rapsacw Vorderingen 2e ronde

rapsacw

Senior Member
Eindelijk heb ik tijd gehad om eens met de 8800GT te spelen. Op dit moment draait alles nog op standaard voltages en standaard koeling, maar het kaartje valt me niet tegen..

770.9 fps

Met de cpu op 3GHz en verder dezelfde clocks krijg ik overigens 754 fps, dus helemaal cpu onafhankelijk is de test nu niet meer (zoals al verwacht was).

Nu de Vmods uitzoeken (Vgpu is hetzelfde als bij de 8400GS zo te zien) en dan aan de koeling beginnen, wordt vervolgt..

Laatste stand van de gebruikte tweaks
Voor de officieel geposte scores:
Alleen LOD tweaks e.d., geen nvhardpage of d3doverrider meer.

Syngrow

Senior Member
rapsacw zei:
Met de cpu op 3GHz en verder dezelfde clocks krijg ik overigens 754 fps, dus helemaal cpu onafhankelijk is de test nu niet meer (zoals al verwacht was).
Nee idd, ik zit hier op 350 FPS omdat m'n CPU het niet bij kan houden (is wel ongetweaked, maar alsnog ver beneden wat kan zonder tweaks)

rapsacw

Senior Member
Binnenkort heb ik ook weer wat updates; de waterkoeling zit goed gemonteerd en de Vmods werken beide. Nu nog een fatsoenlijke score ;)
De max fps die ik voorbij heb zien komen tijdens de nature run is 990fps, zodra ik 999 zie post ik een score.
Overigens heb ik ook erg goed geheugen op mijn kaartje; 1296MHz op 2.17V en er zit nog meer in..

rapsacw

Senior Member
Ja, de shader kan ik hoger schroeven maar dan moet ik wel met de core clock omlaag, en dan daalt mijn score..

Rol-Co

Senior Member
niet alleen koeling, ik vind het eigenlijk wel tegenvallen met extra koeling.

ocp mod zou niet gek zijn......jij een idee?

rapsacw

Senior Member
Ik heb geen last van de ocp, en heb er dus nog niet naar gekeken, bij welke spanning/frequenties heb je er last van?

Niekjuh

Senior Member
de 8400 gs ronde heb ik tijden gevolgd
en probeer nu weer een beetje hier mee te lezen
maar het lijkt wel dat alleen jij en Rol-co wat doen
of licht dat aan mij :p

Rol-Co

Senior Member
rapsacw zei:
Ik heb geen last van de ocp, en heb er dus nog niet naar gekeken, bij welke spanning/frequenties heb je er last van?

op 1000/2268/1100 en 2.20v mem / 1.464 core, met 06 enz

afhankelijk van de snelheid natuurlijk......lagere clocks kan hoger voltage en andersom

rapsacw

Senior Member
Ik zal straks kijken of ik bij die instellingen er ook last van krijg, het hangt er wel vanaf of mijn kaartje die instellingen aankan met mijn koeling..
Als je zelf wat wilt proberen; de ocp zal vermoedelijk werken door de spanning over de low fet te meten. Je moet dan een verbinding kunnen vinden die vanaf de spoel(en) aan de kant van de fets terugloopt naar het regel-ic, en daarmee rechtstreeks (niet instelbare ocp), of via een weerstand (instelbare ocp) verbonden is.

rapsacw

Senior Member
Tja, om de een of andere reden is mijn score te laag voor de clocks, ik heb alles al geprobeert maar ik krijg de efficiency niet beter.

Bovenaan