ps4 slim voor 1080p goede keuze?

boonpwnz

Senior Member
Dag Allemaal,

Ik speel enkel GTA V(vroeger op pc) --> pc was vroeger een amd x4 845 icm rx 460

Ik zie een aanbieding staan met ps4 slim en GTA V voor 309 euro.
Ik heb een 1080p tv

Zou dat een goede aankoop zijn?
Ik wil graag terug GTA V spelen.

Persoonlijk zou ik toch gewoon een goede PC kopen, je speelt toch maar op één device tegelijk, 99 van de 100 keer speel je toch alleen en de mogelijkheden op een PC zijn gewoon veel uitgebreider.
Koop je nu een ps4, staat ie vaak stof te vangen, komt er een nieuwere console uit, werken je oudere spellen er niet op.
Consoles worden nu als nog niet met de beste hardware geleverd maar met stappen zodat ze ieder half jaar een nieuwe versie kunnen uitbrengen.

Ik zeg niet doen, en spaar voor een systeem zoals je "Vroeger" ook had en tevreden mee was, maar dan nieuw en stukken beter =D

Roel1966

Senior Member
Zou dat een goede aankoop zijn?
Ondanks dat ik het wel eens ben met @ferry van Dee ligt het ook wel eraan waarmee je genoegen neemt en als jij Full HD 1920 x 1080 prima vind kan een PS4 de goedkoopste oplossing zijn. Punt is dat een beetje redelijke game pc toch wel zeker 3 a 4 keer zo duur is en je je dan kan afvragen of dit wel loont voor alleen 1 game.

quiller

Senior Member
Als je de ps4 koopt zou ik persoonlijk de ps4 pro kopen en zeker niet de 'oudere' versies. Het maakt wel degelijk een verschil in snelheid EN mijn inziens gaat met nieuwere games dit verschil alleen maar groter worden.

DatAccountz

Senior Member
Ja ze zeiden dat PS4 niet ondergeschoven werd, maar dat doen 3rd party developers hier en daar toch wel.
Veel games draaien op de PS4 pro op locked framerates, waar de PS4 en Xbone de 30fps niet eens halen.

Maar een gamePC blijft de voorkeur hebben.

boonpwnz

Senior Member
Ja ze zeiden dat PS4 niet ondergeschoven werd, maar dat doen 3rd party developers hier en daar toch wel.
Veel games draaien op de PS4 pro op locked framerates, waar de PS4 en Xbone de 30fps niet eens halen.

Maar een gamePC blijft de voorkeur hebben.

Probleem is echter dat een game pc zeker dubbel zo duur is(kan het wel veroorloven). En ik weer last zal hebben van de vele kabels...(nuja misschien is dit een luxe probleem)

DatAccountz

Senior Member
Probleem is echter dat een game pc zeker dubbel zo duur is(kan het wel veroorloven). En ik weer last zal hebben van de vele kabels...(nuja misschien is dit een luxe probleem)
Hoezo heeft een PC meer kabels? En dat ligt eraan wat voor GamePC je bouwt, die kun je zo duur maken als je wilt.

boonpwnz

Senior Member
Hoezo heeft een PC meer kabels? En dat ligt eraan wat voor GamePC je bouwt, die kun je zo duur maken als je wilt.
Ja netwerkkabel, dan nog muis en toetsenbord... Misschien maak ik me gewoon druk in dingen die niet nodig zijn.

Ik weet wel dat een game pc zo duur kan als maar kan maar voor mijn eisen is het wel erg duur.

Ik heb begin september op een pc GTA V gespeeld met een amd x4 845 en amd rx 460. Dat was een budget oplossing en misschien niet de beste oplossing.

DatAccountz

Senior Member
Die CPU kan huidige games niet bijbenen nee. Ik denk eerder dat je moet kijken naar de games welke je wilt spelen en dan beslissen welke de beste keus is. Het argument is al vaak gemaakt en ik ga het niet helemaal herhalen. De initiele kosten van een gamePC worden genivelleerd door de aanwezigheid van een grote F2P markt, steamdeals en gebrek aan online fees.

boonpwnz

Senior Member
Ok bedankt. ik ga kijkn voor games en dan zal ik ergens anders een topic maken.

Toch bedankt voor de moeite om de voordelen van in te schatten.

Bovenaan