Ryzen 5 2600 nu kopen?

Aanschaffen?

• Ja

Stemmen: 4 28,6%
  • Nee

Stemmen: 10 71,4%

• Total voters
    14
  • Opiniepeiling gesloten .

MSDOS Retro

Senior Member
Jij hebt het over AMD aanhangers
Dat is al jaren het argument van de AMD aanhangers.
Je bevestigt het ook nog eens, met mijn vraag:
Hahaha en niet van de Intel aanhangers natuurlijk....
Jij bent begonnen met het woord 'alleen'
En met AMD aanhangers bedoel je niet alleen AMD aanhangers, wat je dus ook nog eens bevestigt met:
Dus wie heeft het hier nu eigenlijk over "alleen"??? Juist ja, jij!

Forum m8

Senior Member
Jij hebt het over AMD aanhangers
Ja, als zijnde hoofdgroep, ik heb geen toevoeging 'alleen' geplaatst.

Je bevestigt het ook nog eens, met mijn vraag:
Wederom een feitelijk juist antwoord van mij. Maar jij licht graag een minderheid uit, dat snap ik wel.

Dus wie heeft het hier nu eigenlijk over "alleen"??? Juist ja, jij!
Nee, lees nog eens terug.

Verder; tja, hoe lang wil je wachten met AMD... ze zitten nu qua Single core Prestaties zo'n beetje op Ivy Bridge (2012) niveau. Stock dus nog onder een licht overklokte i5-2500K (uit 2011).

MSDOS Retro

Senior Member
Je hebt het eerder nergens over een hoofdgroep gehad hahaha. Intel aanhangers deden dat niet...dat bevestig je nog met mijn vraag.

Ik kap het hier af...

DatAccountz

Senior Member
Verder; tja, hoe lang wil je wachten met AMD... ze zitten nu qua Single core Prestaties zo'n beetje op Ivy Bridge (2012) niveau. Stock dus nog onder een licht overklokte i5-2500K (uit 2011).
Dat is niet echt een goed vergelijk. Prestaties liggen veel hoger dan die processor, ook in games.

Forum m8

Senior Member
Dat is niet echt een goed vergelijk. Prestaties liggen veel hoger dan die processor, ook in games.
Niet voor alle games. Supreme Commander (2007) ben je nog steeds beter af met een 2500K op 4 GHz dan met een 2700X.

De Intel -U CPU's zijn daar het grootste drama.

division

Senior Member
Niet voor alle games. Supreme Commander (2007) ben je nog steeds beter af met een 2500K op 4 GHz dan met een 2700X.

De Intel -U CPU's zijn daar het grootste drama.
Wat voor systeem is die 2500k van jou? Ik bedoel wat zijn de overige specs?

DatAccountz

Senior Member
Die game loopt op een single thread. Maar het is dan ook wel een niche game. Moderne games is een 2600/2600x duidelijk beter. Dat merkte ik wel toen ik van een 4670K overstapte.

Forum m8

Senior Member
P67 bord + 4x4GB DDR3-1600C9 + GTX 1070. Een of andere dikke Mugen koeler op de CPU en een AX serie voeding van Corsair die bol staat van de coilwhine. De 1070 was vooral een energiebesparingsmaatregel; ik heb nu mét airco een lagere energierekening dan zonder airco en GTX 570 + 7900GTX.

Voor FAF maakt alleen CPU + RAM uit. Ik heb daarnet nog een ronde FAF gespeeld en iemand met een Ryzen 5 1600 uit m'n lobby gekicked omdat die te sloom zijn. Krijg ik via PM het standaard gehuil en gelieg over dat ze niet sloom zijn en dat er ook anderen zijn die te sloom zijn maar een goede benchscore hebben... (dat laatste klopt; (bijna) alle Intel-U laptops).

Er zijn mensen die die game spelen met GTX 1060 en Pentium G5400. Draait prima. Sneller dan met welke Ryzen dan ook.

Voor moderne titels die wel overweg kunnen met meer cores is een 6C12T Ryzen natuurlijk wel veel sneller.

Laatst bewerkt:

division

Senior Member
Moet zeggen in het verleden toen ik die g4560 had had ik wellis benchmarks gekeken van g4560 - i5 2500k. En gekke is dat veel mensen met BF1 bijvoorbeeld 111FPS haalden met een g4560 op ultra settings.. Nou ik weet niet hoe die lui dat doen maar ik kwam niet boven de 40fps uit...

Single core… tjah wat valt erover te zeggen. Nieuwe games zijn praktisch bijna geen single core games meer..

Forum m8

Senior Member
Moet zeggen in het verleden toen ik die g4560 had had ik wellis benchmarks gekeken van g4560 - i5 2500k. En gekke is dat veel mensen met BF1 bijvoorbeeld 111FPS haalden met een g4560 op ultra settings.. Nou ik weet niet hoe die lui dat doen maar ik kwam niet boven de 40fps uit...

Single core… tjah wat valt erover te zeggen. Nieuwe games zijn praktisch bijna geen single core games meer..
Er wordt alom gelogen over behaalde framerate. En met patches is het ook nog ingezakt.

DatAccountz

Senior Member

Single-player met dat langzame tankje rondrijden. Simpele geometrie en weinig asset streaming.

Bovenaan