1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

ryzen r5 1600 + 16 GB DDR4 2666 + rx 580 msi gaming x 8 GB + asus x370 prime pro

Discussie in 'Wat is dit nog waard?' gestart door boonpwnz, 16 jun 2017.

1. boonpwnz

boonpwnz Senior Member

Sinds:
    6 aug 2014
    Ik ben er nog niet aan uit.

Ik heb een gaming pc gekocht maar al een maand in gebruik en het spelletje dat ik het meest speel is ook het minst zwaar voor deze pc. Andere spellen heb ik geen interesse.

Ik speel alleen Runescape 3 veel.

Ik heb het plan(hierdoor verlies ik garantie op montage) om mijn amd setup te vervangen door een intel systeem met de g4560.

Ik heb deze pc zo'n 1 maand. Nooit overclockt.

Ik wou weten of ik dit als een upgradesetje kan aanbieden(exclusief of inclusief de videokaart)

Ryzen r5 1600
    Scythe mugen 5 PCGH
    Corsair 16GB (2x8) 2666MHz DDR4 CL16 XMP Vengeance LPX
    RX 580 van msi de gaming x versie met 8 GB GDDR5
    en de asus x370 prime pro.

Eventueel 2 casefans
    be quiet! Shadow Wings sw1 140mm Mid-Speed

Ik dacht aan iets van een 750 euro?(dat is exclusief de fans 120 euro minder dan aanschaf (oftwel 86,5 procent van originele waarde))

EDIT 21:32

Rest van mijn pc verkoop ik normaal niet maar hier zijn de specs.
    corsair RM 550x
    crucial mx 300 525 GB
    en de case: Corsair Carbide Series Clear 400C Compact ATX

Laatst bewerkt: 16 jun 2017
  2. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Want?

3. Jeroen germers

Jeroen germers

Sinds:
    28 aug 2012
    Ik vind dit wel heel vaag, waarom zou je een ander systeem halen als je een prima werkend systeem in handen hebt?

4. boonpwnz

boonpwnz Senior Member

Sinds:
    6 aug 2014
    Gewoon uit besparing eerlijk gezegd. en omdat het me toch iets kan opbrengen.

Zie hierboven.

EDIT: 10u25 : of<wel is het een illusie dat te denken. dit systeem kan evengoed 7 jaar of meer meegaan?

Laatst bewerkt: 17 jun 2017
  5. philpend

philpend Senior Member

Sinds:
    8 apr 2014
  6. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    het is een aanname maar ik lees uit post dat je geld nodig hebt en dat je hoopt dat je dit door een downgrade van je PC kan verkrijgen.
    helaas kost je dit altijd relatief veel omdat de waarde van nieuwe hardware al 30% daalt zodra je de doos openmaakt, het zijn net nieuwe auto,s.
    je mag denk ik blij zijn met 70% van de huidige nieuwwaarde.

Of dit systeem 7 jaar meegaat hangt af van wat je ermee wil doen.
    In het geval van casual gaming zal je de GPU tussentijds kunnen upgraden.

7. Jeroen germers

Jeroen germers

Sinds:
    28 aug 2012
    Met gemak, mits je eisen niet al te hoog zijn, je kunt natuurlijk niet de nieuwste spellen over 7 jaar voluit spelen (mits het uberhoud kan, denk aan direct x versie updates etc). Maar als jij zeg maar 7 jaar lang runescape wilt spelen dan is dat totaal geen probleem. en dat kan je systeem makkelijk aan.

ik zit hier met een x4 965 be cpu, aangeschaft in 2009, draait nog steeds elk spel, uiteraard zijn cpu intensieve games wat lager in fps omdat de cpu all die bewerkingen niet bij kan houden en dus een bottleneck vormt.

Dus het ligt puur aan de gebruiker (jou) in dit geval.
    Net zoals hierboven word gezegd, over een paar jaar je videokaart upgraden zal voldoende zijn.

8. gj_m

gj_m

Sinds:
    13 jun 2017
    Aan de OP:

Verkoop gewoon je RX580 voor dikke winst aan een miner en haal een GTX 1050 ofzo in de plaats.
    De rest van je systeem zou ik houden omdat het ook gewoon langer mee zal gaan vs een G4560.

Je kan gokken rond een 200 euro winst dan!

wailingwimmy vindt dit nuttig.
  9. boonpwnz

boonpwnz Senior Member

Sinds:
    6 aug 2014
    Ok even voor de info.

Ik ga mijn systeem houden.

Ik heb een freesync scherm dus liever dan een rx 560.

Maar zouden jullie dat doen nu mijn gpu verkopen en vervangen door bovenstaande?

PS: ik zoek geld maar in feit is het niet zo dringend nodig(zelfde met men gsm)

Denk dat ik gewoon meer tevreden moet zijn met wat ik heb en het echt moet opgebruiken.

10. DatAccountz

DatAccountz Senior Member

Sinds:
    13 nov 2012
    Je vangt er nooit meer dan 70-80% voor, waarom zou je dat geld weggooien.
    Gewoon houden.

11. wailingwimmy

Sinds:
    15 feb 2010
    als ik geld nodig had wel, de 580 is erg gewild op het moment, kan je zelfs winst op maken

12. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    7 jaar ga je niet redden,maar een switch van de 1600 naar de 4560 is wel heel radicaal.
    De 580 verkopen aan de hoogste bieder zoals iedereen zegt.

13. quiller

quiller Senior Member

Sinds:
    4 jul 2012
    Vraag gewoon een crazy prijs voor die 580... met wat geluk is er een zot die hem wil

14. boonpwnz

boonpwnz Senior Member

Sinds:
    6 aug 2014
    ik heb jammer genoeg niet genoeg geduld gehad maar wel een mooie prijs. Had ik een dag extra geduld had ik 35 euro meer.

Ik heb mijn rx 580 verkocht voor 315 euro aan iemand die 150 km van me woont. Ik had zoekertje om 17u gezet. Hij was hier om 20u en dat vind ik belangrijk dat het snel weg is.

315 is 1 euro meer dan de nieuwprijs die ik had betaald. Dus ja het is niet de beste deal maar het is wel voor 2de hands een super deal.

En heb mij omwille van dat ik mijn videokaart nu al kwijt ben een kaart gekocht bij coolblue voor 123 euro een rx 460 wat best duur is maar ik vertrouw deze winkel meer dan bv alternate.
    Waarom een rx 460 en geen rx 560 is omdat ik nauwelijks aanbod hier in BE vind.

met RX 460 kan ik wel even door.

EDIT 21:24

rx 460 is van gigabyte de windforce met 2 GB geheugen

Laatst bewerkt: 18 jun 2017
  15. wailingwimmy

Sinds:
    15 feb 2010
    goeie deal omdat je haast had.
    Je ziet ze ook voor 400 euro staan maar die worden niet (snel) verkocht

16. MrAshes

MrAshes

Sinds:
    6 sep 2016
    Je kan alternate in mijn mening veel meer vertrouwen dan Coolblue, Alternate is ook niet altijd de goedkoopste maar heeft ook een winkel waar je terecht kan en de mensen die er werken (waar ik dan toch meestal mee praat) hebben ook passie voor IT en hun job.

17. Forum m8

Forum m8 Senior Member

Sinds:
    30 jan 2006
    Je kunt de rest altijd te koop zetten voor een relatief hoge prijs. Je hoeft er niet vanaf, dus kun je wachten.

Maar eerlijk gezegd zou ik het niet doen. Je verliest al snel 20+% en het is ook weer een hoop gedoe natuurlijk.

18. WEBPC

WEBPC Senior Member

Sinds:
    28 okt 2016
    Er zijn maar heel weinig mensen die vinden dat Alternate een goede service heeft.
    En nog minder mensen die denken dat coolblue mindere service heeft.

Coolblue staat heel erg goed bekend qua service. Alternate absoluut niet.

De mensen die er werken (alternate) hebben passie voor IT en hun job? :rolleyes: Zoals jij?

En wat is het hele verhaal met, bij de alternate kan je naar de winkel komen?
    Je weet dat coolblue veel meer fysieke winkels heeft als alternate?
    Alternate heeft 1 winkel, Coolblue heeft er 5, verdeeld over nederland.

Laatst bewerkt: 20 jun 2017 om 16:48
  19. boonpwnz

boonpwnz Senior Member

Sinds:
    6 aug 2014
    Dan volg ik je raad op en hou ik men systeem zoals hij die is(was ook wel naar voeding, kast aan het kijken bij aanschaf dat het lang meekon) En ook hou ik men systeem omdat mijn vader zei verkoop niets meer met verlies en enkel als je het kan missen...

Ik vind coolblue beter, heeft niet zoveel aanbod als Alternate en is wat duurder maar is praktisch bijna de enige winkel die een kaart kon leveren de dag erop. en tevreden over hun vlotte service.

20. Gronaldo

Gronaldo Senior Member

Sinds:
    1 sep 2013
    Ik koop al jaren bij Alternate en vertrouwen heb ik daarin zeker. Maar de winkel, of moet ik zeggen Weber campingshop, moet je mijden. Geen doorkomen aan, geen snelbalie zoals Informatique bijvoorbeeld en reparatiezaken via het winkelpersoneel.... tenenkrommend!