betreft. En hier om kan dat dus eigenlijk niet. Dus of ik moet liegen om het aantal sterren hoger te krijgen of het beoordelings systeem moet iets aangepast worden?

ps. bespaar me de discussie over de shop in questie, daarvoor mag je je eigen topic maken

https://nl.hardware.info/shopervaring/22753/maxictnl-ervaring-door-larsiano

We hebben, lang geleden inmiddels, het systeem van shopreviews juist zo ontworpen dat diverse aspecten objectief worden meegewogen. De exacte weging weet ik niet meer, maar de redenering is dat 'veel informatie' beter is dan 'weinig informatie'. Voor jou maakt het wellicht weinig uit, voor een andere bezoeker mogelijk wel.

Een score van 3 is gewoon 'voldoende', 3,5 is 'ruim voldoende'. M.a.w. er is niets mis mee - 5 sterren is voor een exceptioneel goede ervaring, waar niets te verbeteren viel.

Dus nee, liegen heeft niet de voorkeur :)

Larsiano

Geband
wat een onzin ik verwijder het wel anders. zoek het woord ervaring voor de grap is op in het woordenboek heeft niks met een info pagina temaken? en ga me alsjeblieft niet uitleggen dat het moreel correct is volgens uw richtlijnen en al die blabla het slaat gewoon nergens op ik zal net als vele andere diensten hier in detoekomst dus geen gebruik van maken en weet dus oiok dat het inhoudelijk totaal nutteloos is om zelf waarde te gaan verzinnen voor de gebruiker. morgen ga je nog op tv vertellen dat je verstand van computers hebt?

Larsiano

Geband
ik wil de review ook kunnen aanpassen of verwijderen echter kan dat ook niet?

hint: neem is wat echte ITérs in dienst en maak een nieuwe website

Sw333t

Senior Member
Vind een 3,5 score nog steeds onwerkelijk bij sommige bedrijven.

Overigens ook raar dat het product op voorraad was en dat het niet de volgende werkdag geleverd is maar binnen 5 werkdagen.

"Dezelfde of volgende werkdag" of "Binnen drie werkdagen" zit daar nog voor.

Dus dat zal ook meegenomen worden in de weging.

Dus het is niet "enkel de informatie".

Laatst bewerkt:

Larsiano

Geband
Er stond al van te voren dat het 5 dagen zou zijn en dat klopte ook precies. Ook via mail contact gehad en ook daar snel en vriendelijk antwoord op gekregen. Net als alle black editions hiervoor door de beperkte oplage ook nu alweer uitverkocht.

Ps. ik wil deze review nu graag in zijn geheel verwijderen want een andere mogelijk is er niet om eerlijk en correct te zijn met deze methoden en website.!?

Bonsai

Member
Een 3,5 is bovengemiddeld, dat klinkt als een prima score (misschien zelf te hoog voor een slechte toko als MaxICT).

Sw333t

Senior Member
Er stond al van te voren dat het 5 dagen zou zijn en dat klopte ook precies.
Dus het was niet op voorraad op het moment van bestellen.

Het HWI systeem berekent alles gewoon goed. MaxICT hanteert een levertermijn van 24 uur bij voorraad. Ook als het voorraad is bij een externe leverancier (dmv dropshipment constructie). En daar rekent het systeem mee.

Dus tja. Score is mijn inziens gewoon terecht.

Ik heb niets toe te voegen aan de oorspronkelijke reactie, behalve herhaling: er is een weging voor de mogelijke antwoorden bepaald, juist om bias van de invuller tegen te gaan. Daarbij geldt o.a. 'snelle levering is beter dan langzame levering'. Dat jij 5 dagen geen probleem vindt is prima - het is ook geen probleem, maar het is niet objectief net zo goed als 1 dag.

Ik ben het er geheel mee eens dat het hoog tijd is om eens naar deze weging te kijken, want toen we die opstelden golden er andere normen dan nu (bezorging op dezelfde dag was niet eens mogelijk, bijvoorbeeld). Dit moet dan ook op de roadmap staan, maar het is niet de eerste prioriteit. Deze functie is iets meer dan 10 jaar geleden geïntroduceerd en in al die tijd is het aantal klachten over de werking te tellen op de vingers van één hand.

Je zal begrijpen dat we nu dan ook niet alles uit onze handen laten vallen omdat één bezoeker het niet eens is met deze benadering, en daarover niet eens in staat is op een fatsoenlijke manier te communiceren.

Heel eerlijk, ik begrijp oprecht niet waarom je zo agressief van leer trekt; je hebt een account van zes jaar oud en meer dan 1000 posts alleen al op het forum, dus je bent bekend met deze site, de voorzieningen die we bieden en onze huisregels - en doorgaans ben je meen ik ook gewoon een redelijk persoon.

[edit]
Het blijkt dat de ervaring niet is verwijderd, maar via be.hardware.info lijkt dat zo - don't ask...

Laatst bewerkt:

Larsiano

Geband
Dat moet omdat je alleen naar jezelf luistert en beredeneerd als een 4 jarige. Dan kon je 10 jaar geleden ook niet tellen zeker of gewoon geen interesse gehad? Alleen maar smoesjes en groot doen word je echt niet beter van. En wat heb ik met België te maken?

Ik wil bij nader inzien alle 3 mijn reviews verwijden. Maar die zal je om commerciële rede wel nodig hebben om met onzin.info geld te genereren voor uw boerderij.

Nogmaals jij bepaald niet voor mij dat een dag wachten een slechte service is. Dus hou op met die onzin amen to the omen ajuus

Panzio

Senior Member
Inhoudelijk snap ik het punt wel maar tjonge jonge wat een boosheid en frustratie druipt er vanaf. Jammer want dat doet enorm afbreuk aan het punt wat gemaakt wordt.

1,5 ster eraf voor matige informatie op de site is wel erg straf. Negen op de 10 componentenverkopers laat dat soort informatie automatisch vullen vanuit databases en doet er zelf verder handmatig niets aan. Is ook ondoenlijk met 1000den producten op je site. Dus websites zijn op dat punt nauwelijks onderscheidend (uitzonderingen daargelaten).

Wat betreft levering. Ook al duurt de levering 10 dagen zou dat niet uit moeten maken zolang de website dat communiceert. De één wil zsm levering, de ander een leuke prijs enz. Ik zie niet in hoe een langere leveringstijd per definitie objectief minder goed is.

Sw333t

Senior Member
Het is niet enkel de levertermijn (ik verwacht dat deze zelfs niet eens meegenomen wordt met de weging) en ook niet de karige informatie die MaxICT had staan (matig is drie treden lager dan de perfecte score).

Ook de score verpakking telt mee. En er mist ook een tekstuele toevoeging. Dat had mijn inziens beter gekund.

Maar TS ziet dat (bewust of onbewust) niet.

Verder snap ik de houding van TS totaal niet. Totaal respectloos en agressief.

Verder is een 3,5 niet slecht. Het is omgerekend een 7 als je uit gaat van een schaal van 0-10.

Laatst bewerkt:

Panzio

Senior Member
Dat jij 5 dagen geen probleem vindt is prima - het is ook geen probleem, maar het is niet objectief net zo goed als 1 dag.
Hier haalde ik uit dat het wel meetelt in de weging vandaar mijn reactie op dat punt.

Als het wel meetelt dan zou je ook webshops moeten afstraffen die niet de allerlaagste prijs hebben, want goedkoper is altijd objectief beter... toch? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan