Ryzen 3000 serie

Manyuken

Senior Member
Ik was benieuwd of er al mensen zijn die meer informatie hebben omtrent de Ryzen 3000 serie cpu's:
Verwachte lanceerdatum
Verwachte cpu types etc

Ik wil graag mijn i7 3930k upgraden naar een Ryzen 3000 serie ;)
So bring on the information ;)

• Like
Waarderingen: JMM

JMM

Senior Member
Ik ben daar ook enorm benieuwd naar maar ik denk dat de nieuws sites dat ook zijn en dus denk ik niet dat zelfs gericht zoeken op youtube of google iets concreets gaat opleveren, voorlopig toch niet... ;)

Ik vermoed dat dit de grootste Intel vs AMD vernieuwing gaat zijn in meer dan een decennia..kun je nagaan dat iedereen met argus ogen het net afschuimt om ook maar iets van informatie te pakken te krijgen. :)

Laatst bewerkt:

JMM

Senior Member
Maar ja, ook in acht nemen dat AMD zijn PR afdeling ook weet waar de klepel hangt....kijk maar naar de Radeon VII!

Nu buiten dat en afgaande op de "leaks" lijkt mij dit een dikke processor line te gaan worden maarrr.....wat gaat het "echt" worden?

Bedoel ik mee, moet de QVL-lijst weer gebruikt worden om geen problemen te krijgen met het gekozen geheugen, hoe goed zal het gaan om all core turbo te overklokken met liefst geen of eventueel minimale instellingen in het bios, hoe gaat het verbruik zijn en last but not least hoe betrouwbaar zijn de "leaks" met de aangegeven snelheden want die zijn voor AMD begrippen onvoorstelbaar, toch???

Ik blijf positief denken maar ik hoop echt niet dat de PR-afdeling van AMD zich weer niet in de voeten schiet als puntje bij paaltje komt.;)

Laatst bewerkt:

Manyuken

Senior Member
Maar ja, ook in acht nemen dat AMD zijn PR afdeling ook weet waar de klepel hangt....kijk maar naar de Radeon VII!

Nu buiten dat, afgaande op de "leaks" lijkt mij dit een dikke processor line te gaan worden maarrr.....wat gaat het "echt" worden?

Bedoel ik mee, moet de QVL-lijst weer gebruikt worden om geen problemen te krijgen met het gekozen geheugen, hoe goed zal het overklokken gaan met geen of minimale instellingen in het bios, hoe gaat het verbruik zijn en last but not least hoe betrouwbaar zijn de "leaks" met de aangegeven snelheden want die zijn voor AMD begrippen onvoorstelbaar, toch???

Ik blijf positief denken maar ik hoop echt niet dat de PR-afdeling van AMD zich weer niet in de voeten schiet als puntje bij paaltje komt.;)
Ja dat hoop ik ook! Heb net mijn 2e game pc voor een goed bedrag nog kunnen verkopen en ik ga, als de Ryzen 3000 serie uit is, mijn i7 3930k + moederbord en 32GB ook te koop zetten zodat ik hopelijk zo'n 700 euro bij elkaar ga hebben voor een Ryzen 3000 serie cpu + 16GB RGB RAM en een X570 moederbord :)

JMM

Senior Member
Ik heb laatst even een 9700K op mijn Z370 mobo gehad... en wat een teleurstelling.

Stock geen probleem maar vanaf dat ik 1.320V instelde (Voor overigens een schamele 4.8GHz!) in het bios (Wat niet overdreven is) zaten mijn VRM's in no time op 126gr. terwijl de cpu net de 80gr. aantikte met prime 95 small fft's...tja, ook geen temp om echt wakker van te liggen met prime maar de VRM's krijgen blijkbaar wel flink op hun kl*ten.

....Dus weer een ander mobo (Z390) kopen om de VRM-zaak binnen proporties te houden?...dacht het niet dus dat idee is definitief van de baan ook al heb ik een grote zwak voor de 9700K want die is voor mij persoonlijk de beste allround cpu tot nu toe.

...Nu, om op AMD terug te komen...ja, wat moet ik zeggen, die Zen2 ziet er zo lekker uit...maar ik blijf wel met mijn twee voetjes op de grond want AMD kennende moet je dat zeker doen, tot de werkelijke reviews klaarheid gaan brengen in deze nieuwe AMD cpu hype.;)

Laatst bewerkt:

JMM

Senior Member
AantalProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Boxed€ 317,68€ 317,68
1Asus RoG Strix X470-F Gaming€ 176,00€ 176,00
1G.Skill Trident Z RGB 16GB DDR4-3200 CL16 kit€ 138,00€ 138,00
3 productenOpslaan als eigen wensenlijstTotaal€ 631,68
Het jeukt echt zo om niet nu al deze set te bestellen haha.
Niet doen, ff geduld want je huidige setup is meer dan goed genoeg en als je mettertijd over zou gaan tot de Ryzen 3000 lijkt mij, o.a. een X570 mobo veel meer future proof..alhoewel dat ook koffiedik kijken is...Kan mij niet voorstellen dat je echt wat te kort komt met je 3930K...;)

Manyuken

Senior Member
Niet doen, ff geduld want je huidige setup is meer dan goed genoeg en als je mettertijd over zou gaan tot de Ryzen 3000 lijkt mij, o.a. een X570 mobo veel meer future proof..alhoewel dat ook koffiedik kijken is...Kan mij niet voorstellen dat je echt wat te kort komt met je 3930K...;)
Nee kom niks te kort, maar wil weer iets nieuws hahaha. Daarbij heb ik niet de voeding etc om het maximale uit deze cpu te halen....
Er is mij verteld dat het 1 van de betere overclock processoren was :D

JMM

Senior Member
Ik wil eigenlijk ook iets nieuws, zeker ook gezien mijn 9700K debacle maar niemand gaat profiteren van mijn "drang" zolang ik geen 100% zekerheid heb van wat er "werkelijk" komen gaat..

Wat mij betreft heb je in ieder geval een leuke thread gestart want dit is echt een "brandend" onderwerp, hehe...toch?? ;)

Maar ja, voorlopig gaan wij toch op onze honger moeten zitten...:p

Laatst bewerkt:

wailingwimmy

Senior Member
Daarbij heb ik niet de voeding etc om het maximale uit deze cpu te halen
Je koeler en voeding zijn ruim voldoende voor 4,6gh.
Singlecore dan nog steeds sneller dan die 2700X....
Maar die discussie hebben we al gehad , je wilt gewoon graag wat nieuws.
Nog ff geduld , ZEN3 komt echt wel.

JWL92

Senior Member
Geruchten / benchmarks van n zogenaamde 12 core waren 'r wel al. of ze 16 core naar t mainstream platform kunnen krijgen betwijfel ik n beetje ivm verbruik, zou me niks verbazen als die later gereleased word tho.

Zolang je kan wachten, je geld lekker op zak houden ;)

JMM

Senior Member
Als ik zo naar de "leaks" kijk, lijkt mij de 3600x, voorlopig dan, een dijk van een cpu qua prijs/prestatie voor de mainstream game pc user.

Nu, ik moet toegeven dat de 3700x ook interessant lijkt met zijn 5.0 GHz turbosnelheid maar of je daar veel meer voordeel gaat hebben t.o.v. een 3600x met zijn 4.8GHz turbosnelheid, als doorsnee gamer...dat zal nog moeten blijken..;)

Laatst bewerkt:

Manyuken

Senior Member
Als ik zo naar de "leaks" kijk, lijkt mij de 3600x voorlopig dan, een dijk van een cpu qua prijs/prestatie voor de mainstream game pc user.

Nu, ik moet toegeven dat de 3700x ook lekker lijkt met zijn 5.0 GHz turbosnelheid maar of je daar veel meer voordeel gaat hebben t.o.v. een 3600x met zijn 4.8GHz turbosnelheid, als doorsnee gamer...dat zal nog moeten blijken..;)
Haha ja daar twijfel ik ook tussen haha.

JMM

Senior Member
Offtopic...Hoop dat mijn knipoog smiley's geen verkeerde indruk geven? Ter info, ik ben 200% hetero...:D

Bovenaan