Regelmatig hangt windows 10 "blauw scherm" na inpluggen USB muis.

lex63

Senior Member
User systemen
Ik gebruik twee computers met een USB muis Linux heeft geen enkel probleem als ik de muis in mijn Windows 10 pro notebook stop dan komt het met regelmaat voor dat de computer hangt "blauw hang scherm" ook vanochtend weer een hanger.

Ik heb de nieuwste drivers geinstalleerd.

Natuurlijk heb ik zelf ook al gegoogeld. Kon alleen maar vinden waarom een muis of usb apparaat niet werkt.

Heeft iemand een tip.

Ik lees het graag.

lex63

Senior Member
User systemen
Bedankt voor jullie reacties.
hier wat gegevens.

Lenovo Ideapad Z710
16 GB DDR4
I7 4e gen 4 core I7 4710MQ 2.50 GHz 2014/2015
Windows 10pro

USB muis Batteletron gaming mous.

Heb dit probleem ook enige tijd geleden gehad. Via de Windows 10 app Lenovo Vantage (indien niet geïnstalleerd, te downloaden via de store) gedraaid en alle updates geïnstalleerd zoals bios, chipset etc. Sinds dien geen problemen meer gehad. Misschien dat het bij jou ook helpt :))

Roel1966

Senior Member
User systemen
als ik de muis in mijn Windows 10 pro notebook stop dan komt het met regelmaat voor dat de computer hangt "blauw hang scherm" ook vanochtend weer een hanger.
Ik vraag mij ook af of je al eens met andere usb apparaten geprobeerd hebt en dan hetzelfde probleem ontstaat zodat je kan uitsluiten of het aan de muis ligt of aan de usb-poort van de laptop. De muis zou mij niets verbazen want het is een best wel goedkoop muisje waarbij soms wel eens de drivers niet direct bugvrij zijn.

Bovenaan