Razer Naga Chroma bewegingssensor doet het soms niet meer

Hallo,
ik heb al 2 jaar de Razer Naga Chroma en sinds een paar maand geleden ondervind ik hele tijd hetzelfde probleem. Soms als ik game begint mijn muis raar te beweging en plots beweegt hij zelf helemaal niet meer.
Ik zou totaal niet weten hoe ik dit zou moeten oplossen, mijn muis is al buiten garantie.

Flipking94

Senior Member
User systemen
Kunnen verschillende oorzaken zijn, zoals ouderdom, vuil op de sensor, beschadiging van de sensor of gewoon je oppervlak. Denk dat hier weinig aan te doen valt, buiten een nieuwe muis. Ik hoop dat ik mis ben, maar vrees ervoor.

had je vroeger een harde muismat en nu een stoffen? of andersom?
geen idee als het bij razor ook zo is maar logitech heeft software waar je dat kan kiezen en duidelijk zijn functie heeft.

Flipking94

Senior Member
User systemen
Euh… gewoon even blazen, om mee te beginnen
Dat zou ik persoonlijk niet doen. Door te blazen heb je de kans dat je de onzuiverheden juist dieper richting de sensor in blaast. Daarnaast lijkt me speeksel/waterdamp met eender welke elektronica niet goed samen te werken. Om mee te beginnen zou je met een antistatisch doekje over de sensor kunnen vegen ;). Maar als er echt vuil op de sensor zelf is gevallen, is het erg moeilijk om dat te verwijderen zonder de sensor zelf niet te beschadigen.

Forum m8

Senior Member
User systemen
Goed, laat ik nog eens een poging wagen nadat mijn vorige post, na alom geliked te worden, verwijderd is;

Door te blazen heb je de kans dat je de onzuiverheden juist dieper richting de sensor in blaast.
Als dat ding enige vergelijking heeft met iets als een Logitech G400s zit die sensor gewoon achter een ruitje, direct zichtbaar. Je kunt dus niks "dieper richting sensor blazen", maar je blaast het er gewoon vanaf.

Flipking94

Senior Member
User systemen
Logitech G400s zit die sensor gewoon achter een ruitje, direct zichtbaar.
Bij mijn muis (cooler master storm alcor) en de logitech m100 liggen beide sensoren gewoon bloot, zonder afdekking/beschermkapje of hoe je het wil noemen. Vandaar mijn reactie dus. Als je bijgevolg op de sensor zou blazen zal dit de sensor eerder nadelig beïnvloeden dan positief lijkt mij. Maar bon ...

Bovenaan