### Regels competitie ###

In deze post staan de officiële regels van de AMD Phenom II X2 555 overklok competitie. Let op: de regels zoals in deze thread zijn geldig en zijn nieuwer dan die eerder vermeld in het aankondigins nieuwsbericht!

Regels v. 1.1 - Changelog

• Verzendkosten voor België toegevoegd
  • Verduidelijking meedoen in twee categorieën
  • Downloadlinks benchmarks
  • Informatie over validatie
  • Versoepeling screenshot regel
  • Wat te doen bij vakanties e.d.
  • Informatie over lappen toegevoegd

Regels v. 1.2 - Changelog

• Versienummer wPrime toegevoegd (1.55).
  • Extra uitleg over deelnemen in twee categorieën.

Regels v. 1.3 - Changelog

• Verplichting om in user systeem de processor juist te koppelen
  • Twee usersystemen aanmaken als je mee doet in twee categorieën.

Regels v. 1.4 - Changelog

• Downloadlink URL SuperPi 1.6 aangepast.
  • Downloadlink verplichte desktopachtergrond toegevoegd.

Regels v. 1.5 - Changelog

• Verbod op gebruik AMD 890FX borden tot officiële release

Met welke hardware gaat er overklokt worden?

Speciaal voor deze overklokcompetitie hebben we met AMD een vijftigtal AMD Phenom II X2 555 Black Edition processors geregeld. Uit de naam Black Edition kun je al afleiden dat deze chips geen vaste multiplier hebben. Ideaal voor overklokkers dus! Deze 50 processors komen gegarandeerd uit exact dezelfde batch en zouden dus een vergelijkbaar overklokpotentieel moeten hebben.

In onze prijsvergelijker kost de processor minimaal

Laatst bewerkt:

Massman

Senior Member
Snel vraagje: gaan we aan de slag met de laatste versie van Wprime, of met de officiële HWBOT versie (V1.55)?

Mod_Aap

Senior Member
Het is toegestaan om in beide categorieën mee te doen, met dezelfde processor wel te verstaan. Je kunt echter slechts in één categorie een prijs winnen. Ben je bij onder 0 tweede en bij boven 0 derde, dan vervalt deze laatste prijs.
Erm, wat gebeurd er als je in twee categorieën op de zelfde plaats eindigt?

Want dat wordt natuurlijk rellen door de gene die dan 4de is in de categorie waar de podium plaats wel voor wordt geteld.

Categorie onder nul wordt als 'belangrijker' geacht als de categorie boven 0. Ergo; als iemand zowel in onder 0 als boven 0 tweede wordt, vervalt z'n positie in de categorie boven 0.

(en nee, daar gaan we geen discussie over beginnen. :p)

X-Tripiot

Senior Member
kun je ook meerdere benches insturen dus zegmaar dat je dinsdag wprime,cinebench,superpi enz alvast instuur? ivm me ln2 niet lang te bewaren is :D

wesjuhdabomb

Senior Member
kun je ook meerdere benches insturen dus zegmaar dat je dinsdag wprime,cinebench,superpi enz alvast instuur? ivm me ln2 niet lang te bewaren is :D
TS zei:
Wat te doen bij vakantie e.d.?

De resultaten van de vier benchmarks dienen, zoals besproken, telkens binnen een periode van twee weken geplaatst te worden. Ben je tijdens één van deze periodes met een goed excuus verhinderd (bijvoorbeeld een vakantie) meld dit dan op tijd door middel van een reactie op dit topic. In dit geval kunnen we waar nodig een uitzondering maken, waarbij je je benchmarkscore eerder mag plaatsen. Let wel: het later plaatsen van benchmarkscores zal nooit toegestaan zijn.
Dit kan dus helaas niet:( met een goede reden kan je dus maximaal 1 benchmark eerder insturen.

Nee, je mag ze niet direct insturen - dat moet telkens in de periodes van twee weken gebeuren - maar het staat je uiteraard wel vrij om alle benchmarks in één weekend te draaien en de screenshots even te bewaren.

Exact om de door jou aangegeven reden hebben we de screenshot regel immers versoepeld. Alle screenshots moeten gemaakt worden met dezelfde screenshot, die we volgende week maandag om 12:00 bekend maken.

P33R

Senior Member
hoe zit het met het verwisselen van de overige componenten mochten deze niet goed werken nadat je je user systeem hebt aangemaakt?

mag je dit zo verandere bv ander memory, dit moet je dan natuurlijk ook veranderen in je user systeem.?

chuck-e

Member
Huhm ik krijg nu al een error met het valideren van Wprime hopen dat het dalijk wel goed gaat .

Als ik in de schuur wil benchen.moet ik een internet kabel van de routor naar de schuur trekken anders kan ik niks valideren :(:(.
( Het is 30 meter minstens van de routor af.)

thijsz0r

Senior Member
kan je geen file aanmaken dan, en later wel valideren? anders moet ik ook nog een oplossing vinden, geen internet in me benchkamer :p

Bovenaan