Rol-Co Het begin van ronde 2 met de XFX 8800GT

Freaky1975

Senior Member
Er zit anders nog wel steeds een stijgende lijn in, maar misschien is die er dan nu definitief uit. Dus zelfs de LN2 koeling helpt nu niet meer? Moeten we dan maar allemaal effe flink duimen of een schietgebedje doen voor een fikse uitschieter? Is trouwens wel een brute score zou ik denken, ik weet niet hoe dicht de concurrentie je op de hielen zit, maar dit is redelijk stevig lijkt me...

Succes met de laatste loodjes...

Rol-Co

Senior Member
Koeling zit nu vast op 10 graden ....-80 loopt ie niet (of wel met hoger voltage maar dan krijg ik ocp) en bij -90 heb ik een coldbug en gaat de kaart in safemode.

maar het niet opstarten van 3d mark en vastlopen in de eerste 5 sec of tijdens opslaan van een screen ....omg .....3 uur aan het "pielen" geweest voor een paar fps...

Freaky1975

Senior Member
Ja, knudde is dat, ik herken het van het pogen tot overklokken van mijn 3870's... Denk je net dat ie een volledige run gaat halen, loopt ie vast... Heb ik ook wel meer dan een paar keer gehad. Nou doe ik niet mee aan de wedstrijd, dus ik laat het bij mij dan ook af en toe een poosje liggen om dan later nog es met vernieuwde kijk en zin verder te gaan. Voor jou hangt er de deadline aan en die rapscaw (?) hijgt aardig in je nek geloof ik!

rapsacw

Senior Member
Frustratie verhogend is ook nog dat ik bij mij heb gemerkt dat de 1e run na opstarten van 3dmark soms wel 5 fps hoger is dan de runs erna op dezelfde clocks. Heb jij dat ook gemerkt? En natuurlijk probeer je naar je max. clocks te gaan door een run te draaien, is ie beter dan screenshot maken etc. en dan de clocks verhogen en herhalen.., en dan is de nieuwe score vaak lager :(

NcowNteR

Senior Member
ziet er keurig uit rob,
maar wat zijn je plannen nu aangezien Rapsacw nu weer boven je staat, andere strategie of ga je wat anders doen?
veel succes in ieder geval

haroldpee

Senior Member
leuke ''teaser'' Rob ! Ben benieuwd wat de uiteindelijke score zal zijn.
Ik zal het in de gaten houden ; succes de laatste uurtjes

Goldstrike36

Senior Member
Oja dat is waar ook nog tot 00:00 dan hebben we een winnaar ik ben benieuwd of iemand nog voor een stuntje gaat zorgen, ik hoop het wel succes nog.

Freaky1975

Senior Member
Ik hoop voor je dat je nog een troefkaart in je mouw hebt zitten Rob, bijna 10 puntjes achter is op dit niveau toch wel veel en het lag ervoor zo dicht bij elkaar!
Zet 'm op in de laatste uurtjes!

Rol-Co

Senior Member
De kaarten zijn niet easy met o/c , zo heb je een paar gekke dingen zoals:

des te hoger de core des te lager je geheugen moet, dus samen hoog kan je vergeten
coldbug (of temp monitor) bij -90 en gaat hij in safemode.
bij hoge voltages op core en mem krijg je ocp (overcurrent protection ) en gaat je scherm uit en moet je rebooten.
In 2d heel vaak vastlopen of vastlopen bij het starten van rivatuner of 3d mark waardoor je uren bezig bent voor uberhaupt maar 1 score te hebben en vaak nog niet eens beter als de vorige.

Ook was het hier zo dat bijv de asus blitz 10fps lager lag op dezelfde clocks als de maximus (die van oldscarface) en ben dus over gestapt naar de maximus.
De maximus had ook nog een voordeel t.o.v andere borden dat je 8 fps kon winnen doordat de pci-e op 174 kon ,.....andere borden niet (getest met p35 van snot aap)

Kortom, een voordeel van 18fps met een maximus t.o.v andere moederborden maar het is echt de max helaas....de kaart is al vanaf het weekend weer stock, die 880 had ik 1x op 1024/2214/1150 maar hij liep voor de zoveelste keer vast tijdens opslaan.....dus ben ik gestopt.....ik vind het mooi en houd het voor gezien.
rapsacw succes met je overwinning :cool: of er moet nog iemand anders voorbij komen maar lijkt mij onmogelijk.

Gendo

Senior Member
Rol-Co wat je kan proberen is fraps te installeren en openen zodra je bench klaar is. Voordeel is namelijk da je maar 1 toets hoeft in te drukken om de screenshot te maken en op te slaan;) Het proberen waard toch? Dan kan je later je naam er nog bij photoshoppen enz.

rapsacw

Senior Member
Rob, bedankt voor de bloemen ;)
Het vaak vastlopen na de run als je bezig bent met de screenshots en validatie had ik ook, dat heeft met het geheugen te maken heb ik gemerkt. Nadat ik dat ook gekoeld had ben ik het gelukkig niet meer tegengekomen en daardoor kon ik veel beter naar het maximum van de kaart toewerken.

Bovenaan