RoG my PC (2009 build, i5-750, eigen bouw)

denniscan

Member
http://nl.hardware.info/usersystemen/18512/intel-i5-750

Reden mee te doen aan de prijs:

Mijn systeem is weer aan vernieuwing nodig.
Is weer weer veroudert voor dagelijks gebruik en ik wil wel eens games op hoogste kwaliteit willen spelen.
Dat is me nog bij veel games niet gelukt alleen simpelere games.
Ik speel games zoals veel total war series, planetside 2 en battlefield 3 en kan ook niet wachten op Rome 2 zal wel zwaar game worden denk ik.
Waarom ik graag wil winnen is omdat ik graag op de kosten wil besparen en dat ik nooit zo veel geld ga uit geven voor pc als het na 3 jaar weer veroudert is.
En tweede reden waarom ik wil winnen laat asus mijn msi onderdelen vervangen door asus onderdelen dat ik de asus ook kan ervaren.

Informatie en geschiedenis:

Ik had toen een msi moederbord gepakt en wow zoveel mogelijk zelfde merk toen pakken om problemen te voorkomen dat het eerste pc was.
Waarschijnlijk maak niks uit of het twee verschillende merken zijn of wel?
Ik heb voor de pc-kast en 24 ing-scherm toen die tijd rond de €900 betaald.
En heb de cpu van 2.66ghz naar 3.6ghz geklokt hopen dat goed gedaan is zo het lijkt is het gelukt (wel geen standaard cpu koeler gebruikt bij over clocken).
Videokaart was eigenlijk toen die tijd verkeerde keuze denk ik maar had toen niet meer geld.
Ik had beter met een andere gpu koeler moeten kiezen spellen lopen er wel op.

Problemen mee heb:

Wat ik ook nog tijdje geleden geprobeerd heb een geforce 7900gt in de pc te stoppen eerst werkte videokaart moest ik raar genoeg videokaart overclocken om werkt te krijgen op Windows 7 beetje raar eigenlijk maar toen ik deed werkte die het wel.
Ik dacht er aan om de tweede scherm de Philips mee te draaien maar lukte niet echt goed driver probleem met de amd 5770 weet misschien een oplossing hier voor of is gewoon niet mogelijk?
Nu stuurt amd msi hd 5770 de 2 schermen weer aan.
Waar ik ook tijdje terug problemen mee had is dat ik de pc aan zet maar niet opstart ook geen beeld dat de pc wel aan staat.
En als ik dan opnieuw opstart dan doet de pc het wel iemand idee waar dit kan aanleggen(laatste tijd lijkt die weer normaal te werken)?

Als ik niet win waarschijnlijk ook niet zou zijn welke upgrade of nieuwe pc?:

Hoe ik de systeem moet gaan upgraden moet ik de moederbord en cpu ook vervangen.
Misschien wat meer werkgeheugen en een ssd er bij en welke videokaart zou dan beste keuze zijn voor mij voor de toekomstige games?

ik hoop niet dat jullie te veel erge aan men taal gebruik.
Ik hoop dat jullie me ook me beetje advies kunnen geven.
Ik doe dit eigenlijk voor twee doel einde.

Misschien dat er nog foto er komen heb alleen geen foto toestel alleen oud mobieltje waar een camara opzit moet nog cabel zoeken voor naar de pc te overzetten dus ik weet niet zeker dat ik het vind of zou ik gewoon afbeeldingen van internet pakken?

http://nl.hardware.info/usersystemen/18512/intel-i5-750

Laatst bewerkt:

Chrosan

Member
Ik denk niet dat dit de correcte plaats is om te vragen hoe je best je pc kunt upgraden.
Maar je kunt best beginnen met een budget op te stellen (hoeveel wil/kan je uitgeven) en wat is je doel? Welke games/programma's wil je draaien? Een ssd zou een goede eerste upgrade voor je zijn. Je hebt SATAII poorten op dat moederbord dus je kan niet volledig de SSD benutten maar toch gaat het een degelijk speed boost zijn en deze kan je natuurlijk in toekomstige upgrades/builds gebruiken. De meest gebruikte modellen zijn de crucial m4 en de samsung 830, deze hebben reeds bewezen dat ze betrouwbaar zijn en een goede prijs/performance ratio hebben. Ook kun je eventueel de grafische kaart upgraden maar alles hangt er vanaf wat je budget is en wat je wil bereiken.
Een tip: je kan naar de advies builden kijken op deze site natuurlijk!

denniscan

Member
Ik denk niet dat dit de correcte plaats is om te vragen hoe je best je pc kunt upgraden.
Maar je kunt best beginnen met een budget op te stellen (hoeveel wil/kan je uitgeven) en wat is je doel? Welke games/programma's wil je draaien? Een ssd zou een goede eerste upgrade voor je zijn. Je hebt SATAII poorten op dat moederbord dus je kan niet volledig de SSD benutten maar toch gaat het een degelijk speed boost zijn en deze kan je natuurlijk in toekomstige upgrades/builds gebruiken. De meest gebruikte modellen zijn de crucial m4 en de samsung 830, deze hebben reeds bewezen dat ze betrouwbaar zijn en een goede prijs/performance ratio hebben. Ook kun je eventueel de grafische kaart upgraden maar alles hangt er vanaf wat je budget is en wat je wil bereiken.
Een tip: je kan naar de advies builden kijken op deze site natuurlijk!
Ja dat misschien dat niet echt hoort maar hier kan je toch gewoon antwoorden of niet? maak niks uit kwa wedstrijd en groot probleem is het ook niet lijkt me.
Ik wow de crucial m4 128 gb halen tijdje terug voor 90 euro in een keer zijn naar 100 euro dat vond ik wel jammer die wow ik ergens in 31 december gaan bestellen.
Grafische wow ik ook nog upgrade ja grafische kaar wow ik max 300 euro dat vind ik vrij veel en weet ook niet of het echt zin heeft met de van de pc ondersteund wat je zegt over sata maar ook de pci-expres is ook bij niet 3.0 dat bij de geheugen is of beter wachten op een pc van ddr4 dan compleet nieuwe.
Games doe ik vooral total war maar ook planetside of battlefield is niet echt een game.
Ik zat ook eerst een controller te denken voor de ssd maar sommige zeggen dat die dingen ook niet presentatie halen wat gewoon normaal op een moederbord zit dus tja.
En bij vorige systeem waar ik een dure videokaart gehaald (zonde van geld toen) hebt bleek daarna dat mijn cpu de presentatie belemmerde daarom heb ik nu ook deze systeem ik weet niet of mijn cpu nu echt veroudert is lijkt me niet maar ik weet niet zeker.
En advies voor builden is dat niet bedoeld voor een complete nieuwe systeem?
Maar ik heb toch al een bestaande is het dan nog te vergelijken?
En nog bedankt voor reactie

Bovenaan