1. Welkom op het Hardware.Info Forum

Hier kun je terecht met al je vragen over computerhardware en consumentenelektronica. Wil je zelf een vraag stellen of deelnemen aan discussies, dan moet je je registreren of inloggen met je Google of Facebook account. Veel plezier op het Hardware.Info Forum!

Notificatie sluiten

quadcore pga988 cpu gezocht (Thinkpad T420) en een usb audio kaartje

Discussie in 'Archief Te Koop Gevraagd' gestart door elivdg98, 6 mei 2018.

Topicstatus:
Gesloten, verdere reacties plaatsen is niet mogelijk.
  1. elivdg98

elivdg98 Senior Member

Sinds:
    2 mrt 2016
    Goedemorgen,

2e hands T420 op de kop getikt omdat mijn vorige studielaptop kapot is en ik voor enkele maanden geen 1000 euro meer wil uitgeven aan een nieuwe.

Hij heeft nu al 16gb ram en een 525gb ssd maar zoek nog een quadcore cpu, zit nu een i5 2520m in maar voor mijn gebruiksdoeleinden is dat net iets te zwak. De 2e generatie chips moeten zeker werken ( i7 2680qm o.a.) maar misschien ook 3e gen chips, alleen weet ik niet hoe erg Lenovo de bios heeft gelockt, die zouden ook een betere igpu hebben dus ook een bonus! :D

Lieft wil ik het ruilen aangezien ik hier genoeg (retro) hardware heb. Wil er in ieder geval niet veel voor uitgeven. :)

Alvast bedankt voor het reageren!

P.S. zoek eventueel ook nog een usb audio kaartje, mag zo simpel zijn als het maar kan als ie maar werkt. :)

2. wouter99

wouter99 Member

Sinds:
    20 nov 2013
    Voor 3rd gen chips zul je denk ik een custom bios er op moeten zetten. Lenovo's biosses zijn vaak nogal flink dichtgetimmerd. Moest een tijdje geleden een wifi adapter vervangen, was aardig een zoektocht omdat ik niet alleen het juiste model moest hebben maar ook een specifiek partnumber. o_O

Houd er trouwens rekening mee dat koeling waarschijnlijk niet toereikend genoeg is omdat de quad cores wat meer verbruiken dan de dual cores waar de T420 officieel gezien gebruik van maakt. Thinkpad koeling is vaak erg goed, maar het blijven natuurlijk laptops ;) Een 90W lader is ook wel handig als je er een 65W versie hebt

Heb trouwens niks voor je liggen, alleen maar i5s en i3s...
    Zou zeggen kijk ook eens op marktplaats of Tweakers vraag en aanbod rond :)

3. elivdg98

elivdg98 Senior Member

Sinds:
    2 mrt 2016
    Met die wifi adapter had ik dat probleem ook inderdaad. Ik wilde die van mijn oude laptop erin zetten omdat die beter is (intel 7260ac) maar toen kreeg ik ook een foutmelding, gelukkig werkt de Centrino kaart die er al in zat ook prima maar toch wel erg vreemd. Ik heb bij de laptop een 65w ac adapter maar heb ook nog een universele van 90w met de juiste verloopstuk.

Ik hoop dat ik nog iets vind, heb al een paar i7's gezien op mp/ebay/aliexpress maar die zijn toch wel gemiddeld rond 80 euro, en dat vind ik toch wel weer veel geld aangezien de laptop zelf maar 100 euro heeft gekost. :p

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie, ben ik ook weer wijzer geworden. :)

Topicstatus:
Gesloten, verdere reacties plaatsen is niet mogelijk.