Shopervaring: PCB Solution (onepcbsolution.com)

Stan001

Member
Ik had een kapotte externe harde schijf van iemand anders waarvan duidelijk de printplaat (circuit board) was doorgebrand. Deze begon namelijk meteen te roken als er stroom op kwam.

Ik heb toen gekozen voor PCB Solution. Er waren meerdere alternatieven voor het aanschaffen van HDD circuit boards, maar bij hun was ook het overzetten van het bios inbegrepen. Voor mijn schijf was het nodig om de firmware chip van het kapotte bord over te zetten naar een soortgelijk bord.

Ik deed de volgende stappen:
- Allereerst een formulier ingevuld en uitgeprint te vinden op hun website.
- De kapotte HDD printplaat in envelop gedaan met formulier
- Opgestuurd via normale post naar Canada, maar wel met extra ingevulde sticker voor douane
- Dit duurde lang en heb na 3 weken mailtje gestuurd waarop ik een aantal uren later al een reactie op had. Was nog niet binnen, maar ze hielden me op de hoogte.
- De dag hierna was de envelop binnengekomen wat ze me via een mail lieten weten. Daarna nog een mailtje dat m'n order verder verwerkt kon worden en de link voor het betalen hiervan. Dit heb ik via Paypal gedaan.
- Later in de avond een mailtje dat het overzetten van firmware chip klaar was en dat een nieuwe printplaat de volgende dag opgestuurd zou worden.
- Dit duurde nu maar 1 week.

Ik heb de nieuwe (gekloonde) printplaat geïnstalleerd. Deze werkt, maar helaas in mijn geval geen oplossing voor het terughalen van data. De harde schijf ging nu wel dus aan, maar maakte de welbekende geluiden die je niet wilt horen.

Voor iemand die dus ook een kapotte printplaat moet vervangen kan ik deze shop wel aanraden. Snelle reactietijd en als je creditcard of Paypal hebt is betaling ook makkelijk. Prijs kan ik niet zoveel over zeggen behalve dat andere soortgelijke shops nog net ietjes duurder zijn op dit moment door transactie kosten (hier niet) of kosten voor overzetten firmware. In Nederland geen soortgelijke winkel gevonden. Alleen HDD reparatie shops, welke natuurlijk ook een oplossing zijn maar dan met een veel hoger prijskaartje.

Roel1966

Senior Member
@Stan001 , ik zie dat je nieuw bent op het forum dus denkelijk wist je misschien niet dat er bij je profiel een apart gedeelte is voor shop ervaringen. Leuke is dat je shopervaring ook te zien is op de hoofdpagina van HWI en je desnoods ook bovenstaande post gewoon dan kan plaatsen bij je shop ervaringen.

Off topic :
Wat je nog eens kan proberen bij die harddisk is als ie aan staat er licht tegen tikken aan de zijkant want het kan zijn dat de kop(pen) vast zit. Soms wil dat nog wel eens helpen als ie blijft tikken en tja kapotter als kapot kan ie toch al niet meer gaan en je dit nog altijd eens kan proberen.

Stan001

Member
@Roel1966

Bedankt voor de tips. Dat tikken had ik al eens voorzichtig geprobeerd, maar helaas geen verandering.
Bij die shop ervaringen staat deze shop niet of ik heb iets over het hoofd gezien. Vandaar dat ik deze hier heb gepost.

Roel1966

Senior Member
Bij die shop ervaringen staat deze shop niet of ik heb iets over het hoofd gezien.
Ik zie inderdaad dat je geen andere keuze mogelijkheid hebt als de shop er niet bij staat dus misschien een aandachtspunt voor HWI en een idee dat je dit even voorlegt aan een van de moderatoren.

Dat tikken had ik al eens voorzichtig geprobeerd, maar helaas geen verandering.
Dan denk ik dat het echt einde verhaal zal zijn en misschien de koppen door die sluiting gekke dingen gedaan hebben en de platters beschadigd zijn.

Bovenaan