RoG my Biscuit Prime [VIDEO]

Deze wedstrijd komt als geroepen, net als voor meerdere deelnemers van deze actie.
Daarom wens ik bij deze alle andere deelnemers een flinke dosis succes, dat de creatiefste/beste moge winnen.
Het zal menig lezer van deze thread gegarandeerd opvallen, ik ben nog niet zo lang lid van HWI. Toch check ik bijna dagelijks HWI en kijk al maanden trouw naar Hardware Info TV, en voor hardware te vergelijken of reviews te checken weet ik geen betere plaats dan HWI. Ik ben nu eenmaal niet zo iemand die veel op forums plaatst of onder artikelen reageert. Ik lees forums en reacties wel. Daarvoor heb je geen account nodig. Nu door naar de inhoud waar het om draait.

De vraag is natuurlijk waarom je de gulle upgrade nodig hebt. Laat ik daarom maar beginnen met uit te leggen wat ik momenteel bezit aan systemen. Dat is een eeuwenoude (computerjaren) samengestelde desktop pc die ik nog amper gebruik omdat hij te traag is voor mijn dagelijkse gebruik en mijn laptop een stuk sneller is. Hierbij meteen de links naar deze twee user systemen van mij: (clickable >) Desktop PC genaamd Biscuit Prime en Laptop genaamd Digital Scorpion.

Biscuit Prime:

Mijn laptop is niet traag te noemen, een ASUS met 6 GB RAM (zelf bijgeprikt, origineel 3 GB) en een i3 350M processor, dat kan nog best goed mee. Echter heeft mijn pareltje sinds de laatste maanden last van oververhitting. Tijdens het draaien van zware software en/of games, dan haalt mijn processor zijn grens van 90 graden celcius waarbij hij zichzelf uitschakeld om fase omelet te voorkomen. Ik hoor je al denken; "Maak dat ding dan eens open en haal die kringlooplading aan stof eens uit dat ding, dan raakt hij vast niet meer oververhit." Maar niets is minder waar, ik open mijn laptop regelmatig om hem stofvrij te maken en te houden sinds hij oververhit raakt. Heeft dit geholpen? Nee, maar het kan geen kwaad dus ik hou hem lekker stofvrij. Wat wel een beetje helpt, is door Digital Scorpion (mijn laptop) op een laptop verhoger te plaatsen waardoor hij meer ademruimte heeft onder de laptop. In combinatie met mijn billige usb fan (zie foto's hieronder) kan ik mijn laptop nog met hakken over de sloot redden van een brandende dood. Toch haalt mijn laptop nog regelmatig 85 a 87 graden, aldus Core Temp, die ik altijd in de achtergrond moet laten draaien terwijl ik bezig ben met zware programma's om mijn temperatuur in de gaten te houden. Zelfs als ik game moet ik regelmatig ALT+TAB'en om de temperatuur te checken zoals ik nog op tijd de game kan afsluiten door middel van CTRL+ALT+DEL.
De laptop verkopen is geen optie aangezien ik deze voor school nodig heb en mijn desktop pc is lang niet snel genoeg voor de software goed te draaien die ik regelmatig gebruik. Dus dat is sparen geblazen, en dat is niet makkelijk als 19 jarige student die alles zelf moet betalen.

: Digital Scorpion

Maar waarom heb ik dan een snelle ASUS RoG PC upgrade nodig? Omdat een computer de wondermachine is die mijn grootste passies waarmaakt. Namelijk 3D modelling en animation, video editing, digital art en natuurlijk gaming. De computer zelf is ook een passie van me, ik hou ervan om pc's te bouwen en de nieuwste hardware in de gaten te houden. Ik game heel wat, maar jammer genoeg heeft "settings:high" of "settings:ultra" nooit in mijn woordenboek gestaan. Met een ASUS RoG upgrade zal dat er hopelijk eindelijk eens van komen. Nu is mijn PS3 de fijnere game machine, daar wil ik dolgraag verandering in maken met een dikke pc. Op het moment volg ik een opleiding voor cameraman en hierbij doe ik veel full hd video's monteren, op hoger niveau vraagt dat toch wat van je pc. Na mijn huidige opleiding afgerond te hebben ga ik de opleiding International Game Architecture and Design volgen te Breda, om hier mijn nummer 1 passie te leren en perfectioneren, 3D modelling/animation. Hiervoor zou een dikke ASUS RoG PC perfect voor zijn, lekker onbezorgt werken aan 3D meshes zonder dat je pc oververhit raakt en lekker snel renderen. Voor het 3D animatie stukje in onderstaand filmpje moest ik al meer dan 10 uur renderen, in de nacht door laten renderen is geen optie met mijn licht ontvlambare laptop.
Dan heb ik het nog niet gehad over USB 3.0, dat klinkt nu al heel gewoon maar mijn laptop heeft dat niet, laat staan mijn desktop pc. Laat ik nu net dagelijks tientallen gigabytes vervoeren, vooral voor grote videobestanden te backuppen en uit te wisselen met mijn stageplek. Het zou heel fijn zijn dit met een USB3 external HDD en USB3 stick te doen. Een SSD als systeemschijf is nog zo'n luxe die blijkbaar heel gewoon geworden is, en ik nog niet heb. Terwijl ik dat juist zo goed kan gebruiken.

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan maar ik denk dat deze post een beetje te lang begint te worden en vele lezers TLDR hebben (Too Long Didn't Read) en ik heb mijn punt wel gemaakt denk ik zo. Dus ik rond het af met een mooi filmpje. Beeldmateriaal is zelf gefilmd, animatie is geheel zelf ontworpen/geanimeerd in Autodesk Maya en het totaal gemonteerd in Adobe Premiere Pro, icm Adobe After Effects. De muziek die ik erin gebruikt heb is te vinden in de videobeschrijving en aftiteling.

Een dankwoord aan Hardware.Info, ASUS, Intel en Tones.be dat deze wedstrijd mogelijk is. Veel kijkplezier en nogmaals: alle deelnemers aan deze actie veel succes, het is jullie gegund.

ps. Bekijk de video in fullscreen voor de beste kijkervaring, ik ben zo vrij geweest de ingesloten video automatisch al in 1080p te laten afspelen.​

Laatst bewerkt:
hupsakee daar gaat mijn mooie opmaak, het voorbeeld van mijn post was een stuk breder dus nu is alles een beetje verplaatst, en het ergste... de ingesloten video is vierkant.

Klik maar op de titel van de video boven in de embedder om de youtube link ervan te openen en dus het hele breedbeeld te zijn. Veel kijkplezier.

anders hier de link: http://www.youtube.com/watch?v=aihBB09o5x8&hd=1

Laatst bewerkt:

dexx

Member
Ik zal de rest van mijn reactie hier plaatsen ;-) Jij hebt ook een tof filmpje! Dat stuk met de libelle al eerder opgenomen zeker? Ziet er nog mooi zonnig uit. Knap met die animatie ook! Doe je zoiets met cinema 4d oid? Ik heb er zelf ook ooit naar gekeken (goedkopere programma's dan) maar animeren is volgens mij niet makkelijk!

Ja met die Libelle is inderdaad in de zomer opgenomen. Ik had de footage nog niet echt ergens voor kunnen gebruiken, nu is de tijd dacht ik. Ik heb al met allerlei 3D programma's gewerkt, zoals Autodesk 3DS MAX, Maxon Cinema4D en Blender. Maar sinds kort ben ik helemaal over naar Autodesk Maya (die robot is daar in gemaakt). Hoofdreden voor bij Maya te blijven nu is dat de opleiding 3D Visual Art die ik ga volgen alleen in Maya lesgeeft.

Succes Dexx, that you may be the lucky RoG Winner

EDIT: Na je reactie nog eens gelezen te hebben zie ik dat ik nog niet alles beantwoord heb.
Ja 3D modeling is inderdaad heel ingewikkeld en moeilijk, als je het vergelijkt met video's monteren.
Maar het is echt een passie van me geworden, ik hou ervan, dat is de enige manier genoeg motivatie te hebben om er de top mee te bereiken. Het is tientallen uren aan tutorials kijken, vervolgens honderden uren oefenen, en dan nog eens tientallen uren tutorials kijken/guide's lezen/forums lezen. Dat is als je de goede tutorials wee te vinden.

Laatst bewerkt:
Bovenaan