### Regels competitie ###

diezel

Senior Member
zie dat hammer01 geen score heeft gepost misschien kan ik met zijn cpu verder gaan ?
koen kan jij iets regelen met hammer01

P33R

Senior Member
hij heeft dispensatie gekregen omdat ie al 2 borden heeft opgeblazen zoas je wellicht gelezen hebt.

de cpu zou al in koen zijn handen moeten zijn wellicht kunnen deze hem testen en dan jou er gelukkig mee maken. :D

diezel

Senior Member
koen gaat het even overleggen met de masters ...ik hoor het dan wel ...en sta achter de beslissing die ze nemen ..

meer kan ik niet doen .

Hammer01

Member
Mijn cpu ligt al in de kliko, helaas.Wist niet of ie het nog deed, en kon er ook geen garantie op geven, dus heb 'm weggemikt.

Rol-Co

Senior Member
Hij heeft gratie van koen en durft er niks meer mee, dan lijkt het me dat ie zelf mag weten wat hij met zijn cpu doet toch? En in dit geval was dat weg gooien.

Erg zat voor hem, heeft geld gekost en geen resultaat.

Bauke van den Berg

Senior Member
Ik zeg ook niet dat het niet mág, maar persoonlijk zou ik dan ook exact willen weten wat er mee aan de hand is. Zowel van de kant van HWI als van Hammer01 zelf. Het zou namelijk toch kunnen dat de CPU kapot/slecht is en dan lijkt een refund mij ook niet meer dan normaal, aangezien het dan een DOA betreft ipv. "dood door schuld". Maar wanneer de CPU wordt weggegooid is daarmee je kans op gratie ook naar 0 verschoven.

Rol-Co

Senior Member
Ja ik snap jou ook wel , maar na 2 dode borden zou ik ook niet zomaar in een ander bord steken...of je moet een hele doos hebben liggen.
Het blijft een moeilijk verhaal, weg gooien zou ik ook niet doen hoor maar toch wel voorzichtig mee zijn.

petervandamned

Senior Member
Mijn cpu ligt al in de kliko, helaas.Wist niet of ie het nog deed, en kon er ook geen garantie op geven, dus heb 'm weggemikt.
Op de 14de werkte de boel toch?

Re: Moederbord RMA,geen idee wanneer ik ´n nieuwe krijg

--------------------------------------------------------------------------------

Het plankje is binnen! Deze werkt gelukkig perfect, dus helemaal toppie!

Hammer01

Member
Jongens, jongens... Lees anders eerst het hele verhaal voordat je begint met oordelen.

Rol-co is de enige die, met betrekking tot mij en mijn CPU de hele achtergrond lijkt te kennen, petervandamned kent slechts de helft en Bauke, met alle respect, weet blijkbaar helemaal niet waar het over gaat.. Rol-co, bedankt trouwens; een échte overclocker, die er niet mee zit anderen een beetje te laten mee kijken in zijn keuken; respect. Ik heb waarschijnlijk meer gelurched dan deelgenomen in conversatie, maar ik heb genoten van je replies / objectieve meningsuitingen.

@ Peter en Bauke: Ik heb 2 borden vernaggeld, waarvan Koen weet heeft (deze heeft als bewijs RMA goedkeuringen van beide leveranciers van mij ontvangen), en waarna ik tevens heb aangegeven de betreffende CPU liever niet nog eens in een andere plank te willen steken. Koen had daar gelukkig begrip voor, en heeft mij ontheffing voor het indienen van scores gegeven.

Verder, Bauke, zit er op deze CPU's geen DOA, RMA of andersoortige garanties. Da's het risico van het vak; shit happens, live with it. Dat er nu iemand die jullie blijkbaar een warm hart toedragen, met een soortgelijk probleem zit als degene die trachtte de cpu te OC-en met 1.8V op lucht (en in het betreffende topic nota bene het hoogste woord had) tsja, ironisch genoeg, die dingen gebeuren, maar daar heb ik, of mijn CPU, weinig mee te maken. Zou me overigens niks verbazen als dat (1,8V lucht) de CPU is die Koen nu thuis heeft liggen..

Excuses voor dit relaas, ik ben aan 't stoppen met roken, en daar wordt ik chagrijnig van..

Edit: Bauke weet blijkbaar donders goed dat er geen garantie op zit...
Ik lees hier overal RMA, maar ik dacht dat vanwege de opzet van de competitie er geen garantie op de chipjes wordt gegeven?

Edit:

warranty(void);
Dacht al dat ik die reaktie ergens gelezen had, dus waarom dan refereren naar DOA, is mij een raadsel.. :s

Laatst bewerkt:

diezel

Senior Member
Als ik weer mee kan doen met een andere compo cpu doe ik niet mee voor de prijzen !
Maar gewoon voor de fun ...Het zou anders oneerlijk zijn als er een cpu van iemand anders dood ga
en die dus geen 2e cpu heeft ....Dit lijk mijn fair tegen over de andere ...

Dit heb ik vanavond ook besproken met Rob
mijn cpu is 100% DOOD

Bauke van den Berg

Senior Member
Ik weet wel hoe de vork in de steel zit, daar niet van. Ik weet ook van je gratie e.d. en ook dat er geen garantie op de CPU zit, zoals je hierboven aangeeft.

Maar als je het reglement van de compo leest, staat daar iets in de trant van;

Vanwege de opzet van de competitie zit er geen garantie op de CPU's.

Dit spreekt natuurlijk voor zich, want één ieder trapt dat ding natuurlijk ontzettend op zijn staart. Maar aangezien jij kennelijk een rot exemplaar hebt, dus niet eens aan de slag hebt kunnen gaan, lijkt mij dat daar in het kader van coulance wel wat op geregeld kan worden.

Vandaar dat ik het dus ook zo vreemd vindt dat je hem weggegooid hebt. Natuurlijk shit happens, je bent bij voorbaat al 'uit de competitie'. Maar dan had ik alsnog liever de CPU naar HWI gestuurd zodat er toch even kan worden gekeken wat nou concreet het probleem is.

Dat je na 2 kapotte borden geen zin meer hebt om er nog 1 aan te spenderen is natuurlijk niet meer dan logisch, want het moet natuurlijk wel een beetje leuk blijven.

Verder no hard feelings, het is ook geen veroordeling oid, meer een soort van verbazing:p

Laatst bewerkt:

Hammer01

Member
Nou, ik heb wel aan de slag kunnen gaan hoor, alleen mijn tweede bord hield er tijdens t tweaken van de NB-freq mee op (opgeblazen mosfet). CPU was stabiel tot 4550MHz op lucht, en het geheugen was ook al getweaked; DOA kon ik dus niet echt meer claimen, maar daar had ik ook niet op gerekend. Koop je iets zonder garantie, dan kan het voorkomen dat het spul defect aan komt, en moet je niet gaan lopen zeuren. De CPU heeft het verder ook gedaan, alleen een beetje vreemd dat mijn beider borden met stroomproblemen stuk gaan, vandaar ook dat ik geen zin meer had om deze cpu nog op een andere plank te steken. Op stock, of lichte oc, is het geen probleem, maar ga je meer vragen, dan gebeuren er vreemde dingen :<

Qonstant

Senior Member
Nou, ik heb wel aan de slag kunnen gaan hoor, alleen mijn tweede bord hield er tijdens t tweaken van de NB-freq mee op (opgeblazen mosfet). CPU was stabiel tot 4550MHz op lucht, en het geheugen was ook al getweaked; DOA kon ik dus niet echt meer claimen, maar daar had ik ook niet op gerekend. Koop je iets zonder garantie, dan kan het voorkomen dat het spul defect aan komt, en moet je niet gaan lopen zeuren. De CPU heeft het verder ook gedaan, alleen een beetje vreemd dat mijn beider borden met stroomproblemen stuk gaan, vandaar ook dat ik geen zin meer had om deze cpu nog op een andere plank te steken. Op stock, of lichte oc, is het geen probleem, maar ga je meer vragen, dan gebeuren er vreemde dingen :<
volgens de distri was het een DOA :roll: rma is nog in behandeling

Bovenaan