rapsacw Vorderingen 2e ronde

Tristard

Senior Member
rapsacw zei:
Tja, om de een of andere reden is mijn score te laag voor de clocks, ik heb alles al geprobeert maar ik krijg de efficiency niet beter.
Gooi er microxp op, installeer alleen de drivers (geen overbodige software), gooi dan de pci-e bus omhoog (tot hoever je zelf durft :p), en gooi alle 3dmark01 tweaks erop (in je register, bijna alle services zijn toch al uitgeschakeld :p).
Hierdoor zou je toch wel ietwat meer fps moeten krijgen.

Ik heb het hier btw over de 3dmark01 windows tweaks, geen 3d tweaks. (welke volgensmij niet toegestaan zijn?).

rapsacw

Senior Member
Je mag alleen nog rivatuner gebruiken. Ik heb mijn pci-e op 150MHz draaien, het geheugen op 898MHz 4-4-4-8, cpu op 4+GHz,fsb op 449 (veel sneller kan de chipset niet aan zonder extra koeling van de northbridge), verschillende drivers getest en alle LOD instellingen geprobeert (nu op 4.9).
Dit weekeinde nog een keer opnieuw beginnen en alles proberen, ik moet ergens iets over het hoofd zien.

Rol-Co

Senior Member
Nette score kerel.......

validatie is niet echt nodig voor gpu-z .....die kaart kan je zetten hoe je wilt......als gpu-z en cpu-z maar in je screen staan .

sorry2

Senior Member
Ja ja, goed bezig rapsacw. Weer een mooie score uit de hoge hoed getoverd* :p .En jawel Rol-Co je hebt gelijk.... Pain in the ......:lol: .
Het wordt spannend !!

J_oram

Member
gelukkig is er nog een kleine compitie tussen rol-co en rapsacw! jammer van die andere drie naja succes jullie 2!

rapsacw

Senior Member
We hebben nog 2 dagen en misschien zitten de anderen niet helemaal stil (ook al komt het wel zo over). Ik krijg nu ook last van de ocp waardoor de voeding van de kaart helemaal wegvalt (en moet dan opnieuw booten), en ik moet ongeveer 4 runs doen op dezelfde snelheid voordat hij er eentje afmaakt, maar dat is gelukkig ook genoeg ;)

rapsacw

Senior Member
En nog wat pics

De uiteindelijke opstelling

Voor de 8800GT gebruikte ik mijn phase-change rev.2, een redelijk zware single stage. Nadat ik erachter kwam dat ik er butaan in had gedaan (-3 graden) en het had vervangen door propaan (-42 graden) kon ik hiermee makkelijk het max. uit de kaart halen, door de ocp kon de kaart niet hoger klokken.
De phase-change is geplaatst op de bodemplaat van de originele koeler, hierdoor werd het geheugen net zo koud als de gpu.

beetje ijs op de isolatie (ongevaarlijk)

meer ijs

De voeding van de 8800GT kwam van een VGA powerbooster, die ik in de 1e ronde heb gebruikt voor de peltiers. Deze voeding is gemod naar 14.3V, dus het was even spannend toen ik het systeem daarmee de 1e keer opstarte. Gelukkig slikte de kaart dat zonder problemen. Verder heb ik de kaart nog voorzien van wat extra elco's (op de achterkant, helaas niet zichtbaar op de foto's). Mogelijk dat de hogere voedingsspanning en de extra elco's ervoor gezorgt hebben dat ik wat minder last had van de ocp in vergelijking met Rob. Mijn laatste runs draaiden op 1.52V Vgpu en 2.22V Vmem.

Voor de laatste runs heb ik mijn cpu ook nog aktief gekoeld. Daarvoor heb ik mijn 1e probeersel erop gehobbyed (oude gestripte koelkast)

Temperatuur van de cpu tijdens de runs was daarmee ongeveer -10 graden.

sorry2

Senior Member
Jemig rapsacw je hebt je kaartje nogal uitgeknepen, top score :shock:
Het is nog niet middernacht maar zoals het er nu uitziet, een dikke proficiat.

zYAp

Senior Member
Ziet er nice uit Rapsacw, zeker die wat zwaardere single stage heb je mooi gemaakt en die op je cpu, dat ga ik zeker ook een keer proberen, was al in me opgekomen met die koelkast, maar vond het nogal moeilijk/onmogelijk, maar het tegendeel blijkt :D

918 fps is toch een mooie score in verglijking met die 8400GS's hehe, was trouwens helemaal vergeten dat het einde vanavond was, dacht 5 april, vrijdag..... iig succes nog met je laatste run, als die nog komt :twisted:

rapsacw

Senior Member
Ik heb nog even een paar runs geprobeert, maar zonder de lucky arti's kom ik niet hoger dan 889fps, dus dit was het.

Bovenaan