Ruis op pc speakers.

Hallo, Ik heb een setup waarbij ik 2 monitoren op mijn pc heb aangesloten, en de speakers gewoon op de pc zelf(Via de Line out), Nu heb ik op een van beide monitoren ook mijn Xbox one X aangesloten, en deze monitor vervolgens via een 3,5mm Male to Male(AUX) kabel verbonden met mijn pc op de Line- in, vervolgens de instellingen zo gezet dat je de input van de Line-in op de output van de Line out kunt beluisteren, maar nu geeft dit enkel veel ruis op de speakers. Dit is niet geval wanneer ik de aux kabel uit mijn pc ( of monitor verwijder)

Iemand enig idee hoe dit is op te lossen ?

seb83

Senior Member
Wat is het doel van deze opstelling? Wil je het geluid van je Xbox via je pc speakertjes horen?

Wat voor speakerset is het?

Ja ik wil gewoon zowel mijn pc , als de xbox op dezelfde speakers kunnen beluisteren zonder telkens een kabel te moeten verwisselen.

Betreft speakers : Logitech Z130

(minimale speakers omdat ik niet graag van die uit de kluiten gewassen speakers op mn bureau heb :) )

seb83

Senior Member
Je moet eerst weten of je monitor wel geluid dat via HDMI binnenkomt over de line out kan uitsturen. Wat gebeurt er als je de line out van de monitor waarop je de Xbox hebt aangesloten rechtstreeks verbindt met je speakers? Krijg je dan geluid?

Zo ja, dan is een mogelijke oplossing een mini jack switch, zoiets bijvoorbeeld: https://www.onlinekabelshop.nl/3-5mm-jack-stereo-audio-schakelaar-2-poorts?channable=e17871.NDg2MTU&gclid=CjwKCAiArK_fBRABEiwA0gOOczNLO_opDqhYi9_dASD3szpXSgBjL97pBDO6hg_PQnQKAcBQFe-TEBoC6LwQAvD_BwE.

In/out verbind je met je speakers. Ingang 1 verbind je met de line out van je geluidskaart. Ingang 2 verbind je met de line out van de monitor waar de Xbox aan hangt.

Zeker kan de monitor dat, de manier waarop ik het nu doe werkt ook wel, maar met een irritante ruis op de speaker. en gek genoeg heb ik die ruis niet wanneer de aux uitplug

seb83

Senior Member
Duidelijk. In dat geval is je geluidskaart niet happy met de loop die je hebt gecreeerd.

De switch zou dat probleem moeten oplossen.

Bovenaan