1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

Ram sticks niet zichtbaar in software icue

Discussie in 'CPU's, moederborden en geheugen' gestart door Diana Christiaanen, 7 jan 2019.

1. Diana Christiaanen

Diana Christiaanen Member

Sinds:
    7 jan 2019
    De ram sticks , de corsair vengeance pro rgb niet zichtbaar op de icue software. Ze werken wel maar is niet zichtbaar. De verlichting staat vast op regenboog. Kan het niet veranderen. De rest word wel gedetecteerd.

Laatst bewerkt: 7 jan 2019
  2. wailingwimmy

wailingwimmy Senior Member

Sinds:
    15 feb 2010
    Dat is vervelend voor je, heb je ook nog een vraag ?

Alan Z en Wim Visser vinden dit nuttig.
  3. seb83

seb83 Senior Member

Sinds:
    31 okt 2016
    Hoe heb je ze aangesloten? Op je moederbord (welk merk / type) of een losse controller (merk / type)?

4. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    Dan zijn de dimms niet helemaal compatibel met je moederboard.

5. Alex S

Alex S Member

Sinds:
    14 nov 2018
    ik heb sinds enkele weken zelf ook de Corsair RGB Pro in mijn PC. Toen ik de PC net geinstalllerd had werkte alles naar behoren. Onlangs echter is ook hier de verlichting van de Ram modules overgeschakeld naar regenboogkleurtjes. De software detecteerd blijkbaar de Ramsticks niet meer. Volgens wat ik al gevonden heb zijn we niet alleen met dit probleem. De software verwijderen en opnieuw installeren zou helpen. Ben er zelf nog niet toe gekomen om te testen. Misschien dat ik het het volgend WE es probeer. Als jezelf iets vind om het op te lossen laat hier iets weten aub.
    Veel succes.

6. Roel1966

Roel1966 Senior Member

Sinds:
    17 feb 2010
    In jou situatie denk ik dat het toch raadzaam is eens te kijken of er een bios update beschikbaar is voor je moederboard, maar in geval van @Diana Christiaanen werkt de RGB verlichting vanaf begin niet.

7. WhiteSnake

WhiteSnake Senior Member

Sinds:
    30 apr 2008
    wailingwimmy vindt dit nuttig.
  8. Alex S

Alex S Member

Sinds:
    14 nov 2018
    @WhiteSnake : Bedankt voor de tip.
    Morgen eens verder in verdiepen.

@Roel1966 Eveneens bedankt voor de tip. Er is inderdaad een nieuwe BIOS update. De derde reeds. Ik had de laatste gedaan op 16/11/18 versie 1103 en de nieuwe is van 04/01/19 versie 1201.
    Zal deze morgen ook aanpassen en hier even melden als het probleem verholpen is.