1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Resolutie problemen

Discussie in 'Monitoren' gestart door Mart-Jan, 17 mei 2019.

1. Mart-Jan

Mart-Jan Member

Sinds:
    30 jun 2018
    Hallo,
    Vanmorgen heb ik een update gedaan naar windows 10 versie 1809 x64.
    Na de reboot was mijn 2e scherm op resolutie 1600x1200 gezet. Bij de display settings en in de driver staat geen 1920x1080 optie meer.
    Mijn primaire scherm geeft geen problemen.

Mijn primaire scherm draait op een Nvidia GTX 1070, maar mijn secundaire op Intel(R) UHD Graphics 630.
    Dit komt omdat mijn secundaire monitor alleen via VGA kan worden aangesloten, en die aansluiting is helaas niet op mijn gpu.

Het is wel een oud beeldscherm, een Acer X243H
    Ik heb al geprobeert om de drivers van de UHD graphics te updaten, maar na de update is er niets veranderd.

Iemand ideeën?

2. nutty

nutty Senior Member

Sinds:
    10 okt 2009
    Kijk eens in apparaatbeheer of de juiste monitor wordt weergegeven.
    De driver haalt daar de lijst met ondersteunde resoluties vandaan dacht ik.

3. Mart-Jan

Mart-Jan Member

Sinds:
    30 jun 2018
    Ik heb er zojuist naar gekeken, maar in de device manager staat de monitor gewoon op: Acer X243H, mijn primaire monitor staat wel op: 'Generic PnP monitor', maar daar zijn geen problemen mee

4. xzandr

xzandr Senior Member

Sinds:
    15 jun 2011
    Waren voor de update de Windows driver updates uitgeschakeld?

5. Mart-Jan

Mart-Jan Member

Sinds:
    30 jun 2018
    geen idee eigenlijk, is er een manier waarop ik dat zou kunnen achterhalen?

6. xzandr

xzandr Senior Member

Sinds:
    15 jun 2011
    Als je het zelf niet heb uitgeschakeld staat het standaard aan, in dat geval zou ik de drivers grondig verwijderen, en de nieuwste versies opnieuw installeren.

https://downloadcenter.intel.com/download/28783/Intel-Graphics-Windows-10-DCH-Drivers

https://www.geforce.com/drivers

De meeste problemen die ontstaan na een Windows update, komen door de automatische driver installatie van Windows.

7. Mart-Jan

Mart-Jan Member

Sinds:
    30 jun 2018
    ik ga het zo proberen, bedankt voor de hulp en ik laat nog weten of het probleem verholpen is

8. Mart-Jan

Mart-Jan Member

Sinds:
    30 jun 2018
    Ik heb de intel driver ge-de-installeerd, maar hij installeerde zichzelf weer voordat ik ook maar iets kon doen..
    De 2e keer dat ik de drivers probeerde te verwijderen, werkte alles opeens weer na de reboot.
    Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het probleem nu was, maar het is verholpen!
    Iedereen bedankt voor de input.

9. xzandr

xzandr Senior Member

Sinds:
    15 jun 2011
  10. FatBoyNL

FatBoyNL Senior Member

Sinds:
    20 apr 2014
    En als je dat te rigoreus vind kan je natuurlijk ook altijd even je netwerk verbinding uitschakelen voordat je handmatig gaat upgraden c.q de-installeren, rebooten en installeren. Wel eerst even handmatig de nieuwste drivers downloaden naturlijk ;)