ROG my PC en het verhaal van een hardware geek

Devion

Member
Emotie

Waarom mijn PC en niet een PC van een andere Hardware.info'er? Ik ben een hardware liefhebber zolang ik mij kan herinneren. Zelf bouw ik jaarlijks tientallen systemen voor familie en vrienden om maar de nieuwste hardware in mijn handen te krijgen en ermee te spelen. Of het nou een simpel office systeem is, een high end systeem of een bang-for-buck PC. Het is zelden dat ik iets verdien aan deze PC'tjes en doe het puur uit de liefde die ik heb voor gadgets en de nieuwste hardware. Daarna finetunen om het systeem zo snel en stil mogelijk te maken!

Eerste project

Mijn eerste PC, die ik van mijn eigen geld heb gekocht, was een Athlon XP 2000+. Een heethoofd van jewelste, zeker in een giet ijzere kast. Hier begon mijn passie voor de PC hardware. Andere koeler, andere kast, we kennen het verhaal wel. Uiteindelijk was dit niet genoeg en heb ik een kast genomen met 6x80mm fans. Stil was de kast niet, koel was de PC nog steeds niet, maar de voldoening die ik hier uit haalde was onbetaalbaar. Later kwam er een Creative NVIDIA 4800SE 128MB AGPx8 bij. Laatste serie consumenten videokaarten die Creative ooit heeft gemaakt. De kaart en de doos heb ik nog en zal ik nooit wegdoen.

Laatste project

Het laatste PC'tje wat ik heb gebouwd is voor een oom van me. Een mooi ITX kast van LianLi, met een SSD en HDD in 1 bracket, speciale koeler om de AMD FX6300 koel te houden in dit kleine sneller systeem. Ik heb zelfs de fan in de voeding omgedraaid om optimale airflow in de PC te krijgen en zo processor koeler te houden. Supersnel, mooi en klein office systeem samengesteld en alles onder € 500. Ook niet onbelangrijk, het systeem past perfect tussen zijn HiFi. Ik denk dat de liefde voor allerlei hardware een beetje in familie stroomt. :)

internetgrot.jpg
[SUB]Foto gemaakt door mijn oom, hij is erg nogal trots op.(En ik nog iets meer ;))[/SUB]

Bijzonder hardware verhaal

Ook heeft PC hardware mij op mooie plekken gebracht. Of ik nou mijn oude 8800GTS verkocht op Utrecht Centraal of een Hanns.G 27 inch monitor demonstreren en voor een prikkie wegdoen zodat iemand anders ervan kan genieten. Achter elk stukje hardware zit een mooi verhaal en deze koester ik. Het mooiste verhaal is met mijn Asus Geforce 7900GT.

Deze videokaart ging in de zomer van het jaar 2006 stuk en besloot deze te retourneren. Ik was sinds kort in bezit van een OV en omdat ik een armlastige student was, besloot ik deze zelf terug te brengen naar de webshop Azerty in Raalte. Ik ben met de trein afgereisd naar Raalte en ben ik gaan lopen vanaf het Raalte CS:)P). In volle overtuiging liep ik pontificaal de verkeerde kant op. Na ongeveer een uur de verkeerde kant op te hebben gelopen, eindigde ik bij een boerderij. Omdat ik goed verdwaald was heb ik maar om hulp gevraagd.

Met mijn zwaar bezwete voorhoofd(Het was nogal warm), ben ik opgevangen door een ouder echtpaar. Deze bood mij te drinken aan en vroegen ze wat mij toch bezielde om helemaal naar Raalte af te reizen. Na alles uitgelegd te hebben, konden ze hier wel om lachen. De man heeft mij toen naar Azerty gebracht met de auto en daarna naar Raalte CS om mij op de trein te zetten. Dit vergeet ik de rest van mijn leven niet.

Bijzondere hardware aankopen

Verder heb ik een MySN speciaal uit Duitsland besteld omdat ik een half jaar ging studeren in Zweden. Ik wilde perse iets bijzonder en geen Xxodd of BTO. Half jaar lang heb ik vanuit mijn studenten kamer in Zweden kunnen gamen en van hardware kunnen genieten. Ook in Zweden heb ik nog een aantal PC's gerepareerd en wilde ik solliciteren bij lokale computerboer. Helaas kon dit niet ivm student status die ik had. :( De laptop heb ik weer na een half jaar weer verkocht toen ik terug in Nederland was zodat iemand er anders van kon genieten.

Laatste, meest bijzondere aankoop is mijn 30 inch HAZRO beeldscherm die ik speciaal uit Engeland heb laten overkomen. Ik kon een Catleap e.d. kopen, maar ik wilde iets bijzonder. Een merk die je niet veel tegenkomt. Uiteindelijk via overclockers.co.uk en een speciale NetTeller creditcard aangevraagd om deze monitor te bemachtigen. Prachtige monitor met een zeer hoge resolutie van 2560x1600.

Werk

Door mijn hardware hobby heb ik zelfs werk in een computershop gekregen. Ik werd parttime PC reparateur/bouwer bij de computerboer waar ik mijn eerste computer ooit heb gekocht. Hier heb ik 4 jaar met veel plezier gewerkt en zou ik in de weekend nog wel bij willen springen om maar de nieuwste hardware in mijn handen te hebben. Hier kom ik dan ook nog regelmatig om wat te kletsen over, onder andere, hardware.

Op een gegeven moment was ik zo thuis in de videokaarten, dat ik een videokaart direct kon zeggen welke serie, versie en fabrikant deze was met het blote oog!

Huidige setup

Ik heb talloze setups versleten altijd op zoek naar iets nieuws en unieks. Crossfire/SLi, voor de gein een 1000 watt voeding proberen, tientallen kasten versleten(P182, Stacker, Andere LianLi, Aerocool etc.) om maar weer mijn PC om te bouwen. Mijn huidige PC is daar een mooi voorbeeld van.

- Kast: LianLi A05N
Super licht, erg stijlvol. Maar wat mij echt trekt tot deze kast is de afmetingen. Door de voeding onder de HDD bracket te plaatsen is de kast niet hoger dan een mATX kast. Ik heb mij altijd afgevraagd waarom ze dit niet eerder hebben gedaan.

- Moederbord: Asrock 990FX Xtreme3
Niks bijzonder....helaas

- CPU: AMD Athlon X2 555BE
Unlocked naar 4 cores met een Scythe Orochi (Wat een beest van een koeler!)
Speciaal deze CPU gekozen om te kijken hoe het unlocken in zijn werk ging. Eitje en draait 24/7 stabiel.

- Geheugen: 2x8GB Corsair Vengeance
Niks bijzonder....helaas

- Videokaart Gainward Geforce GTX580 1536MB Phantom
Prachtige kaart. Een absoluut eyecatcher

- Geluidskaart: Asus Xonar D2
Wat een geweldige kaart is met de LED's die aangegeven welke poort wat is. Ook de coaxiale/optische uitgang in 1 vind ik een geniale uitvinding.

- Voeding: Seasonic X560
Semi passief, gold, need to say more?!

- Beeldscherm: HAZRO 30iWie 2560x1600
Mooi strak design. Industrieel, stevig en uniek!

Dus heb ik een upgrade echt nodig? Nee, zelfs met de hoge resolutie kan ik nog redelijk gamen op medium/high. Waarom ik de upgrade wil is omdat graag een nieuw hardware hoofdstuk wil toevoegen. Zelf heb ik nooit snelste van het snelste gehad. Ja ik heb wel eens SLi gedraaid, maar dat was uit nieuwsgierigheid en met kaarten uit de vorige generatie. Ik zou voor het eerst in mijn leven wel eens een MONSTER PC willen hebben. En als ik niet de winnaar mag zijn, dan bied ik mij graag aan om de PC te bouwen. :)

http://nl.hardware.info/usersystemen/2375/klein-kastje-groot-scherm

Laatst bewerkt:

Mindpower

Member
Haha mooi verhaal over de gang naar Raalte. Was laatst van plan om daar ook naartoe te gaan om een product te retourneren (Heb nog een P8H67 B1 moederbord). Alleen Google Maps adviseert als je met het openbaar vervoer naar Azerty wil, om het laatste stuk een taxi te nemen :)

Devion

Member
En terecht! :p

Eigenlijk zou ik mijn verhaal moeten updaten, want er zijn al meerdere laatste projectjes geweest ~_~....

En zit nu een Phenom X6 in xD

Laatst bewerkt:
Bovenaan