RoG MY PC (Meteor)

Riwaa

Senior Member
Als eerst wil ik even aanmerken dat ik niet zo erg creatief ben. Ideeën heb ik wel maar ze daadwerkelijk uitwerken, lukt mij niet zo erg. Toch zal ik het proberen.

Het eerste gedeelte is een deels de waarheid en voor het andere deel is het fictief. In het tweede gedeelte zal ik dingen uitleggen waarom en hoeveel ik van hardware en -games houd. Veel lees plezier!

In februari kwam ik op het idee om een eigen PC in elkaar te gaan zetten. Ik vroeg op Hardware.Info of mijn setup, die ik zelf bij elkaar had gezocht, goed of niet goed zou zijn. Ik kocht in dezelfde maand alle onderdelen los zonder dat ik wist wat er in juni 2012 ging gebeuren. In frebruari had ik mijn eerste PC in elkaar gezet terwaarde van 900 euro. Die 900 euro was lastig om te sparen voor een redelijke Gaming PC. Meer had ik helaas niet om uit te geven.

In juni bemerkte ik al dat mijn PC aardig raar ging doen. Hij werd veel warmer dan normaal en het maakte veel meer herrie dan nodig. Ik besloot om een SSD erbij te halen en de OS erop te zetten. 60 euro kon ik nog wel redelijk snel erbij halen om het te kopen. 2 maanden later was het weer raak en gebeurde er nog iets vreemder dan in de maand juni. Hij begon helemaal blauw te worden! Dat fenomeen duurde maar 3 minuten en ik stond er voor 40 minuten verbaast naast te kijken.

Ik dus opzoeken wat het betekende maar niemand die het nog nooit eerder had meegemaakt. Dus moest ik het maar voor gezien houden.

Op 17 december was het wel weer raak. Op die dag zocht ik opnieuw of andere het ook zouden gehad. Ik kwam op die dag op Hardware.Info en zag dat iemand precies hetzelfde had meegemaakt. Hij noemde dat fenomeen de: "RoG My PC". Ik klikte dus op die link en kwam hier terecht maar weet nog steeds niet wat en of wie het heeft veroorzaakt.

Kunnen jullie mij helpen met het vinden van de oorzaak?

h03A371AE.png

Mijn huidige systeem (was): http://nl.hardware.info/usersystemen/17097/huidige-gaming-pc

Begin februari mijn oude gaming bak verkocht en een nieuwe gekocht. Zelf onderdelen uitgezocht en hier op het forum gevraagd of het een goede setup zou zijn voor dat geld. Na lang zitten denken en sparen het dan toch maar gedaan. Zelf onderdelen uitgezocht en zonder handleiding het in elkaar gezet. Helaas waren de HDD's op dat moment erg duur dus moest ik uitwijken naar een 500 GB HDD. Paar maanden later een SSD erbij gehaald om de OS en kleine programma'tjes erop te zetten zodat die dingen super snel zouden gaan laden. Vanaf die tijd zit ik met smart te wachten op een leuke actie voor nieuwe hardware. Helaas nog niet in de prijzen gevallen ermee.

Sinds een paar dagen ben ik ook bezig geweest met oc'en. Soms valt hij na 2 minuten van gamen uit en dan moet ik het weer opnieuw opstarten. Zelfs al is hij oc't, dan heb ik iets van 120-140 fps op low. Op Ultra wil ik het dan niet eens weten. Dat zal wel iets van 40/50 fps zijn. Als ik heb gewonnen dan oc ik hem maar al te graag om de beste fps te krijgen voor een nog betere gameplay. Als hij dan is oc't dan kan ik het op Ultra spelen met 100+ fps. Zodoende kan ik alles verder en eerder zien. Precies wat een gamer nodig heeft.

Op dit moment doe ik Medewerker ICT Niveau 2 leerjaar 1. Op elke moment van de dag ben ik dan bezig in het HardwareLab om opdrachten uit te voeren. Daar zit ik bijna de meerderheid van de uren van mijn opleiding.

131_N177_webview1.jpg

Als ik niet op school bezig ben met al het mooie hardware, dan spreek ik vrijwel altijd over de nieuwtjes thuis en of vrienden.

Gamen doe ik waarneer ik het maar kan waarbij Battlefield 3 en FarCry 3 mijn favo spellen zijn. Helaas genoeg kan ik FarCry 3 niet op Ultra spelen, dan lagged hij hardstikke erg. Ik zou graag FarCry 3 en Battlefield 3 kunnen opnemen en streamen zonder lagg te krijgen als ik het opneem en of stream. Want mijn huidige setup is daar helaas te slecht voor. Als ik opneem heb ik een framedrop van 15/25 fps. Dat is toch echt teveel verlies voor als je het opneemt. Dat gebeurt zelfs als mijn GPU overclocked is En ik als 18 jarige kan in deze tijden maar moeilijk een stage vinden, laat staan een baan.

Maar waarom nou een upgrade van deze PC? Omdat ik een echte Gamer en -Hardware fanaat ben. Hoe kan je dat in godsnaam bewijzen? Heel erg moeilijk. Als een echte Gamer en -Hardware fanaat kan je nagenoeg nooit teveel vertellen tegen mensen welke hardware beter is dan de andere en welke Game het meest geschikt is voor uw PC. Willen ze FarCry 3 spelen maar is hun systeem een beetje oud? Dan stel ik een nieuwe samen onder hun budget. Dat is wat ik het meeste doe voor andere in het dagelijkse leven. Als ik daar niet mee bezig ben, dan is het wel op HWI kijken voor de nieuwste hardware reviews en nieuwtjes. Als dat is gedaan kijk ik meteen naar youtube om, om daar Battlefield 3 filmpjes te bekijken van een World Champion Battlefield 3 player. Hij heeft altijd wel tips and tricks in petto waardoor je nog beter word. Dan ga ik aan de slag met Battlefield 3 en die dingen uittesten. Daardoor kom ik vrijwel altijd in de top 3 en winnen we ook bijna altijd wel. Als een echte Gamer kan je maar geen genoegen nemen met 60 FPS. Dat is te weinig om op te spelen. Of je word constant met Gun Master neer geknalled omdat je net ietsjes slomer bent dan de andere en die dus minder snel ziet.

GrabThaTheeeyy.png

Als een Gamer en -Hardware liefhebber is het lastig om het naar buiten te brengen hoeveel je er nou van houd. Door tekst, video of een plaatje is het nog lastig. Stiekem is het niet uit te leggen hoeveel ik ervan houd. Daarom verdient mijn PC een RoG upgrade zodat ik op elk spel iedereen kan dominaten! :D

Ps. Iedereen om me heen merkt dat ik een echte gamer en -hardware fanaat ben. Zelfs op school ben ik er 24/7 mee bezig. Dat maak de leraren ook helemaal gek inlcusief mijn vrienden.

Mijn bekabeling is ronduit slecht gedaan door mezelf:lol:

IMG_0058.jpg

Tenslotte wil ik nog 1 van mijn video's die ik zelf heb gemaakt van Battlefield 3 hier neerzetten. Deze is al van een tijd geleden maar dat maakt op zich niets uit.

So Hardware.info, Asus en Tones.be please "RoG my PC"!

May the RoG be with me!

Bijlagen

Laatst bewerkt:

denniscan

Member
Als je pc werd vernietigt werd hoef je al niet meer te doen helaas het gaat over een upgrade als prijs en geen nieuwe pc krijgen.
En over downloaden is ook geen reden van vervanging volgens mij dat hardware.info op tegen is ik weet alleen niet tot hoever.

Riwaa

Senior Member
Als je pc werd vernietigt werd hoef je al niet meer te doen helaas het gaat over een upgrade als prijs en geen nieuwe pc krijgen.
En over downloaden is ook geen reden van vervanging volgens mij dat hardware.info op tegen is ik weet alleen niet tot hoever.
Het was meer bedoeld dat mijn PC in de war is geraakt met de bekabeling en hardware en ik geen geld heb om het te upgraden.
Hoe verre het zit met het downloaden weet ik ook niet. Heb het daarom maar veranderd naar het kijken ervan.

denniscan

Member
Het was meer bedoeld dat mijn PC in de war is geraakt met de bekabeling en hardware en ik geen geld heb om het te upgraden.
Hoe verre het zit met het downloaden weet ik ook niet. Heb het daarom maar veranderd naar het kijken ervan.
Mijn pc zit ook in de war kwa kabels maar daar heb je geen upgrade voor nodig om op te lossen lijkt me eigenlijk werkt het toch

Riwaa

Senior Member
Mijn pc zit ook in de war kwa kabels maar daar heb je geen upgrade voor nodig om op te lossen lijkt me eigenlijk werkt het toch
Het gaat om het idee dat er iets is gebeurt door die meteoor. Daarnaast moest ik iets creatiefs verzinnen. Ik ben ook een gamer en een hardware liefhebber.

Af en toe dan gaat hij harder werken en dan bonk ik er één keer tegen en dan is het weg. Weet niet wat dat is maar het klinkt niet goed.
Ook word het erg warm binnen.

Laatst bewerkt:

Riwaa

Senior Member
Mocht je winnen dan is het je gegunt .... jammer dat ik totaal niet creatief ben o_O
Tja, het is maar de vraag of ik win. Het is immers lastig om iets unieks te verzinnen en ik zie ook een paar andere hele goede tussen.

Bedankt, ookal heb ik zo mijn twijfels. :p
Leuk gedaan , bekabeling het pijnpunt van iedere PC ;)
Haha dankje! Was lastig om tot dit eindproduct te komen. Ja dat klopt, weet ook niet echt precies hoe ik het goed moest bekabelen aangezien dit mijn eerste zelfbouw pc is.

Riwaa

Senior Member
Ik zou wel even Niveai in "niveau" veranderen..
p.s. bestaat dat echt niveau 2? Bij mij op het MBO was 3 het laagste (ikzelf deed 4 -> nu HBO)
Haha, zoveel tekst dat er wel een foutje in kan zitten. Zal het meteen veranderen.
Ja, dat bestaat echt. Het is het laagste, maar zeker niet een verkeerde opleiding. Waarneer was dat, als ik vragen mag?

Bovenaan