Shopervaring: Vanden Borre

Hallo mede-forumleden,

bij deze wil ik jullie mijn shopervaring meedelen over Vanden Borre.
even de situatie schetsen:
In december 2012 kocht ik hier een Logitech Mini Boombox.
Hij heeft steeds goed gewerkt, tot over een tijdje, want hij kon niet meer pairen via bluetooth met m'n gsm. Gisteren ben ik er dan mee naar de winkel gegaan, want hij was nog binnen garantie. Daargekomen zei men meteen: "Kies maar een andere van €79.". Hierop vroeg ik "Wordt hij dan niet hersteld?". Antwoord: "Neen." Dus ik ga naar de audio-afdeling. Daar vond ik niets naar m'n zin, dus ik kreeg een waardebon van €79. Na een tijdje dacht ik: "Ik wil m'n box gewoon terug." Ik ben er steeds erg tevreden over geweest. Het enige wat er aan kapot is, is de bluetooth. Eigenlijk 'te zot' om weg te gooien, want hij werkte nog perfect via de kabel. Thuisgekomen belde ik naar Vanden Borre, met de vraag of ik m'n box terug kon krijgen. Eerst vertelde een (suf) persoon me dat dit mogelijk was, maar even erna zei diezelfde: "Het is toch niet mogelijk, want die is al klaargemaakt om op te sturen." Daar eindigde het verhaal dus. Vandaag belde m'n mama nog eens, en toen bleek het uiteindelijk wel mogelijk te zijn geweest. Echter was hij nu wél opgestuurd. :(

Ik vind het vooral triestig dat er geen moeite gedaan wordt om m'n box te maken. De winkelier heeft 'm niet eens uit het doosje (jaja, het originele doosje nog ;)) te gehaald om hem zelf eens te proberen. Waarschijnlijk zal het goedkoper zijn om gewoon een nieuwe te geven, dan de oude te laten herstellen? We leven spijtig genoeg nu eenmaal in een wegwerpmaatschappij...
Ook vind ik het erg jammer dat ze niet eens de moeite hebben gedaan om te proberen me m'n box terug te bezorgen. Een zelfstandige zou dit uiteraard wél doen. Ik ben teleurgesteld in deze keten.

Mvg
Mylan

Een trieste zaak. Ik ben over het algemeen erg tevreden over de afterservice van Vanden Borre, ik vind het daarom raar dat je dit voorval hebt meegemaakt. Ze zouden op zijn minst mogen melden waarom het niet mogelijk was je product als RMA op te sturen.. Misschien ook het positieve zien, werkt het kitje dat je nu hebt even goed? ;)

@BasBas2008 inderdaad, het draait allemaal om geld...
@Dietaahhhpro het enige wat ze gezegd hebben, is dat hij niet gerepareerd wordt. Maar een nieuwe box heb ik nog niet. Ik ga nog wat afwachten, want het zijn nu toch examens :( en dan gebruik ik dat toch niet ;)

Ik vind het gewoon jammer dat een nog goed werkend apparaat wordt weggegooid omdat men té lui is om het te herstellen. Bedrijven willen zich steeds profileren als milieuvriendelijk etc, maar zulke dingen vinden ze dan wel kunnen.

Ja, dat is waar @Roel1966 , maar ik erger me er gewoon aan dat ze 0,0 moeite gedaan hebben om me de box terug te bezorgen zoals ik vroeg terwijl hij zéér waarschijnlijk nog in de winkel in Sint-Truiden aanwezig was. Want hij was pas 1 à 1,5 uur geleden binnengebracht was.

LaCrimosa

Senior Member
User systemen
Snap het probleem niet, jij bent toch direct geholpen door de persoon aan de balie. Je mocht één kiezen uit de winkel met de waarde van Boombox, of een waardebon met dat bedrag. Dat zij die direct terug sturen enof niet herstellen doet er eigenlijk niet meer toe. Wetend, omdat ikzelf in een herstelcenter heb gewerkt wordt er zelfs in deze centers er niet meer naar gekeken omdat het te duur is om te herstellen (voornamelijk "werkkracht en werkuren"). Normaal worden deze dan van het center naar de fabrikant gestuurd voor een omruiling of refurbishment.

Ik heb heel wat slechte ervaring met VandenBorre, meestal met de service en de verkopers. Ooit moest ik 60 euro aan verplaatsingskosten betalen, en ik wou gewoon mijn kapotte Nexus 7 binnenbrengen om te laten repareren. De verkoper zei dat het gratis was en ik een 2-tal weken moest wachten. 2 weken later kwam ik hem ophalen en moest 60 euro betalen, en hij was zelfs niet eens gerepareerd. Gewoon inspectie en verplaatsingkosten, en 60 euro kon ik in die tijd niet missen.

Bovenaan