Race stuurtje

Ik heb binnenkort een wheelstand zodat ik vanaf de bank kan racen. Ik wil dus F1 spelen maar ik moet nog een stuurtje hebben. Nu is mij al de Thrustmaster T150 geadviseerd omdat deze niet al te duur is en voor iemand die begint wel goed. Mijn budget is niet zo groot en kan er niet teveel voor uit trekken.
Ben al op zoek gegaan maar er zijn alleen of hele goedkope stuurtjes zonder force feedback of alleen voor mij veel te dure te koop. Zowel nieuw als 2e hands.
Weet iemand misschien nog een ander merk stuurtje die dezelfde kwaliteit heeft als de T150?

Barbadruif

Senior Member
User systemen
Ik heb binnenkort een wheelstand zodat ik vanaf de bank kan racen. Ik wil dus F1 spelen maar ik moet nog een stuurtje hebben. Nu is mij al de Thrustmaster T150 geadviseerd omdat deze niet al te duur is en voor iemand die begint wel goed. Mijn budget is niet zo groot en kan er niet teveel voor uit trekken.
Ben al op zoek gegaan maar er zijn alleen of hele goedkope stuurtjes zonder force feedback of alleen voor mij veel te dure te koop. Zowel nieuw als 2e hands.
Weet iemand misschien nog een ander merk stuurtje die dezelfde kwaliteit heeft als de T150?
Nee, die ken ik niet. Logitech g29/g920 is best goed volgens mij (voelde goed in de winkel), t150 (pro) met t3pa is aan te raden of een goed tweedehands t300/tx stuurtje kopen, alhoewel de oude versies niet zo betrouwbaar zjn dus dat is niet zonder risicos. G29/g920 minimaal IMO, zeker met dat goedkope pookje. Een t150 is fijn, maar een luxer stuurtje geeft een veel betere ervaring, zeker met metalen flippers en leer, want dat voelt gewoon beter.

Lijstje van nieuwe consumenten sturen:
1) simpel stuurtje met bungee.
2) vibratiefeedback stuurtje.
3) t150/tmx.
4) t150/tmx pro, want t3pa pedalen zijn echt het minimum.
5) basis t300/tx kit met rubberen stuur en dat stomme pedalensetje.
6) g29/g920 (met pookje) voor een goede mid-range ervaring en volgens sommigen zelfs beter dan een t300.
7) goed t300/tx setje met 3 pedalen en leren/alcantara stuur.
8) goed t300/tx setje met th8a shifter
9) ts-pc met t3pa
10) t-gt met th8a voor de ultieme part-time setup!

Fanatec is een heel persoonlijk keuze, en de beste keus daar is de volledige clubsport set die heel erg duur is.

Gebruikt heb je heel veel keus, maar geen garantie, en racesturen gaan relatief vaak stuk. Controllers zijn zo'n slechte keus niet en na wat sparen heb je na de high-end "gewone" racesturen (g29/g920/t300/tx) Al snel een flink duurdere, maar ook veel betere set. Ik zou tenminste een logitch setje nemen simpelweg omdat het stuur zo ongelooflijk veel beter aanvoelt en tijdens een sessie van een paar uur je het leer zult apprecieren (kartsturen worden al na een paar minuten vervelend door het harde rubber, en met hoge force-feedback settings krijg je al vrij snel hetzelfde bij een simstuurtje).

Dank je wel voor je mooie tekst en uitleg!

Het is uiteindelijk de Thrustmaster T150 geworden en hij bevalt goed. Alleen de wheelstand die ik er apart bij heb gekocht is toch niet datgene wat ik ervan verwacht had. Het stuurtje is best zwaar en valt als het ware naar beneden, dus op mijn schoot als ik op de bank zit.
Ben je aan het racen dan heb je er geen last van maar vond het toch ietwat tegenvallen. Maar ik heb alles net en moet misschien ook nog een beetje vaker spelen en er aan gewend raken. Een vriend van mij racet al een stuk langer dan ik en hij kon er goed mee overweg en dat was te zien ook. Ziet er allemaal makkelijker uit langs de kant dan als je zelf plaats neemt achter het stuur.

Op de foto zit een vriend van mijn zoon te racen, maar zo zit ik dan.

Bovenaan